Skip to main content
Vraag

geld stelen van ouders

• March 15, 2026
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Forum|alt.badge.img

heyyyy, ik heb ongeveer een jaar geleden van een vriendin gestolen ze was heel rijk en had veel en wat ze niet gebruikte of ik leuk vond pakte ik, ook pakte ik regelmatig wat geld, toen ze er achter kwam moets ik alles terug geven en daarna waren we geen vriendinnen meer (ze had geen aangifte gedaan). alle vertrouwen was weg, toen mijn ouders er achter kwamen hadden hun ook geen vertrouwen meer en vertrouwde ze mij niet meer, net nu het beter gaat, heb ik ongeveer 2 maanden geleden 50 euro gepakt van mijn moeder en later weer 50 euro mijn moeder kwam daar achter en is heel boos kwaad en teleurgesteld ze vertrouwd mij niet meer en zegt dat ik niks heb geleerd van de eerste keer dat ik had gestolen ze zegt dat ze morgen de politie gaat bellen en zich erge zorgen om mij maakt, wat moet ik doen. kan ik worden opgepakt?? wat als mijn moeder aangifte doet??

2 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 16, 2026

Nee: je wordt niet opgepakt, zelfs al doet je moeder aangifte.  Je bent minderjarig en je moeder kan niets bewijzen.

Maar het is wel heel fout dat je steelt.  Niet meer doen!

banaan met chocoladesaus
Forum|alt.badge.img+3

Onnodige quote verwijderd 

hoi dit is een best lastige situatie…
zelf zou ik met haar praten en uitleggen waarom je dat geld pakt 
en daarna ervoor zorgen dat je het geld terug betaalt, op die manier is je moeder misschien minder boos
succes nog!