Vraag

Drankprobleem moeder

  • 14 January 2022
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 1
Badge +3

Hey mensen van het forum

 

Dus kijk het zit zo. Mijn moeder heeft al een aantal jaren een drankprobleem, en ze zegt elke keer dat ze gaat stoppen maar dat doet ze niet. Ik merk dat het steeds erger word. Eergisteren heeft ze een auto- accident gehad en haar auto is helemaal kapot, dus ze moet het nieuwe hebben en ze heeft het al financieel niet zo breed.  Ik weet niet of ze dronken was maar ik denk het wel, ze is ook al een paar keer niet op haar werk verschenen omdat ze had gedronken.  Ik merk dat mijn gedrag daardoor ook slechter word voornamelijk op school, ik ben onbeleefd, luister niet, ik doe eigenlijk alles waar ik zin in heb. Eigenlijk ben ik zo niet en ik wil ook zo niet zijn. Ik maak me echt zorgen over mijn moeder want ik weet dat ze een goed mens is. Heeft iemand misschien tips wat ik kan doen?


3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Vraag eerst je moeder on hulp te zoeken. Zorg erdan voor dat je al wat hebt uitgezocht over wat goed is. Als dat niet lukt ga dan naar je mentor ofzo

Badge

Heyy, ik herken dit heel goed aangezien ik bijna dezelfde situatie heb. Probeer erover te praten met je moeder als ze nuchter is. Zorg wel dat je altijd veilig blijft! Ik zou ook naar je mentor of vertrouwenspersoon op school gaan (heeft mij ondanks dat ik het niet wou goed geholpen). 

Hoii, ik zou er goed met je moeder er over praten en vertellen welke invloed dit op jouw heeft. Ook is hulp zoeken heel verstandig, op het eerste opzicht lijkt dit misschien kut, maar het is ook niet leuk als dit probleem door blijft gaan/ erger wordt. 

Reageer