Vraag

hoe kan ik mijn vriendin helpen?

  • 13 April 2022
  • 3 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi allemaal

Ik ben al een tijdje bevriend met een meisje uit Duitsland. we communiceren online in het engels. Sinds vandaag bellen we ook. 
Ik weet al een tijdje van deze vriendin dat ze een probleem heeft met alcohol en drugs, wiet roken, vape etc. En het ligt gevoelig bij haar, ook al kan ze aan de andere kant zodra ze er mee bezig is ook wel over lachen, is ze er niet open over, en vind het vervelend als het via via doorverteld wordt. Ze zegt dat ze niet de goeie vrienden heeft aangezien die het haar aanbieden, en ze door groepsdruk mee doet met haar vrienden, maar verder heeft ze niet veel betere vrienden. Haar locale winkels verkopen dan ook vapes aan jongeren, daar heeft zij laatst ook eentje gekocht. Ze appte me net terwijl ze high is, ze heeft me wel eerder filmpjes en foto’s gestuurd dat ze rookt en drinkt met haar vriendengroep, en ze stuurde me ook zojuist een filmpje waarin ze met de vape rookt. Ze belde even en ze praatte ook een partij kletskoek van hier tot Tokio, waar ik aan de ene kant wel om kan lachen, maar ook vind ik het erg jammer elke keer dat ik haar dit soort dingen zie gebruiken, omdat ik weet dat ze er problemen mee heeft en ze hier onmiddellijk mee moet ophouden. Maar omdat ik haar niet wil lastig vallen met “stop hiermee” continu door, zorg ik er in ieder geval elke keer voor dat ik haar achter de broek aan zit met het feit dat ze in ieder geval rustig aan moet doen en geen rare dingen uithalen. Maar ik heb totaal geen verstand van afkicken van drugs, omdat ik zelf alleen in het weekend drink, en maar 2 keer lichtelijk dronken ben geweest, en roken en drugs doe ik verder niet. Wat moet ik doen, hoe kan ik haar helpen?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Zeg tegen haar: als je een keer hulp nodig hebt dan kan je bij me terecht. En probeer langzaam rustig er over te beginnen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

 

Wilhelmavemela.

Reputatie 7
Badge +7

toevoeging: Wij hebben beide dezelfde vriendin, of nou ja, die vriendin is nu mijn ex vriendin. Maar het probleem is dat die ex vriendin steeds het probleem van mijn vriendin deelt met anderen, waarvan mijn vriendin meerdere keren heeft gezegd dat ze dat niet wou. Wat moet ik daaraan doen? Ik praat niet meer tegen mijn ex vriendin dus ik weet niet hoe ik er wat van moet zeggen.

Reputatie 7
Badge +19

Wie is wij? Kan je het iets duidelijker maken?

Wilhelmavemela.

Reageer