Skip to main content
Vraag

hoe stoppen met vapen

• August 18, 2026
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Forum|alt.badge.img

ik wil heel graag stoppen met vapen en omdat ik ook bloed heb gehoest maar kan dat niet ben al twee jaar verslaaft

kan iemand me hepen

4 reacties

The blue spirit
Forum|alt.badge.img+1

Beste ​@bluvllvlvl 

Ik kan je niet helpen, maar bloed hoesten is iets wat je echt serieus moet nemen. Ik stel voor dat je na een arts gaat, die kan je namelijk ook helpen met je verslaving.

Groetjes The Blue Spirit

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • August 28, 2026

Niet beginnen is slimmer en bespaard veel geld

Forum|alt.badge.img

Onnodige quotes verwijderd

gelijk weggooien die vape dan ben je er vanaf

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • September 1, 2026

Hoi Bluv,

Een nicotine verslaving is niet iets waar ze ff vanaf kan komen. Nicotine is één van de meest verslavende stof die er bestaat op de wereld. Toch is stoppen zeker mogelijk. De vraag is niet of je kan stoppen, maar of je wilt stoppen. Als de urgentie hoog genoeg ligt, dan lukt stoppen echt wel.

Kijk zelf ook naar de reden dat je vapet. Gaat het niet zo lekker thuis of op school, er kunnen talloze redenen zijn. Als je die opzoekt en oplost, begin je het vape probleem al op te lossen.

Maar na 2 jaar is stoppen zeker niet moeilijk, als je problemen had en dat jouw uitweg was. Is het nu geen uitweg meer, maar zoals je zegt, een verslaving. Die pak je in de praktijk anders aan.

Het stomste zijn afkickverschijnselen. Je lichaam is de tekort aan nicotine niet gewend en je kan veel honger hebben en je zelfs een beetje ziek gaan voelen. Een oplossing is dan met een arts te zoeken naar een goeie nicotine vervanger. Ligt er wel een beetje aan hoe jong of oud je bent of je ze van de arts mee kan krijgen.

Stoppen met een verslaving is niet makkelijk en niet in 1x gedaan, maar een begin kan nooit kwaad. 

Ik zou zeggen. Heb het erover met je ouders, wees eerlijk. Zeg dat je medische hulp wil zoeken, als je echt niet kan stoppen uit eigen kracht. Meteen je vape weggooien en misschien het aller belangrijkste, hoe gezellig sommigen mensen ook kunnen zijn. Als je echt wilt stoppen, moet je situaties waar er gevaped wordt door vrienden of mensen die je kent, te voorkomen en weg te stappen.

Dit klinkt erg heftig, maar zo werkt stoppen aan een verslaving eenmaal. Iedereen kan het, niet iedereen wilt het. 

Ik wens je veel succes met het stoppen!!