zusje haalt levens gevaarlijke praktijken uit


  • Anonymous
  • 0 reacties

Me zusje heeft vandaag levensgevaarlijke praktijken uitgehaald. Ze was vanmiddag gaan zwemmen bij een vriendinnetje en schijnbaar zijn wezen wandelen daarna. Alleen wat op die wandeling volgde was een Instagram post van haar met oeps me slipper licht op het spoor. Vervolgens daarna had haar vriendinnetje een filmpje gemaakt dat ze van het perron het spoor op sprong om haar slipper te redden. Vervolgens een Instagram post verder van haar nu dat ik toch me slipper moest redden dacht ga ik ook even op het spoor liggen. Toen ik die Instagram post van haar zag werd ik gek ik heb haar direct gebeld en gezegd wat haar bezielde. Ze gaf als antwoord sorry ik moet dit nooit weer doen ik dacht dat is je geraden. Maar nu zij ze ook vertel alsjeblieft niks tegen mama waarop ik zij komt goed maar bij nog zo stunt ben je er gewoon bij. Alleen zit me dit toch niet helemaal zo lekker ik heb het gevoel dat ik dit toch tegen me moeder moet melden alleen ik heb me zusje beloofd dit niet te doen. Daarbij heeft ze die foto nog steeds online staan en de reactie wat er onder staan zijn wisselend haar klasgenoten vinden het stoer van haar maar een iemand anders had er al neer gezet pas op pleeg geen zelfmoord. Wat moet ik nu doen het liefst vertel ik dit wel tegen me moeder dan heb ik maar me lievelings zusje verlinkt maar dit is gewoon levensgevaarlijk er rijden op dit traject ook intercity's en die stoppen niet op ons station. Voor het zelfde geld was ze vanmiddag zo stoer wezen doen dat ze vlak voor dat de trein er aankwam van het spoor af gaan rollen. 


27 reacties

Heyy

 

Ik snap heel goed dat je je daar zorgen om maakt!

 

Je kan het hier denk ik wel met je ouders over hebben als je dat prettig vind  en misschien ook nog even met je zusje over praten dat je je hier druk om maakt.  Je maakt je hier enorm druk om en dan kan je denk ik het best gewoon praten. Ik denk dat het wel goed is om te praten met je zusje over  de post die ook nog op insta staat omdat je ouders die misschien ook wel gaan zien. Wat je zusje deed was inderdaad niet zo slim.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 2
Badge +1

Hey,

wat een nare situatie is dit…

Het is idd echt niet veilig om dit te doen en het is al zeker niets dat je op het internet zet. Zo zet je mensen aan om het ook te doen…

Als ik jou was zou ik die Posts toch aan je moeder tonen. Vooraleer je dit doet miss eerst je zus inlichten over je gedachten (dit mag jij natuurlijk kiezen).

 

grtsss

Hey, goed dat je hier iets mee wil doen. Ik denk echter dat je het beste het volgende kan doen:

  1. Niet aan je moeder vertellen. Ik denk dat het wel doorgedrongen is, aan je moeder vertellen levert voor zowel jou als haar alleen maar gedoe op naar mijn mening. Als het nog een keer voorkomt of iets soortgelijks, dan zou ik het wel melden.
  2. Je zusje ‘dwingen’ om die insta-post eraf te halen. Voer desnoods een betoog over dat ze anderen in gevaar brengt door het te promoten. Als het echt niet anders zijn kan je dreigen met het te vertellen aan je moeder, maar dat is chantage en daar ben ik principieel tegen dus doe dat maar niet. Ik vermoed dat ze het vanzelf wel inziet toch? Of is ze echt heel hardleers?
Reputatie 6
Badge +3

Hey TessaV

Ik snap dat je je zorgen maakt!

Ik denk dat jou zus wel doorheeft dat het niet heel handig is, maar dat ze misschien niet helemaal erover nadacht. Je zou het erover met haar kunnen hebben, en dat ze je heel erg heeft laten schrikken en dat het echt niet slim was. Aan je ouders zou ik het niet vertellen, want de reactie van hen levert waarschijnlijk niet heel veel op.

Groetjes iemand.

Jeetje, het klinkt alsof je zusje een aanval van verstandsverbijstering had.

Je kan je zusje vragen/dwingen die post van insta te halen. Het kan namelijk ook choquerend en triggerend werken voor anderen. Desnoods rapporteer je de post.

Beseft je zusje wel wat ze heeft gedaan? Wat er had kunnen gebeuren, dat het anders had kunnen aflopen..?

Of je het aan je ouders moet vertellen of niet is uiteindelijk jouw keuze. Ookal heb je het beloofd, het is vervelend om hierzo mee rond te lopen. Voor beide kanten valt wat te zeggen. Ik denk dat je moet doen wat goed voelt voor jou, ook al voelt het als verraad naar je zusje. Je zal zelf weten wat voor jou prettig voelt en ook wat niet.

Groetjes,
Simply Me

Hey,

wat een nare situatie is dit…

Het is idd echt niet veilig om dit te doen en het is al zeker niets dat je op het internet zet. Zo zet je mensen aan om het ook te doen…

Als ik jou was zou ik die Posts toch aan je moeder tonen. Vooraleer je dit doet miss eerst je zus inlichten over je gedachten (dit mag jij natuurlijk kiezen).

 

grtsss

Dat dacht ik dus ook vanmiddag wie gaat dit straks na doen en me zusje is al zo leidertje op school. Alles wat zij aan heeft of doet doen vaak de meisjes in de klas wel vaak na. Vaak omdat me zusje het ook doet en de rest dat dan stoer vindt. 

Is je zusje dan wel bewust dat ze in die zin een voorbeeld is voor anderen, omdat de rest dingen van haar nadoet en het stoer vind.

Het is denk ik wel belangrijk dat dat haar duidelijk gemaakt word..

Groetjes,
Simply Me

Hey, goed dat je hier iets mee wil doen. Ik denk echter dat je het beste het volgende kan doen:

  1. Niet aan je moeder vertellen. Ik denk dat het wel doorgedrongen is, aan je moeder vertellen levert voor zowel jou als haar alleen maar gedoe op naar mijn mening. Als het nog een keer voorkomt of iets soortgelijks, dan zou ik het wel melden.
  2. Je zusje ‘dwingen’ om die insta-post eraf te halen. Voer desnoods een betoog over dat ze anderen in gevaar brengt door het te promoten. Als het echt niet anders zijn kan je dreigen met het te vertellen aan je moeder, maar dat is chantage en daar ben ik principieel tegen dus doe dat maar niet. Ik vermoed dat ze het vanzelf wel inziet toch? Of is ze echt heel hardleers?

Ik ga dan toch voor optie 2 ondanks dat het me lievelings zusje is. Ze is best wel hardleers laat ik het zo zeggen ik schaam me er dood voor maar ik heb wel eens met die ziekte wat met de k begint gescholden ben er niet trots op. Maar dat heeft zij dus letterlijk nog heftiger van mij overgenomen die kan soms in complete verhalen dat woord wel 30 keer zeggen. Me moeder heeft haar mobiel wel eens afgepakt maar dat had dus voor geen meter zin want het gebeurde 2 weken later gewoon weer. Kijk misschien probeert ze me in sommige dingen na te doen ik ben ook wel een stoer iemand die wat lef heeft. Maar er zijn grenzen zoals op het spoor liggen of een nachtje cel niet dat ze ooit heeft vast gezeten. Maar het zal me op den duur niks verbazen als we haar een keer uit de politie cel moeten halen ivm van iets kleins te stelen. En dan denk ik waarom ja zegt ze maar jij bent stoer en dat wil ik ook zijn ja maar stoer betekent niet bijna aangereden worden door een trein.

Hey TessaV

Ik snap dat je je zorgen maakt!

Ik denk dat jou zus wel doorheeft dat het niet heel handig is, maar dat ze misschien niet helemaal erover nadacht. Je zou het erover met haar kunnen hebben, en dat ze je heel erg heeft laten schrikken en dat het echt niet slim was. Aan je ouders zou ik het niet vertellen, want de reactie van hen levert waarschijnlijk niet heel veel op.

Groetjes iemand.

Ik heb het sowieso vanavond na het eten het er met haar uitbundig nog even over gehad. Ik heb gezegd je haalt sowieso binnen 24 uur de Instagram post offline en daarbij ik snap dat je je slippers wil redden maar probeer als eerst een tak of iets te zoeken en haal daar mee die slipper van het spoor. Tja zij ze maar dat was er niet waarop ik zij oke maar kom haal dan die slipper alleen van het spoor en kom dan direct weer van het spoor af. Tja was haar antwoord maar ik dacht even echt een leuke foto plaatsen alleen toen ik de reacties las zij werd ik een beetje rood. Maar schijnbaar heeft ze 10 minuten op het spoor gelegen en is ze er maar snel vanaf gegaan toen iemand het perron op kwam lopen. Van die 10 minuten schrok ik dus nog meer dat is dus niet alleen de foto geweest dat is dus ook in mijn ogen bruin bakken op het spoor. Nou bruin bakken kan toch ook in de achtertuin of ergens anders waar het veilig is waarom het spoor denk ik dan bij mezelf.

Jeetje, het klinkt alsof je zusje een aanval van verstandsverbijstering had.

Je kan je zusje vragen/dwingen die post van insta te halen. Het kan namelijk ook choquerend en triggerend werken voor anderen. Desnoods rapporteer je de post.

Beseft je zusje wel wat ze heeft gedaan? Wat er had kunnen gebeuren, dat het anders had kunnen aflopen..?

Of je het aan je ouders moet vertellen of niet is uiteindelijk jouw keuze. Ookal heb je het beloofd, het is vervelend om hierzo mee rond te lopen. Voor beide kanten valt wat te zeggen. Ik denk dat je moet doen wat goed voelt voor jou, ook al voelt het als verraad naar je zusje. Je zal zelf weten wat voor jou prettig voelt en ook wat niet.

Groetjes,
Simply Me

Dat had ze ook volgens mij maar ja stoer doen zegt ze en dan ook nog 10 minuten op het spoor gelegen zij ze. Voor mij kwam het al behoorlijk schokkend over laat staan voor een ander de post moet in ieder geval binnen 24 offline zijn van mij helaas zie ik hem op dit moment nog steeds. En ik denk dat die er morgen nog steeds op staat want alle klasgenoten vinden het natuurlijk stoer wat ze heeft gedaan en willen dit natuurlijk na doen. Ik mag hopen dat ze het niet gaan na doen want anders gebeuren er straks echt ongelukken met dodelijke afloop. Nee me zusje moet zich realiseren dat ze nu iets heeft gedaan wat dus echt 10 stappen te ver is gegaan. Ik snap een beetje stoer doen is leuk ik doe dat ook wel alleen ik ga niet in me bikini op het spoor liggen en foto's maken en liggen zonnen omdat me slipper heel toevallig op het spoor beland. Ik zou me slipper zelfs nog hebben laten liggen en hebben gedacht ik koop nieuwe in plaats van gevaarlijke stunts uit halen. Ik maak me soms wel zorgen om haar ze is sowieso niet zo prater thuis en bij mij vindt ze vaak alles eng en gedraagt ze zich heel anders want ja grote zus moet haar beschermen. Maar bij haar vriendinnen hoor ik dus hele andere verhalen in het winkelcentrum mensen tot last zijn. Of op auto's liggen zonnen met mooi weer tja ze komt vanzelf een keer op het bureau terecht. En het lijkt me bijvoorbeeld behoorlijk vervelend om in je bikini afgevoerd te worden naar het politie bureau. Ik ga in ieder geval niet mee haar op te halen dan ik zal thuis alvast een speech voor haar verzinnen waar ze zich dan wel weer kapot van schrikt.

Is je zusje dan wel bewust dat ze in die zin een voorbeeld is voor anderen, omdat de rest dingen van haar nadoet en het stoer vind.

Het is denk ik wel belangrijk dat dat haar duidelijk gemaakt word..

Groetjes,
Simply Me

Dat weet ze heel goed dat ze de hoofdleider is en dat veel het nadoen. Ze is met cheerleading sowieso al geen leider meer want alles moest volgens haar regeltjes en wetten en vaak als ze haar zin niet kreeg flipte ze. Maar ze komt vanzelf een keer in de problemen met dit alles maar ik ben dan niet de stoere zus die haar red dan.

Ik ga dan toch voor optie 2 ondanks dat het me lievelings zusje is. […] En dan denk ik waarom ja zegt ze maar jij bent stoer en dat wil ik ook zijn ja maar stoer betekent niet bijna aangereden worden door een trein.

Wellicht was mijn reactie wat onduidelijk. Het was niet per se het een of het ander maar either way:

Ik denk dat je een goede keuze maakt. Niet zozeer door haar te dwingen maar wel door het belang te benadrukken. Al helemaal als zij een voorbeeld is voor anderen, je moet er toch niet aan denken als…

Overigens wil ik wel nog even zeggen dat je je niet verantwoordelijk hoeft te voelen voor de daden van jouw zusje. Het is goed en lief dat je je zorgen maakt maar weet dat jou niks te verwijten valt.

Mocht ze overigens een keer in die politiecel terechtkomen, gewoon een nachtje laten zitten, dan leert ze het vanzelf wel af (toch?).

Succes!

Reputatie 3
Badge +2

Hey Hoi!

Ik zou me daar inderdaad ook enorme zorgen over maken! Het is inderdaad gewoon levensgevaarlijk! Het is ook tegen de regels van Insta om foto’s / posts van dat genre te posten. Ik zou het niet tegen je moeder vertellen behalve als ze het nog een keer doet, maar ik denk dat ze het wel door heeft. En vraag haar om de post van haar Insta account te halen.

Groetjes!

Hey Hoi!

Ik zou me daar inderdaad ook enorme zorgen over maken! Het is inderdaad gewoon levensgevaarlijk! Het is ook tegen de regels van Insta om foto’s / posts van dat genre te posten. Ik zou het niet tegen je moeder vertellen behalve als ze het nog een keer doet, maar ik denk dat ze het wel door heeft. En vraag haar om de post van haar Insta account te halen.

Groetjes!

Ze heeft vandaag met hangen en wurgen de post verwijderd alleen mijn moeder is er zo juist zelf achter gekomen. Me zusje is nu nog bij een vriendinnetje weer aan het zwemmen maar mijn moeder heeft na het avondeten een gigantisch preek klaar liggen en ze is wit heet maar dan ook echt wit heet. Ik vrees voor me zusje dat het haar laatste duik voorlopig is dat ze meldingsplicht na schooltijd heeft huisarts dus. Mijn moeder is er achter gekomen door een andere moeder van 1 van haar vriendinnetjes die had gezegd ik heb een foto van je dochter dat ze op het spoor licht. Screenshot kreeg ze daarbij toe gestuurd dus ja die heeft niks aan het verwijderen van de insta post gehad

alleen mijn moeder is er zo juist zelf achter gekomen. […] Screenshot kreeg ze daarbij toe gestuurd dus ja die heeft niks aan het verwijderen van de insta post gehad

Dit is natuurlijk heel vervelend voor je zusje - en misschien ook wel een beetje voor jou want de sfeer zal niet heel best zijn -, maar je hoeft je nu niet meer schuldig te voelen/te twijfelen of je het moet vertellen of niet. Ik hoop dat dat je wat rust geeft. :)

alleen mijn moeder is er zo juist zelf achter gekomen. […] Screenshot kreeg ze daarbij toe gestuurd dus ja die heeft niks aan het verwijderen van de insta post gehad

Dit is natuurlijk heel vervelend voor je zusje - en misschien ook wel een beetje voor jou want de sfeer zal niet heel best zijn -, maar je hoeft je nu niet meer schuldig te voelen/te twijfelen of je het moet vertellen of niet. Ik hoop dat dat je wat rust geeft. :)

Ze heeft haar straf gehoord 2 weken na schooltijd niet naar buiten en 2 weekenden schermloos door komen dat is de straf. Tja ik weet niet of het streng is ja of te nee maar ik vindt het nog meevallen persoonlijk.

Persoonlijk vind ik deze straf ook wel meevallen. Voor je zusje dan wel fijn dat ze er op deze manier mee weg lijkt te komen. Maar ik denk dat je moeder dit niet snel vergeet en dit zeker lang uitwerking zal hebben..

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 6
Badge +3

Ik vind het ook wel meevallen, denk ik. Ik denk het ergste is dat je moeder haar nu minder vertrouwd.

Groetjes iemand.

Even een kleine update als je denk dat het niet gekker kon dan kon dat vandaag wel. Me zusje is stiekem dus het huis ontglipt door via het platte dak naar beneden te klimmen. Ze is dus lopend naar haar beste vriendinnetje gegaan me moeder kwam hier dus achter met het avondeten toen ze niet op haar slaapkamer was. Mijn moeder is nu vurig op me zusje en vraagt zich überhaud af waar op eens dit gedrag vandaan komt. En met het vurig zijn van mijn moeder die was echt link want ik was mee me zusje ophalen. Mijn moeder kwam de straat in rijden en is richting me zusje gereden die lach heerlijk te zonnen wederom toen het raam open ging riep me moeder komt maar eens heel gauw deze kant op. En toen heeft me moeder maar me zusje de auto in getild en die heeft daarna geen woord meer gezegd die is nu echt denk ik de pineut.

Even een kleine update als je denk dat het niet gekker kon dan kon dat vandaag wel. […] En toen heeft me moeder maar me zusje de auto in getild en die heeft daarna geen woord meer gezegd die is nu echt denk ik de pineut.

Oei dat is niet zo een handige actie van je zusje, ziet ze niet in dat dit op de lange termijn alleen maar meer problemen en straffen oplevert?? Je zou het er met je zusje over kunnen hebben (waarom zo zo rebelleert) maar weet dat het hoe dan ook niet jouw schuld is, zij is verantwoordelijk voor haar daden, maar het kan helpen als je de oorzaak weet.

Even een kleine update als je denk dat het niet gekker kon dan kon dat vandaag wel. […] En toen heeft me moeder maar me zusje de auto in getild en die heeft daarna geen woord meer gezegd die is nu echt denk ik de pineut.

Oei dat is niet zo een handige actie van je zusje, ziet ze niet in dat dit op de lange termijn alleen maar meer problemen en straffen oplevert?? Je zou het er met je zusje over kunnen hebben (waarom zo zo rebelleert) maar weet dat het hoe dan ook niet jouw schuld is, zij is verantwoordelijk voor haar daden, maar het kan helpen als je de oorzaak weet.

Ik heb vandaag eens met me zusje er over gehad en gevraagd of er wat speelde. Het antwoord was laat me aub met rust het gaat je gewoon op dit moment niks aan. Persoonlijk heeft me zusje dit nog nooit tegen me gezegd ze heeft ook de hele middag alleen maar in de achtertuin gelegen en als me moeder langs kwam kreeg die een dode blik geworpen. Toen me moeder haar wou insmeren ging ze er snel vandoor naar de oprijlaan om daar maar verder te zonnen. Toen was ik maar bij haar gaan liggen en toen kreeg ik dit antwoord naar me hoofd geslingerd toen dacht oke ik ben al weg. Tja en vanavond ging ze tijdens het eten met helemaal geflipt naar bed me broertje had een domme fout gemaakt. Me broertje wou mayonaise op het bord doen alleen vloog de mayonaise tegen me zusje aan zo op haar bikini topje en toen was ze er wel klaar mee. Toen heeft ze me broertje nog uitgemaakt voor sukkel en schoof de stoel naar achter en smeet maar eens goed met deur en sindsdien ligt ze boven in bed

Hallo TessaV :)

Vervelend. Je had het ook gewoon kunnen laten rusten en gewoon de post rapporteren richting Instagram zodat het moderatie team het verwijderd had, maar daar is het nu te laat voor. Op zich wel logisch dat je zusje pissed off is op je broertje.  Maar wel apart dan hoe ze tegen jou dat dan zegt. Misschien is er meer aan de hand. Zijn er meer signalen dat er iets speelt?

Hoe oud is je zusje trouwens?

-TheMightySlayer <3

-onnodige quotes verwijderd-

Me zusje is 7 maar wordt volgende maand 8. Tja ze heeft wel laatst gezegd ik val niet meer op meisjes ik val op jongens. Ze vondt op eens meisjes leuk omdat ik ook op meisjes val ik had toen zo iets nou ja zelf weten maar ze was 6 toen ze dit zij. Maar vorige week zij ze op eens tegen mij ja ik vindt meisjes niet meer leuk ik vindt jongens leuk. Toen dacht ik oke verassend ik weet niet of dat er achter zou kunnen schuilen vaak praat ze wel tegen mij. Tja met die mayonaise fles van broertje was ook inderdaad niet handig nu ben ik daarnet wel even op haar kamer geweest. Toen heb ik haar maar een beetje schoongemaakt en nu zit ze eigenlijk op de oprijlaan tegen de auto aan en komt er niks uit. Ik ben wel benieuwd tot hoelang ze blijft zitten want het begint aardig donker te worden maar ja misschien komt ze zo naar binnen.

Ik zou het voor nu maar laten dan. Er is, vanuit haar oogpunt, niks goeds wat je kan doen, ook al bedoel je het nog zo goed. Geen oordeel, maar apart dat ze op die leeftijd al zo rebelleert. Wellicht kunnen jullie het later wel bespreken, maar eerst maar even die straf ‘uitzitten’.

Dus je zusje is 7 (bijna 8) en haalt deze praktijken uit? Ik zou me bijna zorgen gaan maken om haar. Het is toch niet normaal als een kind van 7 op het spoor gaat liggen en dat op Instagram post.

Kennelijk ben jij ook een rolmodel voor haar. Misschien zit ze ergens mee, misschien niet. Je kunt het vragen, maar als ze er niet over wilt praten, laat haar dan even. Vermoedelijk komt ze vanzelf wel naar je toe en anders kun je het altijd nog een keer vragen.

Reputatie 3
Badge +2

Als je je zusje beloofd hebt, niks te vertellen aan. Dan zou ik dat ook niet doen als ik jou was. Wel zou ik ff met je zusje praten over die insta post. Misschien kan ze die beter verwijderen voordat andere kinderen het ook gaan doen.

Reageer