Skip to main content

Hoi hoi ik ben 14 jaar en blow al sinds mijn 11de. Nu merk ik dat het het laatste jaar elke dag is inplaats van 1 x in de week. Ik merk dat ik niet kan slapen als ik niet blow en ik word vaak zwetend wakker als ik dit wel doe ik stress hem altijd over hoe ik aan wiet en peuken ga komen. En merk ook dat ik mijn vrienden erop uitkies en dat haat ik.  ik probeer wel te stoppen ofzo maar er is iets in me dat zegt dat ik het nodig heb. Ik heb het er met mijn psycholoog er over gehad en zei zegt dat het weldegenlijk een verslaving is maar dat het zou kunnen dat ik er meer in blijf hangen door mijn ptss heeft iemand tips of duidelijkheid want ik snap het niet meer 🙏👍🏻

He,

 

Ik denk dat je misschien inderdaad begint met een verslaving als ik jou was zou ik steeds iets minder nemen bijvoorbeeld door elke week een dag minder te blowen tot  je weer terug ben bij 1 dag


Heyy @Ash.is.sws.smash,

Het klinkt idd wel als een verslaving die je hebt ontwikkeld aan blowen en je psycholoog heeft denk ik wel gelijk dat je ptss dat nog wat meer kan triggeren.. Het lijkt mij een goed idee dat je het er goed over gaat hebben met je psycholoog. Praat goed met haar over je struggles want ik denk dat zij je goed kan ondersteunen hierin en hopelijk kunnen jullie samen een goed plan maken zodat je hier vanaf komt want dat is natuurlijk wel beter. 

Sterkte! Liefs van ItsJustMe <3


Het afkicken is het ene ding maar ik heb hier een tip voor als je eenmaal onderweg bent.

Wat je ook doet eenmaal vermindert zorg ervoor dat je niet weer langzaam in je verslaving begint te vallen. Vaak zie je bij ex-verslaafde (vooral rokers en blowers) dat wanneer ze gestopt zijn weer 1 keer ff een keertje proberen en dan weer opnieuw verslaafd raken. Op dat moment is het NOG veel lastiger om af te kicken omdat je van te voren al je afkick verschijnselen kent.

Dus pls blijf afkicken en blijf je aan je schema houden. Geen cheat days want dan ziet je brein het als een soort reward voor iets en krijg je er nog heel veel meer zin in.

Blijf consistent en gediciplineerd

Jij kan dit!


Reageer