Skip to main content
Vraag

15 jaar oud + Gokprobleem

• January 16, 2026
  • 0 reacties
  • 74 Bekeken

Gokken is slecht voor je

Hallo, de laatste 3-4 jaar ben ik bezig geweest met een soort dubbel leven leidden. In de eerste kwam ik erachter dat er een manier was om je geld snel te verdubbelen, teminste dat is hoe het werd beschreven.
Omdat ik geïntereseerd was had ik €10 geprobeerd te verdubbelen en dit lukte mij het was niet verdubbeld maar vervierdubbeld, sindsdien zit ik vast. Er was een tijd dat ik rond mijn 14e een baan had en oprecht iets van 60% van mijn geld uitgaf aan het gokken en ik verdiende veel doordat ook werk had dus ik kon het betalen dacht ik. Nu een jaar later "iets” te laat als je het mij vraagt, realiseer ik me dat dit zo ongelofelijk stom was van mezelf. Gelukkig heb ik het nu beter onder controle en geef ik ongeveer iets van 10 euro per maand uit aan online gokken. Mijn ouders hebben vaak gevraagd aan mij wat al die uitgaves waren die hen op mijn bank zagen, toen loog ik en vertelde hen dat het een super tof spelletje was online. Ik schaam mij voor dit niet alleen voor gokken maar ook dat ik lieg tegen mijn eigen ouders. Alleen een paar vrienden van mij heb ik ook verteld dat ik gokte, niet hoeveel en geen echte andere details. Dit is de eerste keer dat ik mijn verhaal echt deel met andere buiten mijn gokvrienden "bubbel”.  Alhoewel dit al heel veel informatie is was ik benieuwd of het een goed idee is om misschien juridische stappen te nemen tegen deze sites zodat het andere mede-jongere niet verslaafd kunnen worden, maar als ik dit doe dat moet ik het probleem ook blootstellen aan mijn ouders. Iemand vertel mij wat ik moet doen en alstublieft iedereen die dit leest begin nooit met gokken.