Vraag

Hoe stop je met wiet en xtc

  • 4 April 2023
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Badge

Ik ben 15 jaar verslaafd aan wiet en xtc

Maar ik wil graag stoppen want ik zie gwn dat t mn ouders pijn doet

Maar ik kan echt niet stoppen

Elke keer als ik het probeer ga ik er weer aan terug

 

Heeft iemand een oplossing voor mij

 


5 reacties

Misschien zou je je ouders om hulp kunnen vragen,  want ik denk dat ze dat heel graag willen omdat je zelf aan geeft ze pijn te doen…

En anders jezelf belonen voor iedere keer dat je niet gebruikt?

Hoop dat het je gaat lukken!!!

Reputatie 7
Badge +7

Eens met de reactie van @TikTak 

Ik zou inderdaad je ouders vertellen. Hun zullen vast trots zijn dat je wil stoppen. Misschien kun je daarvoor hulp krijgen? Want dit klinkt als een verslaving en verslavingen zijn heel moeilijk om niet opnieuw te doen. Maar niet onmogelijk!

 

Reputatie 2
Badge

Om nog een tip te geven voor anoano, ik zou professionele hulp zoeken. Uit jezelf stoppen lijkt mij in jouw geval namelijk erg moeilijk. Professionele hulp kan je bij je huisarts vinden.

Deel van de tekst aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. verwijderen reactie die in strijd was met de forumregels

Badge

andere vrienden zoeken

 

xx Ongel

Reputatie 1
Badge

je kan altijd yes we can clinics proberen het schijnt heel goed te zijn en je maakt daar ook gelijk nieuwe vrienden. wat je ook kan doen is een nieuwe hobby zoeken waar je veel mee bezig bent zodat je minder aan drugs gaat denken. dit had mij goed geholpen en ik was 40 dagen clean. probeer eerst gwn te verminderen en vraag je vrienden voor hun steun en je ouders.

Reageer