Skip to main content

Eerste sigaret gerookt maar ben bang dat oud-klasgenoot gaat snitchen

• December 5, 2025
  • 15 reacties
  • 267 Bekeken

Meris
Forum|alt.badge.img+5

Hoii!

Ik heb net mijn eerste sigaret gerookt.  Nadat het me lukte om GOED te inhaleren, was het echt lekker om te doen.

Maar, een oud klasgenoot van mij fietste langs, (ik deed het aan de weg dichtbij school, en ja, andere mensen waren erbij) die riep keihard "GLORY WAT DE FUCK?!" en reed verder. Nou, haar kennende is er misschien een kans dat ze dit gaat snitchen bij haar ouders. Want dat heeft ze vaker gedaan bij idiote dingen die ik deed toen ik bij haar in de klas zat.

Dan zegt ze dat tegen haar moeder, en die stuurt het dan naar mijn ouders. Nou, met roken wil ik djt dus echt NIET. 

Als mijn ouders erachter komen dat ik peukies rook, dan ben ik echt DOOD.

En nee, ik wil niet verslaafd raken, dus ik ga het maar heel soms doen.

Heeft iemand tips wat ik nu moet doen? Ik ga haar geen bericht sturen, misschien remind ik haar wel. En ik wil sowiso wel tips hoe je je geur moet verbergen! Ik had geluk dat 1 iemand wat dek bij zich had, en daarna heb gefietst. Daarna heb ik veel water gedronken en een luchtje opgespoten. 

Dusss, iemand tips? :)

Groetjes Glory :3

15 reacties

Cheezburger
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 5, 2025

tssk je zou het helemaal niet doen. druppel bij druppel vul je de glas. hetzelfde geldt voor roken. stop ermee, doe het voor jezelf, ook al doe je af en toe het zal toch schade doen. dit soort dingen kun je heel heel erg moeilijk onder controle houden. alsjeblieft. doe het niet. je kunt tegen je ouders zeggen dat het jij niet was en dat je oud-klasgenoot iemand anders had gezien. maar tja, soms hebben je acties directe consequenties. veel geluk.

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 5, 2025

@Cheezburger Thanx voor de tip! Idd, na deze sigaretjes ga ik er ook niet over nadenken om nog meer te hebben/roken. 

Ik weet hoe slecht roken is. Maar maximaal 5 keer doen doet volgens mij geen kwaad, right?…

Ik hoop echt dat mijn oud klasgenoot haar bakkes houd.

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 5, 2025

Hi ​@Glory ,

Het gaat niet om die paar keer, maar dat roken verslavend is en dat al heel snel kan gebeuren..

Goed dat je nu stopt❤ Snap dat het mss verleidelijk is of dat je denkt dat het voor die ene keer wel kan, maar zo begint het met elke verslaving helaas..😐

Groetjes🙂

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 5, 2025

@Cantaloupe Dat weet ik zeker! Roken is ZO verslavend en slecht, ik weet... :(

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • December 6, 2025

@Glory het is al goed dat je hebt gezegd dat je gaat stoppen. (Tenminste dat begreep ik iig) Roken is verslavend, zoals de anderen al zeggen. En jijzelf ook. En als zij gaat snitchen, naar wie dan ook, zou ik echt gewoon eerlijk zijn. Dan zeg je bijvoorbeeld "Ik heb er echt spijt van en ga het nooit meer doen." Of je zegt dat daarvoor tegen haar, zodat ze níét gaat snitchen. Maar probeer echt het niet meer te doen, oke? ​@Cantaloupe heeft gelijk. Zo beginnen verslavingen. 

Liefs Yusa 😘

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 6, 2025

Haii ​@Yusa! Als zij zou snitchen, dan zou ik niet tegen haar zeggen van "OMG SORRY SORRY..!" Ik zou oprecht ZO boos op haar worden. Tegen andere mensen zou ik wel eerlijker zijn, omdat het ook niet goed is wat ik heb gedaan.

Persoonlijk denk ik dat af en toe, en dan bedoel ik echt eens in de 2 weken, dat een trekje wel kan. Maar als je het te vaak doet idd, dan ga je echt in de shit zitten, want op de langere termijn helpt dit niet.

Liefs Glory :3

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 7, 2025

Heyy ​@Glory ,

Ook 1x in de 2 weken is echt niet goed, hoop oprecht dat je dat niet gaat doen..❤ Het is verslavend en ook al wil je het dan nu miss weinig doen, is de kans super groot dat je toch vaker er behoefte aan gaat krijgen😬 

Ik rook zelf niet hoor maar denk dat als ik het eenmaal zou doen toch wel vaak zou denken “ach ik heb er nu behoefte aan, wat maakt die ene keer extra nou uit” (zoals dat heel vaak met verslavingen is).. maar als dat vaker gebeurt maakt dat dus wel veel uit🙈

Sowieso als je verslaafd bent wordt je gewoon onrustig als je het niet doet.. Nu is het nog veel makkelijker om te stoppen dan als je er mee door gaat.❤

Liefs <3

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • December 7, 2025

Hey, ik ben het echt eens met ​@Cantaloupe. Probeer het gewoon helemaal NIET te doen. ❤️

Liefs Yusa 😘

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 8, 2025

Hey 

Nog niks is verloren! Stop er aub mee! Mijn overgrootvader is overleden door te roken veel jaren nadat hij gestopt is als je rookt vergroot je je kans op kanker zeer veel en dus ook je kans op de dood. 

Liefs anymoymous

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 8, 2025

@Anymoymous ​@Cantaloupe ​@Yusa tytyy :3 Ik heb me sigaretten aan iemand anders gegeven.

Yusa
Forum|alt.badge.img+15
  • Vaste gast
  • December 9, 2025

@Glory goed zo!! ❤️

Liefs Yusa 😘

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 9, 2025

Oke dus guys, ik had een berichtje van haar gekregen, (airbuds app dus die check ik dus nooit) en daar had ze opgezet:

"als ik jou nog 1 keer zie met die sigaret dan zit je echt in de problemen. Ik wil je longen gwn beschermen." 

is dit dreigen chat?

(heb er geen prob mee want ze zijn toch al weg maarja)

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • December 9, 2025

Hi ​@Glory ,

Ik denk dat ze vooral wil pushen dat je het niet moet doen, niet dat ze het echt bedreigend bedoeld maar meer omdat ze er wel zorgen om maakt.. ❤ Ik zou zelf gwn iets terugsturen zo van : 'ik ben al gestopt en heb ze weggedaan, geen zorgen. '  

Stelt haar dan wel gerust denk ik❤

Meris
Forum|alt.badge.img+5
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • December 9, 2025

@Cantaloupe  Yess, dat heb ik al gedaan.  Maar de manier waarop ze dat zegde, daar werd ik wel boos van, snap je. Want verder hebben we eigenlijk nauwelijks contact, dus zij zou geen reden moeten hebben om zich zorgen te maken over mij. 

Fawks
  • Net nieuw
  • December 10, 2025

Hey ​@Glory !

Vervelende situatie zeg… 

Het beste is denk ik om het hierbij te laten dan. Die ondertoon van het bericht was zoals ik het zie/ervaar wel boos of demanding zeg maar. Maar als ik in jou was, zou ik dan het laten liggen. Dat is het beste voor jou welzijn, en op een gegeven moment vergeet zij dit wel weer, aangezien jullie nauwelijks contact hebben.

Veel geluk nog!

Fawks