Skip to main content

Hallo! 

Sinds een paar jaar zegt mijn zus dat ze dood wil. Vandaag heeft mijn zus ook meerdere keren gezegt dat ze zich gaat vermoorden voor mijn ogen. 

Ze zegt concrete plannen zoals ik snij mijn polsen door, ik steek een mes in mijn keel, ik bind een baksteen aan mijn voet en ik verdrink mijzelf, ik spring voor een auto... ga zo maar door.

Ik kan er niet langer meer tegen en ik wil er zo graag met iemand over praten maar mijn zus wil niet dat ik er met mensen over praat, geen idee waarom.

Maar Ik Heb nu dus geen idee meer Wat ik moet doen..

Groetjes Beauuutje

Weten je ouders dit? Je ouders zijn echt de beste personen waar je nu bij terecht kunt. Zeg dat je je zorgen maakt om je zus.

Je kunt hier ook over praten (bellen/chatten) met de medewerkers van de kindertelefoon. Misschien kunnen die je verder helpen.

Hallo Beauuutje :)

Je kunt haar het advies geven om 113 zelfmoordpreventie te contacteren.

-TheMightySlayer <3

Hey!

@xLisa , mijn moeder weet hiervan, mijn vader weet ik niet. Ik ben te bang om er met mijn moeder over te praten, ik zou graag een psygoloog willen maar dat kan zowat al niet. Ik ga denk ik wel binnenkort vragen voor een psygoloog.

@TheMightySlayer Mijn moeder heeft dat wel eens gezegt en ze werd daar heel boos om, ze heeft mijn  moeder een paar dagen genegeerd. Ik denk dus niet dat het een heel goed idee is om dit tegen haar te zeggen…

Beauuutje

Hey Beauuutje

Ook als je zus niet wil dat jij hier met iemand over praat, licht je best iemand in. Je moeder weet hiervan vertel je; onderneemt ze actie? ‘t Is namelijk zorgwekkend wat je zus zegt.

Moest het gebeuren dat je zus plots spoorloos is zonder goede reden en je maakt je zorgen, kan je gerust de politie bellen. De politie zou dan naar haar op zoek kunnen gaan, en ervoor kunnen zorgen dat ze zichzelf niets aan kan doen. 

Ik kan me voorstellen dat deze situatie met je zus zwaar op je weegt. Een psycholoog zou je (onder andere) daarmee kunnen helpen. Via de huisarts bijvoorbeeld, zou je doorverwezen kunnen worden naar een psycholoog. Zie je dat zitten?

Gr. Kenshin

Reageer