Zus wil zelfmoord plegen


  • Anonymous
  • 0 reacties

Altijd probeer ik er te zijn, ik probeer te helpen als het nodig is en ik probeer zo veel mogelijk positieve energie uit te stralen. Ook als ik er zelf even doorheen zit doe ik dat nog, het maakt mij niet uit hoe ik mijzelf voel, als andere maar blij zijn!

Zo doe ik het al ongeveer 1,5 jaar, maar het werkt dus niet. Ik geef alle hulp en liefde aan mijn zus (18) die ik in mij heb. En ik weet dat heel veel mensen om haar heen dat ook doen en zich heel veel zorgen om haar maken. En toch wil ze niet meer leven, wat ik ook zeg of doe. Ze heeft niet eens door hoeveel mensen om haar geven en hoeveel ze voor haar doen. 

Je hoeft maar 1 dingetje verkeerd te zeggen en het gaat al fout, begint ze weer met die verschrikkelijke dingen te zeggen. Ik zal even een paar voorbeelden geven wat ze dan zegt (ALS JE DIT NIET WILT LEZEN MOET JE EVEN DOOR TOT DE WITREGEL!!!)

  • Ik spring morgen voor de trein
  • Ik spring de auto uit
  • Ik had voor die auto moeten springen
  • Ik vermoord mijzelf en het is jou schuld (tegen mij of mijn moeder)
  • Ik steek in mes in mijn keel
  • Ik steek mijzelf neer, hoe zal ik het doen, in mijn keel, pols of borst?
  • Ik steek mijzelf neer voor Beau’s ogen en dat is jou schuld (mijn moeder)
  • Ik vermoord mijzelf en ik stuur daar foto’s en video´s van naar Beau
  • Als je 113 belt of als je hulp zoekt voor mij (mijn zus dus) is mijn leven sowieso voorbij. 

Ga zo maar door….

 

Ik heb letterlijk geen idee meer wat ik moet doen, altijd vrolijk doen lukt mij nog maar net. (Altijd als ik moet huilen hou ik mij in totdat ik alleen ben)

Ik hoop dat ik zo een beetje genoeg heb verteld. Heeft iemand een idee wat ik kan doen??

Beauuutje

 


20 reacties

Alsjeblieft, kan iemand helpen??

Hai @Beauuutje 

 

Uhm moeilijke situatie..

Ik vraag me af of er een reden is dat je zus zichzelf zo voelt

 

Maar even over jou, het is lief  en moedig dat je zo je best doet om andere te helpen, maar soms moet je aan jezelf denken. 

Zoals je zegt:" altijd vrolijk doen lukt nog maar net"

Het is niet erg om emotie te tonen, om niet vrolijk te zijn.

Zou jij met vrienden kunnen praten over jouw gevoelens?

Zo niet , durf je het aan om bijv met een psycholoog te praten?

 

Het vervelende aan suïcidale mensen is dat een ander persoon de pijn, gevoel of gedachte niet weg kan halen. Hoe goed jij je best ook doet. Wat je doet is een steun geven aan haar,maar dan moet ze het accepteren en als ze dat niet doet, dan blijven die gevoelens.

 

Daarnaast wat ze ook zegt, jij bent hier de oorzaak niet van. Jij kan hier niet schuldig aan zijn want zelfmoord is een keuze van de persoon zelf, hoe erg hij/zij ook geholpen word

Hey @ronald2001 

Ik weet niet precies waarom ze zich zo voelt, maar volgensmij omdat ze denkt dat ze geen nut heeft in het leven en ze denkt dat ze alles fout doet. 

 

Ik weet dat het niet erg is om mijn emoties te laten zien, maar iets in mij zegt dat dat niet mag. Ik weet niet precies waarom, maar het is zo. 

Ik heb niet echt vrienden waarmee ik het hierover kan hebben, maar ik heb op insta wel hele aardige mensen waarmee ik het er wel eens over heb. Maar tot nu toe heeft het alleen geholpen op dat moment zelf.  En met  een psygoloog ofzo praten durf ik niet, ze heeft 1 keertje gezegt dat ook als ik hulp zoek voor mijzelf dat haar leven dan voorbij is.

Beauuutje

Hmm en zijn er ook momenten dat ze blij is?

 

Vervelend dat jij jezelf verbied om emoties los te laten, ik blijf erbij dat het niet erg is en dat het juist zal helpen.

Misschien een idee om je gevoelens op te schrijven in een boekje, mobiel of op het forum?

 

Nu ken ik jou en je zus niet, maar hoe serieus is de bedreiging dat als jij hulpt zoekt dat ze ermee stopt?

Weet dat je bijna alrijd met kindertelefoon kan bellen/chatten als je echt haast heb.

 

Er zijn momenten dat ze blij is, maar die zijn er steeds minder en steeds korter. Ook als je maar 1 klein dingetje verkeerd zegt kan het blije alweer over zijn, dus e moet heel erg oppassen met wat je wel en niet zegt. 

Ik hou erg sowieso niet echt van om over mijn gevoel te praten, maar ik schrijf wel veel. Niet per se over mijn gevoelens, maar wel een beetje in die richting. Ik ben bezig met een verhaal waar ik heel veel aans schrijf. Als ik verdrietig ben is heeft het verhaal ook een verdrietige wending, als ik boos ben een boze wending, je snapt hem denk ik wel.

Ik weet niet of ze het nog weet en of ze echt heel serieus zijn, maar ik wil niet het risico lopen dat ze echt een einde maakt aan haar leven. Ik heb er wel eens over gepraat met de kindertelefoon, maar dat is toch iets anders. 

 

Beauuutje

Balen.. 

Wat is dan de reden dat ze even vrolijk is?

 

Ik begrijp dat het lastig is om over je gevoelens te schrijven/praten.

Toch ben je een boek begonnen en gebruik je daarvoor je emotie van dat moment, helpt dat ook?

Kan vanalles zijn, soms ook volledig uit het niets. Maar ik zou nu even geen voorbeeld weten.

Met het boek lukt het mij heel goed om helemaal rust te krijgen. Ik denk ergens anders aan en tussendoor schrijf ik ook mijn gevoel van mij af. Dit is voor mij een hele goede manier!

Beauuutje

Hmm, en heeft ze iets dat ze leuk vind? Sport of film of iets die richting?

 

Mooi dat het boek je helpt, als hij ooit uitgebracht word moet je het even melden dan ben ik de eerste klant

 

 

Ze houd niet van films en de enige sport die ze leuk vind is ballet, maar dat is er niet voor beginners van haar leetijd. Verder houd ze wel heel erg van lezen en haar hamster. 

Even over het boek, ik weet niet of je het echt een boek kan noemen, het is meer een fanfiction (in het Engels). Maar als ik heb publiceer laat ik het wel weten! Dan laat ik ook wel even weten waar.

Beauuutje

Okay, dus ze kan nog wel ergens vreugde uit halen, doet ze dit dan vaak?

 

Maakt niet uit, een boek is een boek.

Meestal zijn de boeken waarin mensen echt hun gevoelens zetten het mooist

 

 

Ze leest wel regelmatig en ze speelt ook wel eens met haar hamster. Maar ze verveeld zich ook heel erg veel. 

Beauuutje

Hmm lastig, heeft ze werk? Misschien haalt ze daar voldoening uit. Als je een dag hard werkt en even terug kan kijken naar alles wat je heb gedaan dan kan dat een goed gevoel geven

Nee ze heeft geen werk, ze heeft geen school, niets… Maar mijn moeder zegt wel dat ze naar school moet of moet gaan werken.

Beauuutje

Jaa snap ik, ik denk dar wanneer ze dit doet dat het al een stuk zou helpen

 

Maar even een vraag over jou, wat zou jou nou helpen om weer blij te worden?

Wat mij zou helpen, ik dat het voor mij al heel veel zou schelen om een hele goede vriend(in) te hebben waar ik alles mee kan delen. Alleen ik heb geen idee wat.

De laatste tijd als ik moet huilen ga ik gewoon even naar boven en goed huilen, dat helpt ook heel erg. 

Verder gewoon schrijven, tekenen, muziek luisteren.. Even mijn gedachten ergens anders op focussen helpt ook.

Beauuutje

Mooi, nu weet ik dat je over vrienden ook een topic heb dus misschien dat daar nog wat uitkomt

 

Huilen is niet erg om te doen, en als het helpt zou ik het zeker blijven doen.

reactie verwijderd door De Kindertelefoon nav forumregel 7

Reputatie 7
Badge +6

Hoi, 

Letten jullie wel op forumregels 6 en 7?

6. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum. Plaats geen foto’s van personen en geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam. Post nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, e-mailadres, de naam van je school of je sociale mediaprofiel waardoor andere forumgebruikers je kunnen herkennen.

 

7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Het uitwisselen van contactgegevens en dating van forumleden via het forum van De Kindertelefoon is niet toegestaan. Onder dating valt elke vorm van contact buiten het forum. Ook het forum als chat gebruiken is niet toegestaan.

 

bedankt! Groetjes, Mariska

okey uhm, het was ook een twijfel geval. ik heb geen idee wat wattpad is maar sorry dan

Reputatie 6
Badge +7

Of een andere mogelijkheid. Je zus zegt dit om jullie te beïnvloeden.  Waarom? Om symphatie te krijgen omdat jij dan ineens heel aardig doet?  Om te zorgen dat iemand meteen stopt met een moeilijk gesprek?
Om iemand meteen terug te slaan als diegene kritisch is of maakt dat ze over zichzelf moet nadenken?

Het komt op mij eerlijk gezegd helemaal niet ‘echt’ over wat je zus zegt.  Het is een maniertje van haar om met moeilijke mensen om te gaan.  Het is gewoon een maniertje dat werkt.

Ik snap dat je niet zomaar kunt zeggen ‘hier is een schilmesje, laat maar eens zien’.  Dat is te moeilijk.

Maar ik geloof haar totaal niet.

Reageer