blijven vapen tijdens therapie om mentaal stabiel te blijven

  • 3 February 2022
  • 0 reacties
  • 125 Bekeken

Badge

Hey, ik loop echt ergens tegenaan. Maar eerst Ff vanaf het begin vertellen

Sinds dat ik me herinneren kan gaat mijn leven niet over rozen, en al heel vroeg begon ik trauma’s en hechtingsproblematiek te ontwikkelen. Toen ik een tiener was heb ik heel veel therapie gehad die me alleen maar meer trauma’s opleverde. Inmiddels ben ik nu 16 en heb eindelijk een goede therapie gevonden. Daarnaast ben ik sinds m’n 15de (+/- juni 2021) begonnen met vapen met 3mg/ml. Ik heb 1x geprobeerd te stoppen maar het lukte niet omdat ik het vapen gebruik in m’n systeem om met m’n emoties om te gaan (aka emotieregulatie). Dus wat er gebeurde was dat ik agressief werd, maar alleen vanbinnen en ik werd helemaal gek en was in de war. Aka mentaal instabiel. Maar voor therapie moet je mentaal stabiel zijn zodat je alles wat je over je heen krijgt ook aankan. And now it happens to be dat m’n vape stuk gegaan is, dus ik moet een nieuwe hebben. En ik wil niet zo eentje die je na zoveel puffs weg kan gooien, want dan kom ik de maand nie door aangezien ik best veel rook (vrienden noemen me een stoomboot en niet voor niks). Alleen alles in de winkel is zo duur, en alles online kan ik niet bestellen want ik heb geen internetbankieren, die hebben m’n ouders alleen. Dus ik vraag netjes aan m’n moeder of zij wilt bestellen, heel het verhaal uitgelegd met mentaal stabiel en therapie enzo. En zij durft te beginnen over stoppen met roken en ja zo doe je dat (ze rookt zelf en het is haar nooit gelukt te stoppen en oh ze heeft het ZO VAAK geprobeerd, hetzelfde geld voor m’n vader). En helemaal over nicotine tabletjes. En ik denk: hoe maar stop Ff, dit is toch MIJN leven. Wat kom jij nu m’n leven opfokken door me dit te weigeren?! En het lijkt gwn alsof iedereen zodra ze 18 worden dat niet begrijpt! Iemand help me Ff: vinden jullie dat ze zo voor me mogen bepalen en hoe kom ik aan vape? 
 

#desperate 


0 reacties

Geen reactie

Reageer