ik rook is dit raar?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hee, 

Ik ben een meisje van 14 en ik ben verslaafd aan blowen/roken. Mijn ouders weten dit niet en dat wil ik ook graag zo houden. Ik krijg altijd jonko’s en sigaretten via via, maar is dit raar om op 14 jarige leeftijd te roken en blowen? Ik wil ook niet meer stoppen. Ook drink ik graag met vrienden , heel veel noemen mij een junk maar dat vind ik wel erg overdreven… roken of blowen jullie ook? Wat vinden jullie ervan? En ben ik een junk als ik blow en rook? En vinden jullie mensen die roken een afknapper? Bedankt alvast !!
 

groetjess


11 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Heeyy

Je vraagt of het normaal is dat je op 14-jarige leeftijd blowt en rookt. Nou ik kan je zeggen: roken wel, blowen weet ik zelf niet. Ik ben namelijk zelf ook bijna 14, en ik ken genoeg leeftijdsgenootjes die veel roken, soms zelfs hele klassen. Dat het veel gebeurt, wil natuurlijk niet zeggen dat het goed is. Waarschijnlijk heb je het al vaker gehoord, maar roken is erg schadelijk voor je longen. Het is sws al niet goed voor je longen, maar als je er op onze leeftijd al mee begint... Ook zeg je dat je drink. Kijk, ik wil je niet afstraffen ofzo, maar alleen waarschuwen omdat ik je het beste toewens. Op onze leeftijd drinken is namelijk erg schadelijk voor je brein. Je kan er echt schade van oplopen, dus ik waarschuw je wel daarvoor. 

Greetzzz Daniëlle 

Reputatie 3
Badge +2

Het is niet perse normaal om te roken en te blowen maar toch wel veel mensen doen het. Kijk het is heel schadelijk voor je longen en lichaam maar ik denk niet dat ik nu je mindset kan veranderen. Wat ik probeer te zeggen is: op 14 jarige leeftijd roken en drinken best veel mensen maar er staat niet voor niks op een pakje sigaretten of in de jumbo dat het 18+ is. het is jou lichaam maar ik zal je wel even waarschuwen. Je vraagt of roken een afknapper is: ik ben er persoonlijk niet zo’n fan van maar ja.

XXX

 

Hee luister meissie. 

Ik ben zelf een meisje van 17 en toen ik 15 was ben ik ook begonnen met blowen, ik rookte toen wel al 2 jaar dus vanaf mijn 13e. En ja vanaf me 15e begon ik te blowen. Ik vond t nice enzo en ging steeds meer en meer blowen tot ik geen dag meer zonder kon! Ik blowde zelfs tijdens tussenuren op school met vrienden, en zat daarna stoned in de les, allemaal hartstikke leuk en grappig. Maar totdat ik er achter kwam wat voor shit blowen mij opgaf. Ik had bij mijn 3e rapport ( ik zat toen in klas 4 op middelbaar onderwijs) bijna allemaal onvoldoendes en had ruzies thuis omdat ik altijd weg moest, ik spijbelde school om te blowen.  Maakte ruzie thuis om weg te gaan en je raad t al, om te blowen.. Mijn ouders wisten van niks. Maar toch na een jaar zijn zij er achter gekomen want ze hadden wiet gevonden in me tas. Ik ben naar een soort van afkick kliniek gegaan toen ik 16 was, het heeft me zoveel shit opgeleverd en ik heb daardoor mijn examen niet eens kunnen doen op school waardoor ik óók nog is een jaar moest overdoen.. Meisje stop ermee, je leven gaat kapot en ik waarschuw je echt!! Je bent nu 14 en misschien over 2 jaar zit jij ook als 16 jarige in een afkick kliniek.. Ik hoop dat je dit nog leest ookal is je topic al 25 dagen geleden geschreven. Ik hoop echt dat je aan jezelf denkt. Roken is minder erg als dat blowen, en ik weet het zelf afkicken is kut en lukt niet maar ga daarom niet in die tijd met vrienden om die ook blowen. Doe het alleen nu het nog kan, en je ouders t niet weten.

I hope the best for you! Xxx

Heyy meisie

Ik ben 17 en zelf heb ik geen ervaring van roken en blowen maar ik heb veel vrienden die er veel ervaring mee hebben en ik ken hun verhalen 

de meeste begonnen op hun 15ste en ook een paar op 14 dus daarin ben je echt niet alleen 

Ik ken er zelfs eentje die op z’n 8ste al rookte 

het is in mijn ogen eigenlijk normaal geworden en veel mensen zullen het ook zo zien 

maar het klopt dat het een afknapper kan zijn voor sommige en het is eigenlijk natuurlijk ook niet de bedoeling die regels zijn er niet voor niks 

en over dat junkie gedoe, ik weet niet hoe vaak je blowt natuurlijk maar ik heb ook een vriend die het wel 15x per dag doet

dus in mijn ogen ben je geen apart geval hoor😉

(onnodige quote verwijderd door Kindertelefoon)

Wtf waarom zou je junk genoemd moeten worden? Als jij roken lekker vind moet je dat doen. Alleen 1 tip: doe het niet te vaak. 

Reputatie 3
Badge +2

Hey roken lijkt mij niet goed voor je. Mijn opa heeft er longkanker door gehad. Daardoor heeft hij nu nog maar 1 long. Want zijn andere long zat vol kanker. Als mijn opa het coronavirus zou krijgen kan het slecht met hem aflopen. En dat zou ik niet willen. Stel nou dat dit jou ook gebeurt. Dan zou dat heel erg voor je familie zijn. Het lijkt me daarom verstandig dat je er mee stopt.

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

Je man/vrouw voor later kun je er ook minder moeilijk door vinden ik vind mensen die roken echt een afknapper. Niet gemeen bedoeld

xxx😘

Reputatie 2
Badge +2

ik vind je niet raar, ik word bijna 14 en ik wil graag roken alleen ben ik bang dat mijn zusjes en ouders erachter komen…

maar het lijkt me zo lekker…

 

Niets is zo lekker als gloeiende as en teer inhaleren en even tot rust komen terwijl je de trilharen in je luchtwegen wegbrandt.
De hele dag hoesten, omdat je het slijm anders niet meer weg krijgt uit je keel is echt een must voor mij.
Naderhand kan ik lekker wegdromen bij de gedachten aan mijn verhoogde kans op kanker en hart- en vaatziekten, misschien zelfs mijn levensverwachting, die ik elke dag verlaag.
Niets maakt een zwoele zomerdag voor mij beter dan de lift nemen, omdat ik de longcapaciteit niet meer heb om de trap op te lopen zonder halverwege eventjes te stoppen.
Gelukkig voorkomt mijn verminderde reukvermogen, dat ik de lucht ruik, die zich in al mijn kleding en meubels heeft gevestigd.
Het enige nadeel is dat de overheid de accijns wil verhogen, waardoor mijn hobby nu meer dan een derde van mijn inkomen in gaat nemen.
Echte eikels, daar in Den Haag.
….

Hahaha geniale reactie Menspersoon! 😂

 

Badge

Hee, 

Ik ben een meisje van 14 en ik ben verslaafd aan blowen/roken. Mijn ouders weten dit niet en dat wil ik ook graag zo houden. Ik krijg altijd jonko’s en sigaretten via via, maar is dit raar om op 14 jarige leeftijd te roken en blowen? Ik wil ook niet meer stoppen. Ook drink ik graag met vrienden , heel veel noemen mij een junk maar dat vind ik wel erg overdreven… roken of blowen jullie ook? Wat vinden jullie ervan? En ben ik een junk als ik blow en rook? En vinden jullie mensen die roken een afknapper? Bedankt alvast !!
 

groetjess


hey heyyy,  ik vind persoonlijk roken en blowen een afknapper, maar dat is zeker niet bij iedereen.

op je 14de roken en blowen is heel slecht voor je en ik denk dat je beter kan stoppen.

maar dat ligt aan jou.

Reageer