Drugs gebruik is niet stoer of verstandig.

  • 15 February 2024
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Badge

sup mensen! 

Ik stel me even voor, ik ben bbqtoecrisp, ik ben 15 en functioneel drugs gebruiker.

Ik zie hier veel mensen die struggles ervaren met verslaving, of bang zijn afhankelijk te worden van drugs/alchol/nictotine. 

Ik gebruik zelf dus, het begon heel vroeg en onschuldig met een joint toen ik ~11-12 was. Inmiddels neem ik dingen zoals dissociativen, psychedelica, en heb een (voorgeschreven) SSRI verslaving.

Mijn bedoeling is niet om iemand bang te maken, maar ik vind het “stereotype” geen gebruik is niet cool of leuk echt flinke onzin: Ik hoop eigenlijk vooral dat jullie niet gebruiken, absence van gebruik is de beste vorm van drug safety. Gebruik je wel, lees je goed in! ga niet zomaar vage dingen doen, zelf heb ik een psychose gehad, en dit kan ook door drugs gebruik komen, dit zal kunnen gebeuren bij hard drugs.

dus laat ik me ervaring met een psychose vertellen, Ik was de grip op realiteit kwijt, ik wist niet meer realiteit (of zelfs dromen) en realiteit uit elkaar te halen. Ik zag regelmatig figuren in me kamer en raakte hierdoor in hevige paniek, Ik kon niet slapen ik had dag en nacht omgewisseld. Ik had altijd jeuk, omdat ik mezelf overtuigd had dat er beestjes in me bed leefde, ik keek over me eigen lichaam en zag allemaal beestjes. Ik had vaak bloed uitstortingen omdat ik mezelf pijn dit. Dit soort hallucinaties zijn gewoon nep natuurlijk, maar ik wist het niet. Uiteindelijk kreeg ik anti-psychotica(?) voorgeschreven, vanaf hier ben ik gelukkig erg ver gekomen, maar toch slik ik nog steeds deze medicatie + SSRI (anti-depressieva) 

Drugs gebruik is niet verstandig, en ik zou zeggen dus totaal niet cool, of hip. of wat dan ook. 

Ik kom persoonlijk ook uit een verslaafd huishouden, drugs maakt kapot. het is een paar keer leuk en dan later slaat de realiteit op je in.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Ik zelf ga later ook nooit drugs gebruikem

Badge

Erg verstandig:) en als je het wel ooit doet (niet persee jij maar iedereen) Doe het veilig!

Reageer