Bang voor verslaving

  • 24 July 2021
  • 2 reacties
  • 130 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyy, dit is niet zo heftig ofzo maar ik vroeg me af wat jullie hierover dachten want misschien zie ik er wel teveel in. 

Een jaar geleden ben ik begonnen met drinken. Eerst was het gewoon soms met vrienden maar ik drink steeds vaker alleen. Overdag merk ik vaak dat mijn gedachten afdwalen naar wanneer ik weer kan drinken en hoe ik eraan kan komen (ik ben nog geen 18 namelijk..) Mijn familie heeft wel een geschiedenis van verslaving en ik ben bang dat dit de eerste voortekenen zijn. Moet ik me er niet te veel van aantrekken of moet ik beter oppassen met hoeveel ik drink?


2 reacties

Haai alexguacamole,

Ik kwam langs je topic, en weet niet of het nog relevant is, maar ik hoop dat ik je verder kan helpen. 
Wat jij nu meemaakt, is wel het begin van een verslaving. Je gaat eerst langs een paar fases heen voordat je echt verslaafd bent. Wat jij nu meemaakt, leidt daar wel naartoe. Al helemaal als verslaving in je familie voorkomt. 

Wil je mij een plezier doen en zo snel mogelijk naar iemand gaan en hulp vragen. Drank maakt ontzettend veel kapot. Het haalt zoveel mooie dingen weg, plezier, mensen die je dierbaar zijn, je toekomst. 

Ik kan je vertellen, bij mij is het ook zo begonnen. En op dat moment was het enige waar ik aan kon denken, drank, wanneer kan ik drinken, hoe kom ik aan drank, wat ga ik drinken. Precies wat jij opnoemt. Ik zou er alles aan doen om terug te gaan naar die periode en te gaan strijden om het allemaal zonder drank te doen. Je ziet de gevolgen pas in als het te laat is, en het zit allemaal heel anders in elkaar dan je denkt.

Ik kan je hier nog heel veel over vertellen, en tips en weet ik veel allemaal. Maar ik weet niet hoe het nu met je gaat en hoe je er allemaal in staat, daarom kan ik in dit bericht nog niet zoveel voor je beteken. Ik hoor het (hopelijk) wel!

X Loes

Ik zou er zeker mee oppassen, zeker als het in de familie zit. Goed dat je het zelf (nog) inziet. Ik kan nu even geen concrete tips geven, maar kom er op terug - wellicht is iemand me al voor, dat is ook prima. Succes in ieder geval!

Reageer