Skip to main content

zussen kiezen een random meid over mij

• August 12, 2025
  • 2 reacties
  • 46 Bekeken

Ik ben nu op vakantie in marokko waar mijn famillie en oma in dezelfde huis wonen best groot iets van 4 verdiepingen ik ben ook eerder hiernaartoe geweest voor vakantie 4-5 jaar geleden

had ik ook een schoonmaker en die had een dochter ik ga haar nu wel ff nora noemen maar elk van mijn zussen hield gelijk van haar ik vond haar maar eng ze stond soms in mijn kamer in de ochtend mij gwn aanstaren totdat ik opstond

maar ja fast forward naar 2025 haar moeder (dus mijn oude schoonmaakster) heeft kanker gekregen dus wij zouden een beetje voor haar moeten zorgen zes 9 op dit moment en ik hen zelf 11 en mijn zussen behandelen 9 jarige haar VEELLLL anders dan 9 jarige ik mijn zus die is 14 sloeg mij zonder reden deed gewoon erg bitchy tegen mij toen ik 9 was maar nora doet ze alsof ze een pasgeboren baby is

ik vindt het gewoon vies om te zien hoe ze haar behandelen vergeleken met mij

2 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 13, 2025

Hoi ​@Aardbeitjes 

Ik snap heel goed waarom dit je dwarszit, het voelt alsof er een dubbele standaard is, en dat is gewoon oneerlijk. Jij hebt op die leeftijd iets heel anders meegemaakt: minder zachtheid, meer kritiek en misschien zelfs onaardig gedrag van je zussen. Nu zie je dat ze bij Nora juist extreem beschermend, lief en geduldig doen, en dat steekt.

Mensen veranderen in de loop der jaren. Misschien zijn je zussen zelf ouder en rustiger geworden, of hebben ze geleerd dat ze zachter willen omgaan met kinderen. Dat maakt het niet oké wat ze bij jou hebben gedaan toen je 9 was, maar het kan wel verklaren waarom ze nu anders reageren.

Nora's moeder is ernstig ziek, wat bij veel mensen een soort extra zorg-reflex aanzet. Ze behandelen haar misschien extra voorzichtig omdat ze vinden dat ze al veel meemaakt. Maar dat betekent niet dat jouw gevoelens minder geldig zijn.

Je hoeft het trouwens niet meteen met hen op een grote confrontatie te gooien, maar je kunt wél benoemen dat het pijn doet om te zien dat zij bij jou vroeger heel anders deden. Soms realiseren mensen zich pas dan dat ze niet consequent zijn geweest.

Wellicht kan je op een rustige manier aangeven dat je dit verschil voelt, zonder dat het meteen een ruzie wordt. Dat kan handig zijn als je dit nog tijdens je vakantie kwijt wilt.

xx liefs Wolf 🐺

• August 13, 2025

Bedankt voor het reageeren ja ik vindt het ook zielig dat haar moeder ernstig ziek is maar dat kind zelf is gewoon een bitch schreeuwt tegen de nieuwe schoonmakers lacht me uit over hoe mijn neus eruit ziet (ik ben er zelf onzeker over) heeft ze letterlijk al 4 keer gedaan ze moet echt ALTIJD mee serieus ik kan fftjes kort naar de winkel gaan en dan gaat zij meehuppelen en nog iets mijn zussen zijn helemaal niet veranderd ik heb leren wegdeinzen door hoe mijn 14 jarige zus mij behandeld