Skip to main content
Vraag

hoe stop je met verslaafd zijn aan gamen

• October 26, 2025
  • 8 reacties
  • 79 Bekeken

….???

8 reacties

• October 26, 2025

Hallo Foxy the pirate

ik weet niet hoe erg je verslaving is maar probeer eerst is 1 uurtje minder te gamen na 1 week bijv weer 1 uurtje minder.

• October 26, 2025

ik game elke week wel 36 uur

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 26, 2025

Wat mij hielp is om GEEN devices te hebben. 

• October 26, 2025

word moeilijk en nog moeilijker als ik met niemand kan afspreken dus het is gewoon het enige wat ik kan doen

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

wat voor mij hielp was dat mijn laptop gewoon niet meer roblox wou gebruiken.

Ik weet niet waar je op gamed. maar als ik wil gamen, dan moet ik naar beneden, op een erg irritante computer waar ik last heb van de tv en mijn moeder

verder heb ik trouwens ook twee mobieltjes. 1 zonder games en 1 met alleen maar games.

• October 27, 2025

@ikweethetnietmeer2009  ik heb een telefoon een nintendo een xbox en een computer en een tablet en met al die dingen en geen goede vrienden die met mij willen afspreken is dat het enige wat ik doe 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 27, 2025

Je kan het stapje voor stapje doen: eerst gewoon tijden afspreken dat je gaat gamen, bv max 1–2 uurtjes per dag. Zet timers, en zoek andere dingen die je leuk vindt om te doen zodat je niet alleen gamet. Ook kan je je pc of console soms even uit het zicht zetten, of een weekje “gamepauze” houden. Het gaat echt om kleine stappen, niet meteen alles stoppen, anders lukt het meestal niet.

xx liefs Wolf 🐺

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 28, 2025

Ga iets anders proberen als in een serie kijken, een boek lezen, online shoppen, een stukje lopen met muziek op, sporten