Skip to main content
Vraag

drugs verslaafd

• October 5, 2025
  • 6 reacties
  • 288 Bekeken

Heyhoi122
Forum|alt.badge.img

Heyy mensenn, mijn naam is H en ik ben 13 jaar oud. In juni 2025 had ik voor het eerst xtc pille gekocht ik was altijd eens benieuwd hoe het voelde maar na die eerste keer ben ik er meer en meer gaan kopen, ik weet dat het slecht voor me is en ik probeer te stoppen maar aan de andere kant wil ik het niet omdat ik goed voelt en dat het dan de enige tijd is wnr ik me echt gelukkig voel. 

6 reacties

An0niemmeisje
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • October 5, 2025

Hee H! Het is natuurlijk zeer gevaarlijk om xtc te gebruiken en al helemaal op zon jonge leeftijd aangezien het oververhitting en uitdroging verzorgt wat kan lijden tot bewusteloos raken of zelf overlijden. Ook beschadigd het je hersencellen en die heb je in je middelbare schooltijd hard nodig (en uiteraard voor je hele leven). Vooral dus omdat je nog niet volledig bent ontwikkelt is het echt super slecht en schadelijk waar je voor de rest van je leven zeer last van gaat hebben als je zo door gaat zo maar zeggen. Het lijkt miss leuk “voor even” maar het maakt lett je hersenen kapot en kan blijvende schaden veroorzaken. Als je je echt zo ongelukkig voelt en dit het enige is wat je blij kan maken raad ik gwn een therapeut aan want die kan je wel helpen met een gelukkig lang leven en xtc ZEKER NIET! 

XXX  An0niemmeisje

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 5, 2025

Hey ​@Heyhoi122,

Wat knap dat je dit durft te vertellen. Het klinkt best moeilijk. Je zegt dat je pillen neemt om je blij te voelen. Ik snap dat, soms wil je gewoon even niet meer verdrietig zijn. Maar pillen kunnen je juist zieker maken, ook al voelen ze eerst goed. Vooral als je jong bent, kunnen ze je hoofd stukmaken.

Het is echt beter om met iemand te praten. Iemand die je vertrouwt, zoals je papa, mama of misschien een juf of meester. Die kunnen je helpen om je weer echt blij te voelen, zonder pillen. Je bent niet alleen en ik hoop dat je snel hulp krijgt. ❤️

xx liefs Wolf 🐺

NightShadow

Heyy,

Knap dat je dit durft te vertellen. Xtc pillen zijn heel erg slecht voor je. Mijn vader was ook verslaafd (alchol), hij is nu alles kwijt dat hij had. En ik kan je verzekeren, dat is het niet waard. Kun je hier met iemand over praten? Met opa, oma, oom, tante, ouders, docenten? Met iemand die je vertrouwt. 

Maria_
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • October 6, 2025

Hoi ​@Heyhoi122 ,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Er zijn al zeker wat goede tips gegeven door ​@An0niemmeisje  ​@Wolf  en ​@NightShadow , maar weet dat je ook met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur kan bellen (0800-0432) of chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Maria,  De Kindertelefoon

• Net nieuw
  • November 1, 2025

Heyyy, 

Ik snap je gevoel echt want ik had dit een paar maanden geleden ook. Het is echt heel moeilijk om te stoppen dat kan ik je nu al vertellen maar het is echt niet onmogelijk. Het begin is je dealers blokkeren en je vriendinnen vertellen dat je bent gestopt en of ze willen helpen, want alleen is het nog moeilijker. Als het niet mag van je ouders zou ik ze het persoonlijk niet vertellen omdat ze waarschijnlijk boos/verdrietig gaan worden en dat geeft je nog meer zin in een pil. En als je het met vrienden hebt gedaan drop die vrienden ze gaan het alleen maar moeilijker maken als hun het wel nog doen. Elke keer als ik In kreeg ging in zonnebloem pitten eten of kauwgom eten , want dan ben je veel aan het kauwen en leid het af. Inmiddels ben ik twee maanden gestopt  En heb ik alleen soms nog zin maar veel veel minder. 
ik hoop dat het je lukt met stoppen en veel succes!

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 18, 2026

Kurt cobain once said: ‘drugs are a waste of time, They destroy your memory and you self respect and everything that goed alond with you self esteem. they’re no good at all