Beantwoord

Dermatillomanie

  • 18 October 2019
  • 4 reacties
  • 173 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey, ik heb dermatillomanie :/

Dat houdt in dat je je huid verpest door te krabben, bijten of pulken bent. Bij mij is het bij m'n nagelriemen en m'n enkels.

Ik kan er niet mee stoppen en mijn ouders geloven het niet. Ze denken dat het hetzelfde is als duimen en dat je het makkelijk kan stoppen.

Ik heb alles geprobeerd: plijsters, antiduimspul, nagellak, nepnagels etc. Maar het lukt niet om te stoppen.

Ik heb professionele hulp nodig maar dat kan niet zonder toestemming van ouders :/

Ik schaam me er erg voor en op school verberg ik mijn handen altijd, maar nu denken leraren dat ik niks doe. 

Heeft iemand advies?

Xx luka

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 October 2019, 15:13

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi!

Erg lastig, je kunt, als je wilt, deze post (of alleen de tekst) aan je ouders laten zien, wellicht zullen ze dan merken dat je serieus bent. Als je dat niet wilt kun je ze ook in een serieus gesprek uitleggen wat je al hebt geprobeerd en waarom je hulp wilt. Heb je een van deze dingen al geprobeerd?

Groetjes!

Hoi!

Erg lastig, je kunt, als je wilt, deze post (of alleen de tekst) aan je ouders laten zien, wellicht zullen ze dan merken dat je serieus bent. Als je dat niet wilt kun je ze ook in een serieus gesprek uitleggen wat je al hebt geprobeerd en waarom je hulp wilt. Heb je een van deze dingen al geprobeerd?

Groetjes!

Ik zal het proberen('‿')

hey 

 

je kan het misschien bespreken met een vertrouwens persoon op school. elke school heeft zoon persoon op school rond lopen. misschien kan je met die gene bekijken dat jullie het samen tegen je ouders zeggen dat je hulp wilt hier mee van een proffesioneel iemand. 

 

groetjes

blue 

Hallo Help :)

Geloven je ouders nu dat jij echt aan Dermatillomanie lijd en willen zij hier nu ook bij helpen door professionele hulp in te schakelen om te zorgen dat je behandeld wordt hiervoor want het lijkt mij niet heel erg goed voor je lichaam.

-Dr8gon99

Reageer