13 en roken?

  • 6 March 2014
  • 27 reacties
  • 1984 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 13 jaar en rook soms. Veel vrienden van me vinden het raar maar ik niet..
Is het raar?

27 reacties

Het is niet gezond, maar je ziet het vaker. Zelf vind ik het geen gezicht.
Volgens de wet is het illegaal en dat is met een reden. Nu je longen nog in de groei zijn is het geen goed idee om je longen te asfalteren. Zeker later benadeeld het je. Een jongen in mijn sport team rookte ook en heeft er veel last van bij het sporten.
ik ben ook 13 bijna 14 ik rook soms ook bij mij weet een jonge het hij heeft ook heel veel gerokt zo'n 30 pakjes.
maar je moet het zelf weten.
zelf geef ik er niks om dat ik rook.
Het is niet gezond, maar je ziet het vaker. Zelf vind ik het geen gezicht.
Volgens de wet is het illegaal en dat is met een reden. Nu je longen nog in de groei zijn is het geen goed idee om je longen te asfalteren. Zeker later benadeeld het je. Een jongen in mijn sport team rookte ook en heeft er veel last van bij het sporten.


het is nie illegaal anders zou je het ook nie kunnen kopen in de winkel
Volgens de wet mag je pas tabak kopen als je achtien jaar of ouder bent. Ik weet niet waar jij je sigaretten koopt, maar die winkel overtreed de wet.
Ik vind het appart.

Mag ik vragen waarom je rookt?
Hee ik ben zelf ook 13 en ik rook ook soms ongv 1 keer in de 2 maanden. Maar zolang je er niet verslaafd aan raakt is het niet erg.
je moet het helemaal zelf weten, maar je komt er vanzelf achter dat het niet goed voor je is 
Volgens de wet mag je pas tabak kopen als je achtien jaar of ouder bent. Ik weet niet waar jij je sigaretten koopt, maar die winkel overtreed de wet.


ja van je achttiende ja maar dan is het niet illegaal dan zou zelfs iemand van 30 ofzo het nie kunnen kopen.
ik krijg het van vriend of soms als ik echt ff moet roken steel ik van me vader
tis je eigen keuzen ken genoeg kinderen van 12 die al blowen 
ahahaha ik ben 13 en rook ook weer. er is tegewoordig heel makkelijk aan te komen. het is illegaal om er onder de 18 in te handelen maar sommige mensen hebben slim aangepakt ze zetten ze automaten neer. het is niet ilegaal om er dan aan te komen. ik ken genoeg mensendie rond hun 13de zijn begonnen met roken. niet als aanmoediging. maar het is gewoon je eigenkeus. het is wel illegaal om onder de 14 het op zak te hebben denk ik weet niet zeker.
ik ben ook 13 en ben.er verslaafd aan, eerste was op me 11e en nu 1 in de week, gwn zelf draaien met de spullen van me moeder

XLoveGangstha
Hoi 

ik ben bijna  13 jaar en ik rook soms wiet ik vindt het erg maar kom er niet meer van af iemand tips
Reputatie 2
Badge +17
Roken mag volgens de wetgeving je hele leven door. Maar de regering heeft liever niet dat jonge kinderen roken dus hebben ze allerlei regels bedacht waardoor het heel moeilijk is om te roken als je jonger bent dan 16 jaar. Zo mag je geen tabak kopen als je jonger bent dan zestien jaar, maar je mag wel met tabak over straat lopen. Ik raad je alleen niet aan om te roken, het is echt slecht voor je. Zoek op google maar eens naar afbeeldingen van de gevolgen van roken.
weetje het is erg, maar aan de andere kant moet je het zelf weten. Ik ben nu van 1 sigaret in de week naar 1 pakje in de week overgegaan. Het is niet aan te raden maar als je het lekker vind.. ik probeer je absoluut niet aan te moedigen maar je leeft maar 1 x tog? en daar moet je van genieten!!!
Mijn advies is doorroken!
ik ben nu 19 en rook sinds mijn 13e! Ik heb er zoveel aan gehad... Helpt geweldig tegen stress en het is ongelofelijk lekker! Ik zou je aanraden lekker door te roken en genieten van een stressvrij leven. Want tabak is je grootste vriend!
Mensen die zeuren over gezondheid, eerder dacht ik ook altijd ''nee ik ga nooit roken, hoor'' maar kom op hè, als je dat toch wilt doe het dan lekker?
Maak je niet zo druk over het leven, je overleeft het toch niet.
Vrienden van me zijn 16 en 17, en ja, ze roken. Dus?
Ik ben 14, en ik ben van plan het te proberen. Niet omdat anderen het ook doen. Mensen zeggen altijd 'meeloper' als je rookt, maar dat is niet waar, als je het toch zelf wilt? Het lijkt me gewoon super :)
Ik heb maar 2 complicaties, hahah..
1) Hoe kom ik aan sigaretten?
2) (Als ik ze heb) Wat ga ik tegen mn ouders zeggen als ze mijn kleding ruiken? (Ja, ik was bij vrienden die roken...) Ik moet wel oppassen. Mijn beste vriendin en ik kochten in de vakantie nepsigaretten. Toen zei ze : Jij ook één? Ik : Ja, lekker. En mijn moeder helemaal zo van : Waar heb je die rommel vandaan??? Echt heel serieus en wij schoten keihard in de lach, maar als dat toch eens echt was...
Eigenlijk vind ik mensen die gaan zeuren om leeftijd ook nogal losers. Ik bedoel, het is toch jou lichaam, jou leven, wat jij wil? Je moet er zelf mee leven. En als je er ziek van wordt, ja eigen schuld. Hoeft niemand te zeggen. Snappen we zelf toch ook?

ThisGirl
Rook lekker door! Ik ben 14 en rook ongeveer 1 pakje per dag. Mn eerste sigaret was op mijn 9e! Die kreeg ik van mijn ouder die zelf ook roken. Ze vinden het dus ook totaal niet erg dat ik rook. Het is gewoon super lekker en daar moet je die paar jaartjes minder leven maar voor over hebben wamt het is het waard!
^^^^
Dat hierboven is totaal gestoord!
Rook lekker door! Ik ben 14 en rook ongeveer 1 pakje per dag. Mn eerste sigaret was op mijn 9e! Die kreeg ik van mijn ouder die zelf ook roken. Ze vinden het dus ook totaal niet erg dat ik rook. Het is gewoon super lekker en daar moet je die paar jaartjes minder leven maar voor over hebben wamt het is het waard!

complimenten waard dat je mensen aanmoedigt om hun longen te verzieken.
Ik ben zelf 14 en heb ook wel een paar keer trekje genomen.
Maar mensen aanmoedigen? schaam je!
Mijn advies is doorroken!
ik ben nu 19 en rook sinds mijn 13e! Ik heb er zoveel aan gehad... Helpt geweldig tegen stress en het is ongelofelijk lekker! Ik zou je aanraden lekker door te roken en genieten van een stressvrij leven. Want tabak is je grootste vriend!



Lekker bezig, slim mongooltje voor iemand van 19 jaar;)
het is je eigen keuze maar het is echt heel slecht voor je, ook als je een vriendje fzo wil, het is niet zo aantrekkelijk en het stink, nogmaals het is je eigen keuze
Ik rook ook sommige vinden het raar en andere laten me gwn en sommige doen mee als jij er mee kan leven is het toch okeexx
Reputatie 2
Badge +17
Mensen van 13 jaar die roken, dat ziet er niet uit. En ja, het is wel raar. Je ziet het alleen steeds vaker laatste tijd. Het is ook enorm slecht voor je, niet alleen op jouw leeftijd, maar in het algemeen. Jong of oud, roken is slecht voor je. Niet doen. Geldverspilling. Later krijg je er ook spijt van, want je gaat het enorm merken als je veel rookt, zoals een slechtere conditie en veel hoesten.
Hee ik ben zelf ook 13 en ik rook ook soms ongv 1 keer in de 2 maanden. Maar zolang je er niet verslaafd aan raakt is het niet erg.
Al rook je elke dag of af en toe in de maand het blijft ontzettend slecht en dom
Ik vind het hellemaal niet raar hoor ik ben ook 13 en rook vast waar ik woon is het best normaal als je op deze jonge leeftijd rookt hoor je ziet hier iedereen roken en ik snap best waarom je rooktxx

Reageer