Een oude vriendin is nu drugs verslaafd en ik wil haar helpen maar weet niet hoe
sinds een paar maanden ben ik ( en de rest van onze vriendengroep (3 andere mensen))niet meer bevriend met haar. Een van de redenen dat we niet meer bevriend waren was omdat ze drugs boven ons koos. Ook was ze in het algemeen een aparte vriendin om te hebben. Er zijn heel veel andere dingen maar die hebben niet echt met de situatie te maken. Je kan aan haar herplaatsingen zien dat ze t leven niet meer ziet zitten. Sinds dat we geen vrienden meer zijn gaat het slechter met haar, maar ik ga niet opnieuw bevriend worden want die vriendschap zou toch niet echt zijn. Ze heeft vele problemen en ik maak me zorgen aangezien ze al eerder een poging had gehad (gehoord van vrienden). Ik wilde haar aanmelden voor rehab maar dan moet ik ook me informatie geven en ik weet niet hoe dat allemaal te werk gaat en weet dus niet of het slim is. De situatie met haar ouders en broer is ook apart dus hun zijn ook geen goed support systeem. Wij waren haar enige normale vrienden. Ik heb er ook aan gedacht om jeugdzorg in te schakelen, maar dan wordt het alleen maar slechter.
Ik heb geen contact met dr en dat hoef ik ook niet persee omdat ik niet kan helpen met de dingen waar ze problemen mee heeft
Moet ik iets doen? Zoja, wat?