Vraag

14 jaar, wiet?

  • 15 January 2019
  • 5 reacties
  • 299 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik ben 14 jaar en ik blow redelijk vaak.
Ik denk ongeveer 5 á 6x per week.
Zelf heb ik niet het idee dat ik verslaafd ben omdat ik het idee heb dat ik elk moment zou kunnen stoppen.

Ik begon met blowen toen ik 13 was en ik merkte dat me dit heel erg hielp aangezien ik 24 uur per dag zowat stress heb. Heb sinds ik 8 ben al gezeik in mn leven en door wiet voel ik me gewoon heel rustig.

Zelf denk ik niet dat het veel kwaad kan, ik rook bijna nooit en drink ook haast niet. (Soms als het gezellig is met vrienden en mn broer van 19.)

Hoe denken jullie hier over?

5 reacties

Badge +1
Het topic is aangepast. Er is tekst verwijderd, omdat deze in strijd is met forumregel 9 ( Plaats geen illegale, schadelijke en/of choquerende content of links in je bericht op het forum)
Hi,
Dat is eigenlijk best wel veel, zeker rond jouw leeftijd. Dit kan flinke gevolgen hebben op je hersenen.
Ik loop hier niet zomaar wat te lullen, want ik heb zelf behoorlijk ervaring op dit gebied. Ik was namelijk precies even oud als jij toen ik begon met blowen. Ik merk echt wel dat dat gevolgen heeft gehad op mijn hersenen. Mijn geheugen is aanzienlijk verslechterd en ook mijn concentratie is een stuk korter. Hierdoor ben ik inmiddels al gestopt met blowen.
Als je blowen gewoon ziet als een gezellige activiteit zou ik het blijven doen, maar ik raad je wel aan om echt te gaan minderen.

Groetjes
Weten je ouders dat je blowt? En doe je het altijd met anderen of ook als je alleen bent?
Door te blowen kun je de wereld heel anders gaan zien. Ook op het moment dat de werkende stof niet in je lichaam zit, bekijk je de wereld op eeen andere manier. De een komt met allerlei bijzondere ideen en verhalen die ze nergens op bazeren en eigenlijk gewoon met pure onzin zijn. De ander komt gewoon weken lang niet meer van de bank en heeft voor alles smoesjes en raakt daardoor alles kwijt. En weer andere worden er depressief van op het moment dat ze niet gebruiken omdat alles meg wiet op veel mooier,rustiger en fantastieser was. Het grootste deel krijgt door wiet gewoon niks nuttigs meer gedaan en heeft bij alles zoiets van: pff t zal wel, komt vanzelf wel een keertje goed. Door wiet komje voor een denkbeeldig stoplicht te staan wat maar niet groen wil worden. Hiermee bedoel ik dat je stil komt te staan in je leven en weinig tot niks meer kan en wil doen.
Ik hoop dat je iets aan deze info hebt
hey,

ik zelf persoonlijk zou zeggen om te stoppen.

ik vind het slecht voor je gezondheid maar daarnaast zijn er ook nadelen.
5 a 6 keer in een week is toch wel veel, dat is als het ware elke dag 1x en dan op zondag je "rustdag"....

als je zeker wilt zijn dat je niet verslaafd ben, ga dan eens 2 weken zonder te blowen en kijk hoe "moeilijk" dat is, ondanks dat je denkt niet verslaafd te zijn, kan je het alsnog zijn. veel andere mensen hebben dit ook
Badge

hiiii.

Jou verhaal komt me heel bekend voor. Ik begin op mn 15e en ben inmiddels 18. Blow per dag 1\2 kleine joints . Ik zat een tijdje ( nu nog steeds tbh) met het dilemma dat ik toch verslaafd ben omdat ik me echt verheug op die jonko. Ik ben het zo gaan bekijken: je leeft maar 1x, zolang school werk etc op orde is boeit het niet als je eens een joint rookt. Sowieso niet luistrren naar advies van mensen die niet roken want hun zeggen altijd ‘stop gewoon'.  Als je op internet opzoekt of wiet schadelijk is staat er nee. Buiten adem je weet ik hoeveel schadelijke stoffen in dusja.

Reageer