Meer hulp Meldknop.nl Bel gratis en anoniem 0800 - 0432 of chat
13-18
Vraag

Ik neem oxycodone 6 maal 80 mg per dag. Nu heb ik schrik om af te kicken voor de pijn van de ontwenning. Hoe pak ik het probleem aan?

  • 12 januari 2019
  • 4 reacties
  • 229 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Kan u mij raad geven omtrent dit probleem en of jullie?

4 reacties

Hey Lionel

Je wilt afkicken, maar bent bang voor de ontwenningspijn. Het lijkt me verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan. Die kan je adviseren, en eventueel doorverwijzen naar een ontwenningskliniek. Daar kan je professioneel begeleid worden, zodat het afkicken veilig en zo comfortabel mogelijk gebeurt.

Als je liever niet naar de huisarts gaat, zou je kunnen opzoeken of er in jouw buurt afkickcentra zijn. Vaak kan je online contactgegevens terugvinden. Op die manier zou je ook aan de nodige info kunnen komen.

Groetjes
Kenshin
Reputatie 3
Badge +8
Direct contact opnemen met huisarts of de arts die je deze zware opiaten heeft voorgeschreven.

Hoe ben je überhaupt op het punt gekomen dat je boven de max dagelijkse dosis zit voor hele uitzonderlijke gevallen? Wat is de reden dat je arts dit heeft voorgeschreven? En welke dagelijkse dosis heeft je arts voorgeschreven? Slik je de groene retard, of slik je meerdere pillen om die 80mg per keer te bereiken? Zo ja, welke slik je dan? Retard of 'directe' afgifte? Kan je überhaupt nog wel functioneren gezien alle verdovende middelen die je continu naar binnen schuift?
Reputatie 4
Badge +4
ik weet nietzo veel van verslavingen
Pfff 6x 80 mg is wel heel erg veel.
Ik gebruik zelf ook al wel een tijdje maar 480 mg is best veel.
Ik heb zelf ook wel geprobeerd af te kicken en het is best lastig omdat de ontwenningsverschijnselen meestal erg heftig zijn. Houd in gedachte dat oxycodon in principe syntetische heroïne is.
Ik zou als eerste je omgeving (familie/vrienden/mentor) op de hoogte brengen van je verslaving. Dat is meestal wel een goede stap.

-aangepast door de Kindertelefoon-

Reageer