Vraag

Zusje denkt aan zelfmoord

  • 29 December 2018
  • 1 reactie
  • 242 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik zit even ergens mee,
Ik ben een jongen van 15 jaar oud en heb een zusje van 12. Ik zat gister met haar in de woonkamer en toen deed ik een beetje onaardig maar niet heel erg maar gwn een broer en zus dingetje weet je wel. Toen zei ze opeens “haha jij zou het toch niet erg vinden als ik zelfmoord zou plegen.” Ik vroeg even door over of ze zelfmoord zou willen plegen en toen zei ze nee, omdat ze zei dat ze mensen zou kwetsen en ze durft het niet. Ik denk toch dat ze er toch wel soms aan denkt. Ze is een mooi meisje met veel talenten en ik zou het heel zonde en heel erg vinden als ze zelfmoord zou plegen. Het is ook zo dichtbij omdat een jongen van 13 van onze school een paar weken geleden zelfmoord heeft gepleegd. Het was een raar gevoel, opeens was hij er gewoon niet meer. Ik wil het niet zover met mijn zusje laten lopen maar ik weet niet wat ik moet doen en ik weet ook niet of ze echt zelfmoord wil plegen. Het is een best lang bericht geworden en ik zou graag antwoord willen krijgen van mensen die er raad mee weten!
Alvast bedankt!

1 reactie

"die er raad mee weten! "
Nouja, ik probeer iets

Kun je hier misschien met haar mentor over praten?
Die ziet haar natuurlijk wat meer gedurende de lessen, dus die zou daar op kunnen letten.
Eventueel zou die haar ook hulp kunnen bieden.

Wat je ook zou kunnen doen is haar laten merken dat jij er voor haar bent en haar wil helpen.
Geef dus aan dat jij naar haar problement wilt luisteren, hoe klein die voor haar lijken te zijn.

Andere gebruikers hebben mogelijk ook goede ideeën, dus maak je maar geen zorgen.

Reageer