ik ben 13 en soms rook ik... raar?

  • 29 March 2012
  • 37 reacties
  • 5354 Bekeken


Toon eerste bericht

37 reacties

Voor mij is het niet raar mijn zus roolte al toen ze elf was maar probeer te stoppen want je krijgt zo makkelijker ziektes en kunt ool sneller kanker krijgen en wat je aan een jaar in sigaretten betaalt is niet gezond ik heb het bij mijn zus een keer uitgerkend meer als 5000 eoro in een jaar daar kun je echt wel leukere dingen van doen
Ik kan natuurlijk zeggen dat je een sukkel zonder wilskracht bent en dat je wel heel stom bent als je niet meteen stopt.
Ik kan ook zegen dat mijn tante vroeger onwijs veel gerookt heeft, en dat ze op een gegeven moment dacht: wat jammer dat ik net een sigaret opgestoken heb, anders kon ik er nu een opsteken, en dat ze toen gestopt is. Als zij het kan, kan jij het ook toch? Nu kan het nog.
Een sigaret roken kan wel kwaad. Elke sigaret kan kwaad. Ik heb er zelf nog nooit een aangeraakt, maar toen mijn tante kanker kreeg (zou best door het roken kunnen komen) heb ik ze afgezworen.
-als roker gooi je gemiddeld ruim 10 jaar van je leven weg
-je reuk- en smaakvermogen worden minder
-als je zoent lijkt het voor die ander alsof die een asbak schoonlikt
-je wordt dik
-je longblaasjes slibben dicht met teer (is redelijk giftig) en daat gaat er nooit van z'n leven meer uit
-als je verslaafd raakt, is de kans groot dat je je pensioen niet haalt (echt waar!)
Wist je dit al? Misschien wil je nu stoppen? Je bent niet vastbesloten om door te roken, want anders had je dit waarschijnlijk niet gepost

Liefs, Durf
o ja, misschien heb je hier wat aan

http://exrokers.nl/nadelen-van-roken-op-een-rij/
http://www.ikwilstoppenmetroken.nu/8-voordelen-van-roken-waar-je-nooit-iemand-over-hoort-2/

Liefs, Durf
Niet heel raar ik heb het ook al 2 keer gedaan en ben 13 maar ben absoluut niet van plan om het veel vaker te doen of gewoonte van te maken ik heb jij ook niet
Soms roken kan geen kwaad als je niet verslaafd raakt
Hey,

Het licht er aan hoevaak heb je gerookt.
Hoe vaak rook je per dag.

Roken is sws schdelijk voor je. Je longen krijgen allemaal troep binnen.

Wat zit er in een sigart zit:


Dit krijg je allemaal binnen!
Je zal later merken datje gezondheid slechter gaat worden.

Ik geef toe ik heb ook gerookt. Was 2 sigaretten daarna ben ik er mee gestopt. Mijn gezondheid werd langzaam slechter en dat wilde ik niet.

Als jij door blijft roken dan komen je longen en zo uit te zien:

http://stoppenmetrokenisgeen.punt.nl/_files/2008-01-15/2-rokers.jpg

Je kan later er ook last van krijgen. En geloof me dat wil je niet.
Ik zou er mee stoppen!
Het is als nog jou keuzen.
Als ik vragen mag. Waarom ben je er mee begonnen?

Zoek maar eens op Google: wat doet sigaretten met je lichaam

ik hoop dat je hier wat aan heb.

Groetjes,
Boygekte
Je bent niet raar maar alsjeblieft, stop er mee je hebt geen idee wat je jezelf aan doet
Xx
je bent zeker niet raar. ik rook ook sinds kort. je bent echt niet raar. maar pas op dat je er niet an verslaafd word netzoals ik...
het is totaal niet raar om te roken, zelf doe ik het ook. ik adviseer wel om ervoor te zorgen dat iemand voor je gaat halen anders gaat je moeder straks helemaal uit der plaat en dat wil je niet
Ik ben 13 en rook ook soms........
Reputatie 2
Badge +1

soms rook ik als ik zin heb in een sigaret

ben iik raar?

ik rook ergens in de 2 weken een sigaret, en daar laat ik het bij, als jij eht ook zo ongeveer doet is er niks mis mee. nu heb je nog controle over jezelf maar als je 1 pakje per daag rookt is het miss een idee om naar de afkick kliniek te gaan :) 

Hallo anoniem_verhaal :)

Ik geef je de suggestie om te reageren op iets recentere topics aangezien de TS niet meer reageert want zijn naam is '’Anonymous'’

-Dr8gon99

Reageer