Vraag

ik ben erg verslaafd aan chocolademelk met paracetamol

  • 23 May 2024
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

ik ben erg verslaafd aan chocolademelk met paracetamol en ik schaam me hiervoor is dit normaal????? vaak ruik ik aan bleek en k voel me een alpha iemand tips???


4 reacties

Badge

het is normaal ik doe dat ook elke dag 

 

Badge

Ik vries altijd chocomelk en paracetemol en knabbel hier elke ochtend aan :) its okay

Reputatie 5
Badge +1

Hallooo,

Niet naar het advies van de 2 personen boven luisteren! Paracetamolgebruik is alleen nodig wanneer je ziek bent of als je het echt nodig hebt! Dit is niet gezond! En ruik niet aan bleek, dat is schadelijk voor de luchtwegen!!!

Groetjes, justGhast

Reputatie 4
Badge +1

Heeey

Ten eerste, het is belangrijk om te begrijpen dat paracetamol (acetaminophen) een medicijn is dat bedoeld is om pijn en koorts te verminderen. Het is echter niet bedoeld om regelmatig te consumeren zonder medisch advies, vooral niet in combinatie met grote hoeveelheden chocolademelk of andere vloeistoffen. Als je merkt dat je regelmatig paracetamol neemt, vooral in combinatie met chocolademelk, kan dit een teken zijn dat je mogelijk professionele hulp nodig hebt. Het is niet normaal om medicijnen op een niet-voorgeschreven manier te gebruiken, vooral niet om een gevoel van comfort of welzijn te krijgen. 

Je geeft aan dat je jezelf soms als een "alpha" voelt. Dit kan duiden op een gevoel van superioriteit of zelfs een manier om jezelf te beschermen tegen gevoelens van onzekerheid of angst. Het kan nuttig zijn om te begrijpen waar deze gevoelens vandaan komen en hoe ze je dagelijks leven beïnvloeden. 

Stop met het gebruik van paracetamol (of andere medicijnen) zonder medisch advies. Zelfmedicatie kan gevaarlijk zijn en kan leiden tot ernstige gezondheidsproblemen. Als je worstelt met zelfbeeldkwesties, overweeg dan om met een therapeut te praten die je kan helpen bij het verbeteren van zelfacceptatie en zelfwaardering. Praat met een huisarts of een geestelijke gezondheidsdeskundige over je gevoelens, gewoontes en gedachten. Ze kunnen je helpen om de onderliggende redenen achter je gedrag te begrijpen en een passend behandelplan voor te stellen.

xx

Reageer