Vraag

zusje word voorgetrokken

  • 20 October 2018
  • 2 reacties
  • 278 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hee,

Ik woon samen bij mijn ouders en mijn zusje. Ik heb vaak het gevoel dat mijn zusje voorgetrokken word en dat zij veel leuker/aardiger is dan ik. Ik heb vaak ruzie met mijn moeder en moet heel vaak klusjes in huis doen zoals stofzuigen, vaatwasser uitpakken en inpakken en dat soort dingen. Mijn zusje hoeft bijna niks te doen, ze moet heel soms alleen de rolluiken dichtdoen... Maar ja dat is ook een klusje van 1 minuut. Het probleem is dat ik veel huiswerk heb en andere dingen te doen heb. Mijn zusje doet voor de rest letterlijk niks. Ik heb ook heel vaak ruzie met mijn moeder omdat ik volgens haar nooit wat doe. Ik heb al geprobeerd om met haar te praten maar dan maak ik haar alleen maar boos als ik zeg wat me dwars zit. Weten jullie misschien wat ik kan doen?

2 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Ik vind dit een lastige situatie, maar ik ga mijn best doen om iets te bedenken. Proberen te praten met je moeder lukt dus niet. Misschien met je vader? Of anders misschien met een vriend(in)? Ik kan me er helaas niet zo veel hij voorstellen, maar probeer ook vooral goed duidelijk te maken dat je veel huiswerk hebt, en dat je als je dat niet kan maken zou het kunnen dat je niet over gaat. Misschien moet je het er ook over hebben met je mentor? Hij/zij kan je vast ook helpen. Ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik heb mijn best gedaan ❤
@Blue789 heel erg bedankt voor het helpen! ik ga proberen met mijn mentor te praten ❤️

Reageer