Vraag

zusje 4 misbruikt door broer 17 wat moet ik doen?

  • 24 July 2020
  • 9 reacties
  • 2156 Bekeken

Badge

Ik heb een probleem want ik heb gezien dat mijn broer mijn kleine zusje van 4 jaar aanraakte bij haar borsten en clitoris en haar vingerde gisteren, want de deur stond op een kier papa en mama waren er niet en ik hoorde zachtjes geluidjes uit zijn kamer komen. Ik wist niet wat ik moest doen dus ik liep terug naar mijn kamer en schreeuwde dat mijn zusje moest komen (zodat hij zou schrikken en zou stoppen) ik hoorde lichte paniek en gefluister. Ik ben vandaag naar mijn zusje gegaan en heb gevraagd of ze me iets wilde vertellen. Ze zei nee. Toen vroeg ik of er misschien iets was wat ze niet leuk vond. Weer zei ze nee. En uiteindelijk vroeg ik vind je … (mijn broer) lief? Ze zei ja, maar dit keer aarzelde ze. Natuurlijk weet ik dat ik dit moet vertellen aan mama en papa want dit kan echt niet, maar dat heb ik nog niet gedaan. Ik heb ervoor gezorgd dat mijn zusje vandaag bij mij slaapt zodat het niet nog eens gebeurd. Maar hij deed haar geen pijn en mijn zusje leek het gister niet erg te vinden op het bed maar het kan ook dat ze verstijfd was van angs. Maar mijn vraag is wat zouden jullie doen? Ik schrok echt heel erg! Oja ik ben 14 mijn broer 17 en mijn zusje dus 4 maar die komt van een andere vader


9 reacties

Je hebt het echt best slim opgelost, met dat roepen. Maar je zegt inderdaad zelf al dat je nu meer actie moet ondernemen. Wat je broer heeft gedaan kan echt niet! Het geslachtsdeel van je zusje (slechts 4 jaar) is hier nog helemaal niet klaar voor. De kans dat je broer dus dingen stuk maakt tijdens het vingeren is dus best groot. Dit moet echt stoppen.

Als je het lastig vindt om dit aan je ouders face-to-face te vertellen kan je ook een appje opstellen. Leg daarin dan wel heel duidelijk en uitgebreid uit wat je hebt gezien en dat je je zorgen maakt. Stuur desnoods dit topic door.

Het is in het belang van je zusje dat je het aan je ouders vertelt. Zij is te jong om voor zichzelf op te komen en überhaupt te beseffen dat dit verkeerd is en niet hoort. Ik ben blij dat jij het hebt gezien. Help alsjeblieft je zusje om trauma's en letsel te voorkomen.

Ik snap dat het heel lastig kan zijn om dit tegen aan je ouders te vertellen, maar het is echt heel belangrijk.

 

Suc6 ermee.
Groetjess:kissing_heart::kissing_heart:

Badge

 

(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

bedankt! Ja je heb helemaal gelijk. Maar het is echt moeilijk want het is toch echt mijn broer die ik ga verraden. Ik ga het wel doen want dat is het best. Zal ik eerst hem aanspreken of gelijk naar mijn ouders gaan. Als ik hem aanspreek dan kan ik zeggen wat ik gezien heb en of hij wel goed bij zijn hoofd is dan kan ik zeggen als hij niet naar onze ouders gaat dat ik dat doe. Of is dat minder slim?

Ik denk dat je het meer moet zien als ‘ik ga me zusje helpen’ dan ‘ik ga me broer verraden’. Ik snap dat het lastig is, maar wat hij heeft gedaan is echt niet ok.

Ik zou niet eerst tegen je broer zeggen. De kans is dan aanwezig dat hij je toch om weet je praten, smeekt, chanteert, enz. Ik zou hem die kans niet geven. In het belang van je zusje zou ik het gewoon zo snel mogelijk aan je ouders vertellen.

Misschien alleen daarvoor nog even met je zusje praten. Zeggen wat je hebt gezien, en uitleggen dan dat niet ok is en dat je het aan je ouders gaat vertellen. Dan kunnen jullie met z'n tweeën misschien gaan praten met je ouders. Zo kan zij het verhaal misschien bevestigen.

 

Suc6 ermee.

Groetjess

Reputatie 3
Badge +4

Hey

 

je kan bellen met veiligthuis en de kindertelefoon om te kijken wat je kan doen en gewoon om alles een beetje kwijt te kunnen.

 

wat je broer doet kan echt niet. Hij kan daar binnen alles stuk maken. En dat zou niet goed zijn. Kan je dit miss aan iemand vertellen die je vertrouwd. Een vriendin of iemand anders.

 

MVG annoniemejongen

 

 

Badge

Ik heb met mijn zusje gepraat en ik verteld wat ik had gezien en ik legde uit wat hij deed niet alle details maar goed. Ik vertelde dat het niet hoorde dat alleen papa’s en mama’s dat samen doen als je op elkaar verliefd ben. Ze had dehele tijd nog niets gezegd en toen begon ze te huilen en ze zei dat ze het niet mag zeggen omdat ze anders Naar de gevangenis moest. Toen vroeg ik wie dat had gezegd en ze zij mijn broer. Toen vertelde ik dat het niet haar schuld was en dat ze niet naar de gevangenis hoeft. Daarna vroeg ik wat mijn broer en zij allemaal hadden gedaan. Ze zei dat ze zijn piemel vast moest houden en dat hij met zijn hand en mond bij en in haar plasser ging. Ze wist niet meer hoevaak het gebeurd was, maar ze zei dat het ookal was toen ze 3 was (ze is 5 weken geleden 4 geworden dus het is al minimaal 6 weken bezig). En ik vroeg of mijn broer ook met zijn piemel in haar ging. Ze snapte eerst niet wat ik bedoelde maar ze zei dat hij probeerde het in haar ‘plasser’ te doen maar dat ze toen moest huilen omdat het pijn deed en omdat het niet paste stopte hij daarmee. Echt ik werd zoo boos van binnen. Waarom zou je dat doen?! Toen zei ik dat we het aan mama gingen vertellen, dat wilde ze niet want ze was er van overtuigd dat er dan monsters kwamen en dat ze naar de politie moest en dat die haar in de gevangenis gaan doen. Wat heeft mijn broer haar ooit wijs gemaakt?! Ik zei dat dat allemaal niet waar was en tilde haar op en liep naar mijn moeder en vertelde het hele verhaal (mijn broer was niet thuis) ze had tranen in haar ogen en gaf daarna mijn zusje een dikke knuffel. En ze zei dat ze niet boos op haar is en dat ze echt niet opgegeten word door monsters. Daarna gingen we naar de dokter en die zij dat er idd sprake was van penetratie (ik had geen idee wat dat was maar dat was dat er een piemel of vingers in zijn gegaan) volgensmij. En toen hebben mijn ouders de politie gebeld en die wachtten mijn broer op en hij werd mee genomen en nu baby sit ik op mijn zusje tot dat mijn ouders en broer met alle gesprekken klaar zijn.

Hallo Helpanoniem :)

Goed van jou dat je actie ondernam!

-TheMightySlayer <3

@Helpanoniem Super gehandeld, echt dapper dat je het gedaan hebt. Fijn dat je moeder het ook meteen begreep en in actie kwam. Ik hoop dat je zusje er geen nare dingen aan overhoudt, trauma's, letsel, enz.

 

Badge

Mijn zusje krijg wel (trauma)therapie maar omdat ze nog zo klein is met spelen en spelletjes enzo, dus dat komt wel goed hoop ik, maar ik ben echt boos op mijn broer. Hij kan een gevangenis straf krijgen van 5 jaar! Als de rechter dat wil. Hij zegt dat hij pedofiele gevoelens heeft en dat vind ik heel erg en zielig voor hem maar daar kun je hulp voor krijgen en dat is geen reden om een kind van 4 of uberhaupt een kind aan te raken toch?

Je hebt helemaal gelijk. Je kunt gewoon hulp krijgen als je met zulke gevoelens zit. Maar dan ga je zeker niet je vierjarig zusje mishandelen. Je hebt helemaal juist gehandeld. Geen enkele rede tot schuldgevoel!

Reageer