Skip to main content

hoe kan ik hem helpen?

• May 19, 2025
  • 4 reacties
  • 149 Bekeken

Hoi,

Ik praat nu sinds een paar weken met een jongen, en vind hem heel leuk. Hij is bevriend met een van mijn beste vrienden, en zo heb ik hem leren kennen. Hij heeft zelf een hele slechte thuissituatie en struggelt ook met zichzelf. Hij vertelde me dat hij al sinds zijn 13e een best wel heftige alcoholverslaving heeft, waar hij vanaf probeert te komen maar dat lukt hem niet goed. Ook vertelde hij dat hij 1 keer daardoor in coma heeft gelegen, maar ook dat weten zijn famillie en vrienden niet.

Ik merk dat hij het erg moeilijk heeft, en wil er voor hem zijn. Ik wil hem heel graag helpen en geruststellen omdat hij dit aan niemand anders durfde te vertellen, maar weet echt niet wat ik moet doen/zeggen om hem te helpen. Weet iemand hoe ik hem weer een fijn gevoel kan geven/ meer evertrouwen geef?

Bedankt! Groetjes van mij

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 19, 2025

Heey,

Ik vind het echt heel sterk van je dat je er voor hem wilt zijn. Het is niet makkelijk om zo’n verhaal te delen, dus dat laat zien dat hij jou echt vertrouwt. Probeer gewoon zoveel mogelijk naar hem te luisteren en hem te laten merken dat je er voor hem bent, ook als hij het even moeilijk heeft. Je hoeft niet meteen met oplossingen te komen, soms is het al genoeg om gewoon iemand te hebben die luistert.

Mss kun je hem voorzichtig vragen of hij ooit aan professionele hulp heeft gedacht, en dat je hem daarin wil steunen als hij dat wil. Blijf vooral geduldig en laat hem weten dat hij niet alleen is, want dat kan het verschil maken.

Succes, Ellen xx

girlvan_
Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • May 20, 2025

Hey, wat goed dat je er voor hem wilt zijn! Het belangrijkste is vooral luisteren en laten merken dat je er bent zonder te oordelen. Probeer hem niet te pushen om alles meteen op te lossen, maar laat hem weten dat hij niet alleen is. Misschien kun je hem ook aanmoedigen om met een volwassene te praten die kan helpen, zoals een mentor, hulpverlener of een vertrouwenspersoon. Het is zwaar om zoiets alleen te dragen, en professionele hulp is echt belangrijk. Blijf vooral geduldig en lief, dat betekent al veel. 💗

Forum|alt.badge.img
  • June 15, 2025

Ik vroeg me wel af hoe zijn familie niet weet dat hij door alcohol in een coma heeft gelegen zouden de dokters dat niet hebben verteld?

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 1, 2025

hoe kan je op de 13de al een alchol verslaving hebben tho? waar haal je het vandaan