Skip to main content
Vraag

het gaat echt niet goed

• March 9, 2026
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

het gaat niet goed met me ik denk dat ik mezelf iets aan ga doen...wat moet ik doen?

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 9, 2026

Hi,

ik snap hoe je je voelt en ik heb momenteel hetzelfde. Vroeger had ik dit gevoel continu maar wat mij heeft geholpen is kijken naar de toekomst. Jezelf iets aandoen is een escape voor een probleem van nu. Problemen horen bij t leven. Problemen van nu zijn meestal niet dezelfde als die je in de toekomst zult hebben. Het zit in jezelf en je moet er ook zelf weer overheen komen. Zo is het leven, het daagt je uit. En als je je nu zo voelt en je komt er overheen wordt je alleen maar sterker en kan je alles aan. Wat kan helpen is met iemand erover praten als je iemand hebt. Zowieso zou ik aanraden even te praten hier met een medewerker of als het echt tot het puntje zit even 113 te bezoeken. Jezelf iets aandoen is niet de oplossing, je moet je innerlijke kracht gewoon vinden. Je moet heel je leven leven met jezelf dus maak jezelf sterker elke dag. Jij bent degene die jou het beste kent en jij bent gewoon je eigen bestie. Leef je eigen leven en maak er iets prachtigs van. Zoek dingen op die jou gelukkig maken en zet even dingen opzij die ongeluk of stress veroorzaken.  Ga met wat vrienden om, ga even lekker wandelen bij lekker weer, trakteer jezelf met een cadeautje of wat dan ook. Dat doe ik altijd. Ik herinner mezelf dat ik met mezelf zit heel mn leven lang en ik maak er het beste van. Als iemand zorgt dat jou je zo voelt zet diegene gewoon helemaal uit je hoofd en uit je leven. Laat mensen niet jou mooie leven verpesten. 

liefs s

Niek_
Forum|alt.badge.img+1
  • moderator
  • March 9, 2026

Hoi,  ​@ikzeghetlieverniet 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie: bellen via 113 (of 0800-0113), of chatten via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Niek_

(De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 20, 2026

Heyy Liefieee ❤️❤️❤️

Ik heb hetzelfde en snap je helemaal! Een tip is hou van jezelf!!! ❤️ Is misschien heel lastig, maar kijk asjeblieftttt op een positieve manier naar jezelf, jij bent niet het probleem, je hebt problemen die je niet gelukkig maken, maar dat zegt niks over jou, jij bent geweldig, fantastisch, sterk, lief, grappig, loyaal en mooi ❤️✨ Soms als ik in bed lig knuffel ik mezelf weleens als ik me slecht voel, klinkt misschien apart of eenzaam maar daardoor ga je wel van jezelf houden!! En weet je bent niet alleen! Er zijn zoveel mensen die om je geven en van je houden, net als ik, love youuuu ❤️❤️❤️❤️

En blijf strijden!! Jij vind je mensen, je plaats als de tijd rijp is, geloof me!! ❤️🌟❤️🌟

En praat over je gevoelens, zoek iemand die je begrijpt en die naar je luistert, als je dat moeilijk vind kan je natuurlijk ook altijd bij de Kindertelefoon terecht!!! Stel je hebt hulp nodig over hoe je het beste het kan vertellen tegen iemand laat het dan zeker weten! 😘

Je bent NIET alleen, je bent lief ❤️ grappig ,😂 sociaal 🥰 mooi ✨ beeldschoon 🌟 aardig 😁 leuk 🫶 en fantastischhhhh 😍 

love youuu laat het weten als je nog wat kwijt wil en misschien ergens hulp bij nodig hebt, voor nu heel veel succes lieverddjeeee byee byeeee 🍀❤️✨