Haii, ik moet even iets kwijt. Mijn zusje krijgt binnenkort een nieuwe iPhone X nogwattes. Ze heeft haar vorige telefoon (die ze nog maar 6 maanden had) een paar keer laten vallen en daardoor doet ie het nu niet meer. Ik zit letterlijk al 3 jaar te vragen om een iPhone 8, maar nee mijn telefoon (een huawei die ik nu al 4 jaar heb ofzo) doet het nog. Ik ben gewoon zuinig met mijn spullen. Ik heb aan mijn ouders verteld dat ik dit niet leuk vond, maar ze werden heel boos op mij. Ik had zelf nog een plan om mijn eigen telefoon te slopen (dit weten mijn ouders niet hoor) maar omdat mijn ouders mij een jaloers type vonden hebben ze gezegd dat ze voor mij absoluut nooit meeer een telefoon gaan kopen. Ik moet zelf maar gaan werken en sparen. Terwijl ik nog nooit in mijn leven een dure telefoon heb gekregen. Dus volgende week heeft iedereen in ons huis allemaal een iPhone 8 of hoger, behalve ik. Ik zit vast met mijn huawei. Wat kan ik nu het beste doen, want ik vind dit echt heel oneerlijk.
Dit is inderdaad vrij oneerlijk als je het mij vraagt. Ik weet niet helemaal wat ik zou doen in die situatie. Het is natuurlijk wel een luxeprobleem, maar het gaat meer om het feit dat je ouders onderscheid maken tussen jij en je zusje. en natuurlijk ben je jaloers, je zusje krijgt een gloednieuwe iPhone X terwijl jij met een oude huawei rondloopt. Aangezien je het gesprek al met je ouders bent aangegaan heb ik niet heel veel tips. Misschien moet je er met iemand die dichtbij jullie familie staat (een oom/tante) zodat die jouw ouders kan confronteren samen met jou. Ik vind het oprecht heel naar voor je, ik zou in jouw situatie stomme dingen gaan denken over mijn eigenwaarde. Dus onthoud dat je minstens net zo veel waard ben als jouw zusje, en ga het gesprek opnieuw aan. Als ze dan nog niet luisteren moet je misschien afentoe '’sarcastische'’ opmerkingen maken, die je stiekem wel meent. Dat je als grapje zegt dat je ouders meer om je zusje geven, maar eigenlijk meen je hetdan . dat is dan ook je dekmantel als je ouders boos worden, zeggen dat het een grapje is
veel succes ik kan je verder niet helpen, misschien googlen of meer mensen dit meemaken?
joejoetjes
Dit is inderdaad vrij oneerlijk als je het mij vraagt. Ik weet niet helemaal wat ik zou doen in die situatie. Het is natuurlijk wel een luxeprobleem, maar het gaat meer om het feit dat je ouders onderscheid maken tussen jij en je zusje. en natuurlijk ben je jaloers, je zusje krijgt een gloednieuwe iPhone X terwijl jij met een oude huawei rondloopt. Aangezien je het gesprek al met je ouders bent aangegaan heb ik niet heel veel tips. Misschien moet je er met iemand die dichtbij jullie familie staat (een oom/tante) zodat die jouw ouders kan confronteren samen met jou. Ik vind het oprecht heel naar voor je, ik zou in jouw situatie stomme dingen gaan denken over mijn eigenwaarde. Dus onthoud dat je minstens net zo veel waard ben als jouw zusje, en ga het gesprek opnieuw aan. Als ze dan nog niet luisteren moet je misschien afentoe '’sarcastische'’ opmerkingen maken, die je stiekem wel meent. Dat je als grapje zegt dat je ouders meer om je zusje geven, maar eigenlijk meen je hetdan . dat is dan ook je dekmantel als je ouders boos worden, zeggen dat het een grapje is
veel succes ik kan je verder niet helpen, misschien googlen of meer mensen dit meemaken?
joejoetjes
Mijn ouders worden heel snel boos op mij als ik hierover begin. Ze vinden mij een 'egoïstisch jaloers k*t kind'. Ik heb er al een keer met mijn opa en oma erbij erover gepraat, maar zodra we thuis kwamen werden ze alleen maar bozer dat ik het goede beeld van ons gezin beschadig. Maar ik ga die sarcastische opmerkingen wel proberen, maar dan lichtjes haha.
hallo!
dat is idd oneerlijk zeg! dat ze wel een nieuwe telefoon voor jou zusje willen kopen maar niet voor jou! dat is niet goed! je kan het beter aan jullie allebei niet geven of wel maar dan allebei een nieuwe telefoon! je kan ook naar je Opa en Oma gaan en er daar over praten ! mijn opa en oma zijn super lief voor me en als er iets oneerlijk is gaan ze daar verandering in brengen, probeer jij dat ook, alsnog wat je ouders doen is niet acceptabel! praat erover! :)
xx walvisjee
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.