Ik ben bang voor drugs/ben tegen drugs

  • 10 May 2022
  • 3 reacties
  • 154 Bekeken

Reputatie 4

Hallo,

 

Ik ben Mimi en ik heb een drugsfobie. Telkens als ik iets hoor over drugs krijg ik het gevoel alsof ik ga overgeven/huilen. In mijn klas hebben ze het over drugs verkopen, door verkopen en gebruiken en ook in mijn familie hebben ze veel ervaring met drugs, alcohol, etc. Hier word ik heel nerveus en misselijk van, maar ook niet begrepen en alleen. Als ik het hier met andere over heb krijg ik te horen “Ach, dat hoort bij het leven” of “Als jij het maar niet doet”. Mensen denken dat ik wil dat anderen stoppen met drugs doen (of iets in die richting), maar ik wil gewoon dat iemand naar mij luistert en begrijpt dat het een groot probleem voor mij is. Ook als ik in het centrum van Amsterdam rond loop walg ik van alle souvinier shops die vol zitten met wiet magneetjes, sokken, plaatjes, kaarten etc. Ik zou graag willen dat dat anders zou zijn, want (in mijn mening) staat het Nederlandse imago er nu niet goed voor. Bijna alle toeristen komen naar Nederland omdat blowen hier legaal is. Ik weet dat het gelegaliseerd is omdat het anders illegaal zou gaan, maar volgens mij was het niet de bedoeling om Nederland het land van blowen te maken. Zelf vind ik dit een groot probleem. Ik weet dat ik niet de enige ben die hier zo over denkt, maar ik heb gewoon moeite om mensen te vinden die het met mij eens zijn, daarom wil ik dus vragen: Zijn er nog meer mensen die dezelfde mening hebben over drugs/alcohol als ik? Zo ja, laat a.u.b. een bericht achter zodat ik mij minder alleen voel :)

 

Groetjes, Mimi <3


3 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Ik vind drugs ook niet een goed ding. Maar ik heb er ook geen fobie voor.  Maar wat ik vooral bijzonder vind aan je verhaal is dat klasgenoten het er over hebben. Misschien kan je mensen gaan opzoeken die ongv het zelfde denken als jou. 

Badge

-tekst verwijderd door de Kindertelefoon- 

Jij hoeft het niet te doen en je zegt dat het je niet boeit dat andere het doen.

 

 

Reputatie 4

-tekst verwijderd door de Kindertelefoon- 

Jij hoeft het niet te doen en je zegt dat het je niet boeit dat andere het doen.

 

 

Ik weet niet of je de hele tekst hebt gelezen, maar ik vroeg om reacties die het met me eens zijn of iets in die richting :)

Reageer