Ik ben verslaafd aan wiet roken.

  • 26 March 2024
  • 17 reacties
  • 265 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hallo, 

Ik ben Mimmo en ik denk dat ik een beetje verslaafd ben aan het roken van wiet. 

Mijn ouders roken ook veel wiet en als zij het gerookt hebben dan pak ik ook een beetje wiet van hen en dan rook ik dat gewoon op mijn kamer. 

Ik rook nu al iedere avond en als ik moet opstaan om naar school te gaan dan gaat dat niet meer zo goed. 

Ik kan mij op school dikwijls ook niet meer zo goed concentreren. 

Zijn er nog jongens of meisjes die verslaafd zijn aan wiet?

Reageer even alstublieft. 


17 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Mimmo. 

Dit is niet echt gezond.

Ik zou er mee stoppen als ik jou was.

 

Je bent volgens mij best veel bezig met bloot zijn enz.

Dat kan komen doordat he wiet rookt.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. dit zijn mijn tips, (ik heb hier niet echt ervaring mee)

P.S. Ik rook zelf niet.

Reputatie 2
Badge +1

Hallo, 

Ja ik ben nogal graag bloot.  Zou dat inderdaad van het wiet roken zijn want ik rook wel veel tot ik gewoon helemaal super stoned ben. 

Bedankt voor je reactie. 

Reputatie 2
Badge

Haai, 

Ik heb geen idee of je door wiet meer bezig bent met bloot zijn, maar dat ter zijde. 
Verslaafd zijn aan wiet is oprecht heel erg ongezond, en als je er op zo’n jonge leeftijd al mee begint ga je er echt problemen mee krijgen, nu is het misschien “alleen” nog maar niet (makkelijk) uit bed kunnen komen maar als jij elke avond wiet rookt gaat dat echt uit de hand lopen.
Ik zou hier eens een gesprek over gaan hebben met je mentor/huisarts/ouders of de Kindertelefoon. 
 

Groetjes x

Reputatie 2
Badge +1

Hallo randommeid, 

Opstaan voor school gaat echt niet.  Ik ben heel moe als ik wakker word. Op school kan ik mij niet meer concentreren en kan ik ook niet meer goed volgen waarover men bezig is. 

Huiswerk maken is heel moeilijk. Als ik van school kom dan wil ik altijd eerst wat wiet blowen tot ik lekker high geworden ben. 

Daarna probeer ik mijn school werk nog wel even maar meestal lukt het niet meer zo goed. Ik ben dan al een beetje te high. 

Tijdens de avond blijf ik gewoon blowen tot ik in mijn kamer op de grond zak van het knetter stoned zijn. Dan ben ik helemaal weg. 

 

Reputatie 2
Badge

@Mimmo. 

Zoals ik al zei, dit is echt ni gezond, ga zo snel mogelijk hulp zoeken zou k zeggen. 

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon.

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Mimmo. 

 

Stop hier alsjeblieft mee.

Het is ongezond.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Mimmo.

Ik ben het eens met wat de anderen zeggen en het is echt beter om te stoppen met wiet roken. Het is heel erg verslavend zoals je merkt en het heeft alleen maar negatieve effecten voor je. Hoe langer je door gaat hoe meer je nodig hebt en hoe erger het wordt. Ook voor je gezondheid is het echt heel slecht. Ik kan je alleen maar aanraden om hulp in te schakelen voor je verslaving want je moet er echt mee stoppen. Kan je er misschien met je mentor over praten of met de huisarts? Je kan ook altijd een keer met iemand van de kindertelefoon bellen of chatten.

Sterkte en groetjes van ItsJustMe :)

Reputatie 2
Badge +1

Hallo, 

Ik wil graag even iets vragen. 

Iedere keer als ik stoned ben, dan begin ik gewoon te plassen waar ik sta of lig. 

Is dat bij jullie ook zo? Laat dat eens even weten alstublieft. Alvast bedankt voor je reactie. 
 

Reacties verwijderd / aangepast door De Kindertelefoon op grond van forumregel 6: plaats geen choquerende details.

Reputatie 4
Badge

Zouw ik mogen vragen waarom je ouders wiet hebben want dat is niet normaal en heel ongezond voor je je hoeft niet te antwoorden als je dat niet wilt ben gewoon bezorgd dat je dat mag van je ouders 

 

Liefs LOL55

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik vraag me vooral af wat je voor antwoorden hoopt te krijgen en wat je eigenlijk aan anderen wilt vragen. Wat is de meerwaarde van al die 'smeuiige' details die je zo graag en uitgebreid met ons hier wilt delen? De dingen die je zegt te mogen thuis zijn stuk voor stuk voldoende om jeugdzorg in te schakelen en je thuis situatie eens kritisch onder de loep te nemen. Ouders horen op te voeden en grenzen te stellen, en ook al is dat soms niet leuk, ik ben er toch blij mee. Het klinkt mij in ieder geval behoorlijk ongezond wat jij beschrijft. Sorry maar dat is mijn eerlijke mening. 

Reputatie 7
Badge +12

@ItsJustMe ​​​​​, @ItsJustMe , @LOL55  en @Tartan14  helemaal mee eens! Dit maakt wel dat ik gewoon blij ben dat mijn moeder regels bepaald en mij daaraan houdt en als zij het nodig vind mij straf geeft(bijna nooit). Wat hier beschreven wordt lijkt mij echt totaal verkeerd. Zou ik iig nooit willen en het klinkt ook heel ranzig. Hoef ik verder niet uit te leggen denk ik. Ik heb het thuis liever een beetje streng dan wat ik hier lees. 

Liefs, Tover xxx

Reputatie 2
Badge +1

Hallo, 

Ik wil graag weten of iemand die ongeveer even jong is als mij ook al ervaring heeft met wiet roken. 

Reputatie 3
Badge

mimmo we willen niet irritant doen met je maar je MOET hulp gaan zoeken want al je andere vragen over dat het je ouders niks boeit dat je naakt in huis loopt en je in je bed poept komt alleen maar omdat je ouders ook stoned zijn.

 

Reputatie 2
Badge +1

Hallo, 

Ja mijn ouders zijn alle dagen stoned. 

Maar zij laten mij gewoon doen en ik mag van mijn ouders ook stoned worden omdat zij het stoned zijn ook heel leuk en lekker vinden. 

Maar even terug naar mijn vraagje. 

Als ik stoned begin te worden dan kan ik mijn urine niet meer ophouden en dan begin ik gewoon te plassen. Is dat bij jullie ook zo? 

Reputatie 3
Badge

wij zijn allemaal niet stoned omdat dat niet normaal is dus het zou best wel kunnen dat dat een bijwerking is ja.(oh ja dit is niet aggresief bedoeld)

 

Reputatie 2
Badge +1

Hallo ikke, 

Ja misschien is dat wel een bijwerking van het stoned worden op mijn jonge leeftijd maar dat neem ik er heel graag bij hoor. 

Reputatie 3
Badge +1

Uhh ik vermoedt dat je nu ook stoned bent, of was want je antwoorden zijn niet echt nuttig ;)

 

Ik zou hulp zoeken idd, heb al te veel gevallen meegemaakt dat het compleet mis ging. Stop alsjeblieft. Doe het voor jezelf, voor een ander. Je hebt vast mensen die je absoluut niet kunt missen, en door de wiet kan het aflopen dat je die mensen nooit meer gaat zien. Ik zeg dit alleen voor je eigen bestwil. Klinkt bot misschien, maar dit is het enige wat je gaat helpen. Praat erover, niet met je ouders want die zijn toch stoned, maar met een niet-stoned vertrouwenspersoon. Je mentor, een docent, een vriend(in), je buurvrouw, maakt niet uit wie maar praat erover. Bel of chat anders met de Kindertelefoon. Want als dit nog te lang duurt, weet ik niet of het goed gaat aflopen. Niet om je bang te maken, maar dit is de realiteit.

 

Groetjes ik :) En suc6

Reageer