Drugsgebruikt op jonge leeftijd?

  • 1 October 2020
  • 8 reacties
  • 289 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Is het heel erg dat ik op mijn 16e al een keer xtc en truffel heb gebruikt? Ik heb na de truffels en best erge spijtgevoel gekregen omdat ik mezelf toch te jong vind ofzo, terwijl ik, net als xtc, een geweldige ervaring heb gehad. Zijn er denk je veel 16-jarige die al dat soort drugs heeft gebruikt?


8 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Drugs gebruiken is eigenlijk sowieso niet goed.

Heyy

Of je nou 16,36 of 70 bent, druggebruik is nooit goed. Op zich is het wel erg, maar je bent heus de enige 16 jarige niet hoor. Toch kun je het beter niet doen maar oke.

 

Ik ben ook van plan niet meer te gaan doen. Ik heb een regel met mijzelf en een vriend van mij afgesproken dat ik niet meer op de avonden kom wanneer mijn vriendengroep  gaan gebruiken. Ik ben zelf ook de jongste van de groep, vandaar dat ik er zo vroeg in aanmerking ben gekomen.  Ik probeer nu ook steeds te denken van: “Leuke ervaring, hoeft niet weer.”

Maar toch spookt er een stem in mijn hoofd die steeds zegt: Wtf heb gedaan? Je wordt een junk, Je bent fucking gestoord.  enz. Vind ik opzich wel vervelend dat ik het lastig vind om mijn mindset  op een positieve manier te  veranderen lol. Ik had er met een vriend van mij over dat ik miss met mijn natuurgeneeskundige over ga praten.  Maar aan de andere kant ben ik ook bang dat ze dit aan mijn ouders gaat vertellen. Mijn vriend zei dat dat geen slim idee was omdat ‘ik dan doorlul dat zij drugs gebruiken’. Waarbij ik dan denk: Dikke vette boomer, want ze kent jullie toch allemaal niet. 

Moest dit allemaal f kwijt.

Bedankt voor t reageren btw!

 

x

 

Hi Platvoet,

 

ik kan me voorstellen dat je, zeker door je vriendgroep, nieuwsgierig bent geworden en er als jongste van de groep een beetje in mee 'getrokken’ werd. Wel goed dat je er over na bent gaan denken of het allemaal wel zo handig is en goed dat je zelf tot de conclusie bent gekomen om het  niet nog een keertje te doen.

Zelf ben ik niet voor drugs, ook al is het zoals ze dan zeggen alleen 'recreatief'. Mijn twinbroertje en ik hebben wel eens GHB gebruikt, nou ja, dat wisten we niet, want ze hadden het in ons drinken  gedaan. We weten niet wat er toen allemaal precies met ons gedaan is, maar zeker weten we wel dat we toen meerdere keren door verschillende jongens misbruikt zijn. Nou werden we toch al door diezelfde jongens die ons ook die GHB gaven, misbruikt, alleen zonder GHB wisten we iig nog wat er gebeurde en nu niet en ook niet wie er allemaal aan en in ons gezeten hebben. Van die keren dat het met GHB gebeurde kunnen we ons niks herinneren. Die uren zijn we gewoon kwijt….

We snappen sws niet hoe mensen zo kunnen zijn en seks met iemand die bewusteloos is (tenminste we kunnen ons er niks van herinneren, dus kan me niet voorstellen dat ik of mijn twin dan echt zelf seks met een ander konden hebben en dat is toch ook niet fijn. Ik zou ook niet weten of mijn twin en ik dan ook een stijve piemel konden krijgen en of we dan zelf klaar zijn gekomen.

Kortom wij hebben geen goed herinneringen aan drugs.

 

Groetjes,

M&M's en twin

@M en Ms  Wauw heftig! Ik zou geen idee hebben hoe ik mij zou voelen of hoe ik dat zou moeten verwerken als ik in zo'n situatie terecht zou komen. Ik hoop dat het nu super goed met jullie gaat. Knap dat je dat hierop zo durft te vertellen. Dat laat al wel weten wat voor n sterke personen jullie zijn! 

Heyo,

Het gebruiken van drugs is inderdaad niet goed. Ik zelf heb wel een paar keer xtc genomen. Dit was met het uitgaan met wat vrienden. Op dat moment vond ik het niet erg en ik voelde me ook niet slecht. Ik voelde me juist erg energiek en het was best grappig op zo'n avond dan.

De volgende dag heb je wel een enorme krater, maar ja.

Het soort drugs dat helaas MenMs heeft ingenomen GHB is een veel voorkomende drugs voor verkrachtingen. Het is zoals die al zei dat je niet kan herinneren wat er de afgelopen uren is gebeurd met je. Wat natuurlijk heel triest is als het gaat om verkrachtingen. 

Ik zou drugs ook niet aanraden, maar als je het toch ooit wilt proberen zorg dan dat je het doet met een paar goede vrienden.  Dan kan het nog leuk worden, maar zo kan je ook een beetje op elkaar letten. Soort van..

See ya!

JIXX.

Hi Platvoet,

 

@M en Ms  Wauw heftig! Ik zou geen idee hebben hoe ik mij zou voelen of hoe ik dat zou moeten verwerken als ik in zo'n situatie terecht zou komen.

dat hadden wij eerst ook niet. Het begon met nieuwsgierigheid, niks bijzonders, maar het ging al snel over onze grens wat anderen met ons deden. Al snel hadden we bij iemand om hulp gevraagd, maar dat niet gekregen. Toen was het meer overleven dan leven. We dachten dat we het ergste hadden gehad en hoopten dat het vanzelf over/voorbij zou gaan….. Toen kwam die GHB er ook nog eens bovenop…..Ik denk dat als ik het niet samen met mijn twinbroertje had meegemaakt, dat we het allebei niet overleefd zouden hebben.

Misschien waren we wel aan de drank of drugs gegaan om dingen te proberen te vergeten, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing.

Ofc hadden we eerder hulp moeten vragen aan papa en mama, maar ja, die wisten er niks van, omdat het gebeurde in het buitenland, waar we toen op een internaat/privé school zaten.

 

Ik hoop dat het nu super goed met jullie gaat. 

toen we het eenmaal aan papa en mama hadden verteld hebben z’ijn we gelijk uit de situatie gehaald’ en hebben we ook professionele hulp gekregen en altijd hebben twin en ik heel veel steun aan elkaar en aan onze familie en vrienden gehad.

Het is iets wat je nooit vergeet, maar we hebben het zoals dat heet ‘een plekje’ kunnen geven, maar af en toe worden we nog steeds geconfronteerd met de gevolgen, omdat we op seksueel gebied dingen hebben gedaan die je als puber niet hoort mee te maken en eigenlijk nooit hoort mee te maken. We zijn nu nog steeds aan het 'leren’ wat 'normaal’ is om te doen op seksueel gebied ….

 

Ik zie parallellen tussen drugsgebruik en seksueel misbruik voor je ontwikkeling.  Het lijkt allemaal interessant en dat het geen kwaad kan, maar ik zou iedereen toch willen waarschuwen om daar nog eens goed over na te denken.

 

Knap dat je dat hierop zo durft te vertellen.

dankjewel. Er over vertellen helpt ons ook om dingen beter te kunnen verwerken aan de ene kant en om anderen die er nog mee rond lopen te laten weten dat ze niet de enige zijn en dat er hulp  is. Vandaar ook dat linkje in mijn handtekening (hulp na misbruik). Btw het is niet alleen een liedje, maar ook een weg naar meer hulp van het CSG. Het Centrum Seksueel Geweld biedt deskundige hulp. Als het jou overkomt, bel dan meteen 0800-0188. Btw seksueel misbruik komt behalve bij meisjes dus ook bij jongens voor.

 

Dat laat al wel weten wat voor n sterke personen jullie zijn! 

wat lief dat je dat zegt en we doen ons best :wink: . Ons motto is niet voor niks: ‘het glas is halfvol’

 

Het soort drugs dat helaas MenMs heeft ingenomen GHB is een veel voorkomende drugs voor verkrachtingen. Het is zoals die al zei dat je niet kan herinneren wat er de afgelopen uren is gebeurd met je. Wat natuurlijk heel triest is als het gaat om verkrachtingen. 

idd en dankjewel voor je support :relaxed:

 

Groetjes,

M&M's en twin

Badge

experimenteren met drugs is normaal zolang je jezelf er niet in verliest. Je bent maar 1x jong! Doe het wel altijd in een veilige omgeving.

Reageer