Skip to main content

zusje doet raar: overdreven of niet?

• June 28, 2025
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

eendje
Forum|alt.badge.img+3

Oke dus ik heb een zusje (obv) we waren vroeger heel close. dezelfde kleren aan, haar hetzelfde, en altijd met elkaar spelen. nu is dat helaas wat minder. zij is zegmaar het lievelingskindje en dat zit mij wel dwars. ook doet zij de laatste tijd best raar.

ze doet heel boos tegen me en zegt dingen tegen papa en mama die niet waar zijn (bijvoorbeeld dat ik lieg, terwijl ik de waarheid spreek)

een paar maanden geleden werd ik door haar geslagen en geschopt. als ik haar “uitdaagde”, rende ze me achterna totdat ik ingesloten was en toen begon ze met slaan en schoppen tot er ingegrepen werd. dit is later gestopt, tot ongeveer een week geleden.

het begon toen zij een stukje chocolade wilde. ik zocht in de kast naar een chocoladereep voor dr, maar de enige reep was helemaal zacht. ik zei dit tegen haar, en zei geloofde dit niet. ik werd een beetje chagrijnig en zei dat ze geen zachte, smerige chocola ging krijgen. dat was een dom idee. ze greep mn arm keihard en duwde me opzij. gelijk ging er een belletje rinkelen..

Ze heeft me de laatste tijd weer een paar keer geslagen. vandaag bijvoorbeeld naast mn oog en een paar dagen geleden tegen de zijkant van mn gezicht. ik ben nu bang dat dit vaker gebeurt en dat ze weer hetzelfde gaat doen als een paar maanden geleden.

ook gedraagt ze zich heel erg geil tegen me. ze raakt vaak dingen aan waarvan ik dat niet wil. laat ik het even snel zeggen: mn billen en borsten (niet bloot maar toch niet fijn) als ik langs haar loop krijg ik ineens een klap op mn billen en als ik naast dr zit duwt ze dr elleboog tegen mn borsten aan (pijnlijk).

Ik vind dit echt verschrikkelijk en ik heb haar al gevraagd hier mee op te houden. dit doet ze nog niet, dus weet ik niet wat ik hiermee aan moet. ik denk dat papa en mama me niet zullen geloven dus dat is ook geen optie..

Weten jullie wat ik hiermee moet doen?

5 reacties

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 30, 2025

Deze ochtend deed ze weer helemaal boos tegen me

Ze zei dat ik verschrikkelijk irritant ben enzo, maar toen onze ouders kwamen deed ze helemaal gezellig en slijmerig.

Gisteravond liep ze zomaar mn kamer in terwijl ik me aan het omkleden was (oftewel ik was naakt)
Ik riep dat ze weg moest maar ze kwam een heel verhaal vertellen en wilde niet oprotten tot ik de deur dicht smeet

Mensen wat moet ik doen??

• July 3, 2025

Ik zou niet weten wat je moet doen ​@Tr0ubl3d 

Ik heb een zus ze is ook vrij vervelend maar dit klinkt wel heel erg naar.

Sorry dat ik je niet kan helpen…

Groetjes Ducklover27 (net als jij)

• July 5, 2025

Hallo @eendje,

Ja da's inderdaad best pijnlijk.
Hoe oud is je zusje eigenlijk? En waar haalt ze het lef vandaan je in elkaar te slaan en te liegen over jou met d'r elleboog in je borsten te zitten en ik weet niet wat allemaal??

Want  dit gedrag is dus echt niet oké. Ik weet inmiddels wel dat je ouders waarschijnlijk toch niet gaan luisteren, maar het is misschien eens een goed idee om hier met hen over te praten zonder haar erbij.

Veel liefs van mij verder en sorry als ik een beetje boos overkom🖤

eendje
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • July 5, 2025

Ze is 10, nog heel jong..

Geen idee waar ze dit allemaal vandaan haalt

• July 6, 2025

Ja da's inderdaad best wel jong.

Hebben je ouders dit trouwens gemerkt? Of weten ze hier vanaf? 

Zo niet, moet je dat dan misschien eens allemaal aan  hen vertellen, want hoewel ze niet naar je luisteren is dit toch wel een ander echt serieus probleem. En het lijkt me sowieso goed als er een volwassene hiervan op de hoogte is (dit klinkt echt als een rotzin, maar ja, ik kan niks beters bedenken).

Veel sterkte🖤