Skip to main content
Vraag

hoe kap ik roken?

• September 7, 2025
  • 2 reacties
  • 161 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hi, ik ben Max. 

sinds twee jaar geleden (12) ben ik begonnen met roken. Maar ik moet er vanaf. Mijn vriendin is bang voor mijn gezondheid en mijn ouders komen er ook langzaam achter. Maar het is echt heel moeilijk. Als mijn dag kut is dan ga ik terug naar mijn verslavingen. Sommige erger dan andere. Maar ik moet echt leren kappen ,want ik wil niet dat mijn vrienden of ouders erachter komen en ik wil ook mijn vriendin niet bang maken. 

iemand een idee? 

-Max 

2 reacties

Forum|alt.badge.img+1

Hi Max :3 . Het lijkt me heel moelijk wat je doormaakt...... Ik zou echt niet weten hoe je moet afkikken met verslavingen.... Maar ik ben voor de mentale support🫠

Heb je een sport waar je blij van word? En kan je evt meer wedstrijden spelen. Probeer jezelf afteleiden met leuke dingen. 

In de avond snap ik het . Dan komt mijn depressie ook vaker naar boven. Probeer in de plaats van roken Dingen te doen. Dingen doen? Vraag je je nou af. 

Ja, Probeer Bijv een Brief te schrijven. Dat helpt mij :D. Schrijf een ouderwetse scrapbook brief naar bijvoorbeeld je vriendin om haar blij te maken😉

Daarna moet je echt gewoon het licht uit doen en gaan slapen. Huilen mag natuurlijk ik snap het💙 probeer in iedergeval geen emoties intehouden. 

Hoop dat het hielp . HIHI <3

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 13, 2025

Hey ​@Maybe_Max het is goed dat je wilt stoppen met roken 👍. Roken is slecht voor je en je vriendin en ouders maken zich zorgen. Probeer als je zin krijgt om te roken iets anders te doen, zoals water drinken, kauwgom, of even buiten lopen.

Je kan ook tegen iemand zeggen dat je stopt, dan heb je hulp en steun. Begin met kleine stapjes, zoals een paar uur zonder roken, en beloon jezelf als het lukt. Het is moeilijk, maar je kan het wel!

xx liefs Wolf 🐺