Drugs&Alcohol....


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey

Ja dus ik en een vriendin van mij zijn erg benieuwd naar drugs,roken,alcohol....nu heeft ze wiet geregeld en ik wil het wel doen maar ik ben bang dat je dat gaat zien en roken wil ik ook gwn eens proberen en alcohol heb ik al gedaan en ja ik was dronken maar ik voel me op die momenten altijd zo fijn als ik dronken ben want normaal zit ik heletijd met de gedachten in men hoofd dat ik zelfmoord wil plegen of snijden....maar op het moment dat ik alcohol drink voelt het zo vredig en ik vraag me af of dat met wiet en roken ook zo zal zijn daarom wil ik het ook wel eens testen maar ik ben wel bang dat ik er verslaafd aan zal kunnen raken...dus ik weet het ook niet zo goed en men ouders mogen er zeker en vast niet achterkomen want ze weten niet dat ik drink maar ik vraag me af of dat het dan wel slim is dus iemand meer ervaring met deze dingen?

16 reacties

Hoi

Samen met een vriendin zou je graag experimenteren met alcohol, roken en drugs. Je bent al eens dronken geweest, en het verdovende effect dat alcohol op je zelfmoord- en verminkingsgedachten had, vond je fijn.

Het lijkt me lastig om dit achter je ouders rug te doen. Vaak blijft de geur van rook, drugs of alcohol in je kleren hangen. Ook als je buiten rookt, kan dit gebeuren. Het gevaar van verslaving dat je noemde, is ook een meespelende factor. Voorkomen is beter dan genezen.

Afhankelijk zijn van verdovende middelen om nare gedachten te stillen, lijkt me geen gezonde methode. Nuttiger lijkt me om deze gedachten bewust aan te pakken, en bijvoorbeeld hulp te zoeken. Hiervoor kan je terecht bij de huisarts of op school. Bij de KinderTelefoon en 113 is men ook bereid om naar je te luisteren, en krijg je vast bruikbaar advies mee.

Een glaasje alcohol op een feest kan geen kwaad, maar hier een gewoonte van maken, is niet gezond. In je tienerjaren zijn de hersenen extra gevoelig, en kunnen alcohol en drugs grote schade aanrichten.

Groetjes
Kenshin
ik vind het gewoon een fijn gevoel ik weet ook niet precies waarom juist met alcohol drugs en wiet...en over men problemen praten vind ik ook ni echt leuk want niemand begrijpt me en niemand kan me helpen en men ouders hebben het tot nu toe niet door dat ik regelmatig drink...maar ik ga zaterdag roken en hoop dat men ouders het niet gaan door hebben ik ben zelf wel tegen roken maar wil het zo graag eens doen
Hey!

Ik kan begrijpen dat het je een fijn gevoel geeft. Dat is namelijk de enige reden waarom mensendit soort zaken gebruiken. Het zijn echter gevaarlijke en verslavende stoffen.
Je wilt dit vooral gaan gebruiken om niet over je problemen te hoeven praten.
Waarom denk je dat niemand je begrijpt? Heb je al eens geprobeerd om er met iemand over te praten?
Op deze manier zul jij de problemen niet verminderen. In tegendeel, je krijgt er nog het probleem verslaving bij.
Ik denk dat het heel goed zou zijn als je er tenminste eens over probeert te praten.
Misschien is er wel een leerkracht die je vertrouwt? De schoolpsycholoog of huisarts zijn mensen waar je goed mee kunt praten als je een probleem als dit hebt. Er zijn zeker mensen die jou begrijpen en zullen kunnen helpen!

Rook gaat erg in je kleren zitten, je ouders zullen dit dus misschien wel merken.
Daarnaast is het ook niet goed om te doen voor jezelf.

Ik zou je echt aanraden de tips en sites van in de reactie van Kenshin nog eens goed te lezen en te proberen gebruiken!

Groetjes
Lot
Het lijkt mij in dit geval sterk af te raden om die middelen te gebruiken.
Zelf zijn ze al verslavend, maar voor jou is het ook nog eens aantrekkelijk om die middelen te gebruiken, om jouw problemen te vergeten.
Dat klinkt als een risicovolle situatie.

Praat er over met iemand.
Dat kan bijvoorbeeld een vriend zijn, maar het zou ook kunnen met een vertrouwenspersoon, als jouw school die heeft.
Niemand zal jou kunnen begrijpen of kunnen helpen, als jij er niet over praat.
@xLotx

En niemand begrijpt me dat is gewoon zo jammer genoeg en ik heb al wel met mensen gepraat (vrienden) maar ik vertel ook nooit het hele verhaal omdat ik bang ben dat ik ze lastig val en ik durf niet met de school psycholoog....etc te praten want ik durf er niet op af te stappen en ze zullen me niet begrijpen
@MensPersoon

Ja mss raak ik wel verslaafd maar ik weet best wel zeker van niet aangezien men ouders het echt niet mogen merken ga ik het ook niet vaak kunnen doen en deze zaterdag gaat helaas ook niet door gaan om te roken...want ik mocht ineens niet meer van men ouders jammer genoeg en ik heb al met veel mensen gepraat (vrienden) en ik wil niemand lastig vallen met mijn problemen en ik vertel ze ook nooit het hele verhaal want ik denk ook niet dat ze het erg interessant vinden en naar de school psycholoog...etc durf ik ook niet toe te stappen
Je bent bang dat je niet begrepen zal worden. Ook wil je niemand lastigvallen met je problemen. Het lijkt me goed om je moed bijeen te rapen, en op iemand af te stappen. Leren dat om hulp vragen verstandig is, is een belangrijke levensles.

Een schoolpsycholoog, mentor of een vrijwilliger van de KinderTelefoon is opgeleid om te luisteren naar iemand die om hulp vraagt. Je valt ze niet lastig, want ze zijn er voor je. Ik ben ervan overtuigd dat je iemand minder last zal bezorgen door om hulp te vragen, dan door toevlucht te zoeken bij alcohol en drugs.

Gr. Kenshin
@Kenshin

Ik ben ook gewoon bang dat men klas mij een aandachtzoeker gaan noemen als ik naar de school psycholoog ga...
Je bent niet verplicht om je klasgenoten in te lichten over je gesprek bij de schoolpsycholoog. Als ze toch zouden vragen waarom je bijvoorbeeld afwezig was tijdens de les, zou je kunnen zeggen dat je een afspraak had bij een leerlingenbegeleider in verband met je studieplanning.

Gr. Kenshin
Hallo,

Het enige wat ik je wil meegeven is dat het niet verstandig is om deze gevoelens te verdoven, want het lost het niet op en wanneer het effect eenmaal weg is, wordt het vaak erger.

Verder kan het blowen het ook gaan verdoven, maar kunnen je gedachtes ook erger worden, omdat je nog niet weet hoe jouw lichaam hierop zal reageren.

Zelf ben ik een lange tijd erg depressief geweest, psychiatrieën, jeugdzorg, medicijnen, drugs etc. en heb geleerd dat praten écht kan helpen en dat al die rotzooi het alleen maar verergert!

Sterkte en het eerste wat ik zal doen is een gesprekje bij de huisarts inplannen (dit kan btw buiten je ouders om)
@Daan K

Dankjewel voor je reactie en ik zal proberen om er met iemand over te praten maar wss niet met de huisarts want dan komen mijn ouders het zwz te weten
De huisarts is een goed idee!
De huisarts heeft beroepsgeheim. Dat wil zeggen dat als jij dingen vertelt en erbij zegt dat je niet wilt dat je ouders dit te weten komen, de huisarts dit dan ook niet mag doorvertellen.
Daar hoef je dus geen stress voor te hebben.
@xLotx

Daar heb ik ook geen stres voor of toch niet zo veel maar ik heb meer stres om het idee hoe ik daar moet geraken zonder dat men ouders het weten of te weten komen en hoe dat ik dan moet bellen naar de huisarts want bij mij is dat een praktijk van 6-7 artsen en dan moet je bellen met wie je graag zou willen spreken maar ik ken ook de namen niet van de dokters en ik heb het nummer van het praktijk niet maar dat kan ik dan wel opzoeken ofzo maar het blijft wel eng
Ik snap heel goed dat het eng voor je is, maar dat komt wel goed!
Zou er op hun site ook niets van informatie staan over de dokters zelf? Je zou aan de telefoon kunnen zeggen dat het je niet uitmaakt wie het is.
@xLotx

Eumm ja ik zou het kunnen proberen...maar ik weet echt niet of ik dat wel kan
Nou, dat kun je niet weten voor je het probeert. Ik geloof er in dat je dat kunt, gewoon voor gaan!

Reageer