Zus slaat me en haat me

  • 16 October 2012
  • 3 reacties
  • 3647 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik zit hier nu jankend voor de computer dit te typen.
En ik wil mijn verhaal graag delen.

Ik heb een zus die 3 1/2 jaar ouder is als mij, ze is nu bijna 17.
Zolang ik me kan herinneren hebben wij altijd wel ruzie, dat is normaal want eigenlijk iedereen heeft wel eens ruzie met zijn/haar broer/zus.
Ze sloeg me vaak en schol me uit, ze heeft me zelfs een keer van de trap geduwd!

Vroeger ging ik er nooit tegenin omdat ze toch veel ouder en sterker was als mij, ik ging dan altijd naar mijn moeder en die zorgde er voor dat het weer wat beter ging. Dat heb ik een paar jaar gedaan.
Ongeveer 3 jaar geleden begon ik meer voor mezelf op te komen, mezelf te verdedigen. Dit vond mijn zus ook niet leuk en het werd alleen maar erger.
Uiteindelijk ging ik dan weer naar mijn moeder.
Daarna was ik die ruzies zat en ben ik haar gaan negeren als we weer ruzie hadden. Dit vind ze vreselijk, ze kan er niet tegen dat ik haar negeer.
Het was zelfs een keer zo dat mijn zus mij schopte en ik viel op de bank, waar haar laptop lag. Ik kwam er heel zachtjes op maar mijn zus vond dat vreselijk. Ze begon me uit te schelden en te zeggen dat ik niet aan haar laptop moest komen, ze duwde me op de grond en mijn pols ging ook bijna dubbel.
Ik ren zo snel ik kan naar boven, naar de badkamer. Mijn zus rent achter me aan om me nog te slaan. Ik heb mezelf meer dan een uur opgesloten in de badkamer. Toen ik eruit kwam ben ik met ons hondje naar buiten gegaan, naar het bos. Mijn zus had dat door en kwam weer achter me aan, ze trok keihard aan mijn haar zodat ik naar achteren viel. Toen schopte ze me nog even en toen was ik eindelijk buiten. Ik heb bijna 2 uur lang in het bos gelopen, ik wou niet meer naar haar toe. Mijn ouders waren allebei niet thuis, maar in het bos heb ik mijn moeder gebeld. Ze zei dat ze er voor zou zorgen dat het niet weer gebeurd. Maar dat is onmogelijk. Het gebeurd altijd weer.

De laatste tijd zegt ze altijd gewoon recht in mijn gezicht dat ze me haat en dat ze me echt niet uit kan staan. Ook gewoon in het bijzijn van mijn moeder, ze doet dan verder niets. Als mijn vader er is doet ze het liever niet, maar soms toch wel. Alleen mijn vader wordt dat boos en wil mijn zus soms ook slaan, dat is natuurlijk ook helemaal fout van mijn vader, mijn moeder en ik proberen hem dan tegen te houden en dat lukt meestal wel. Samen met mijn moeder huilen wij dan weer om wat er gebeurd is, mijn zus en mijn vader sluiten zich allebei op in hun kamer/kantoor.

Nu net zaten wij op de bank tv te kijken. Mijn zus heeft altijd 4 kussens om haar heen, en ze wil mij er nooit 1 geven. Ze zit dan altijd in het midden van de 3pers bank en als ik vraag of ik erbij mag zitten en ze het kussen even aan de kant wil doen, zegt ze gewoon nee. Ik trek me er niks van aan en ga gewoon lekker daar zitten, zij doet dan "per ongeluk" even extra hard haar elleboog op het kussen zodat hij tegen mij aan komt. Toen de telefoon vroeg ik haar of zij hem ook even wou pakken want ik had de vorige al gepakt. Nee zegt ze. Oké dan niet. We laten de telefoon over gaan, zegt mijn zus opeens; "je gaat hem ook echt niet pakken hè. Sukkel" Zij wil hem pakken maar is te laat. Als ze weer wil zitten gaat ze zowat op me zitten, stoot haar elleboog tegen me aan duwt me en slaat me keihard en zegt weer dat ze me haat en ze mij hier niet wil hebben. Ik negeer het weer maar als ze me weer een harde stomp geeft ga ik weg. En daar zit ik nu achter de computer. Ik kan mijn moeder niet bereiken en mijn vader is in het buitenland.

Ik weet echt niet wat ik moet doen, ik ben het zat! Ik haat haar ook echt, ik houd dit niet meer vol. En ik heb ook het gevoel dat mijn moeder het ook niet durft om tegen haar in te gaan. Want het houd nooit op!

Alsjeblieft, weet iemand wat ik kan doen! Het liefst ga ik het huis uit en wil ik haar nooooit meer zien, maar dat gaat nu nog niet.

Het is wat een lang verhaal, maar ik moest mijn verhaal even kwijt, ik hoop op een zo snel mogelijke reactie.

XxMarije

Dit topic is gesloten

3 reacties

Meid, wat ben ik blij dat er eindelijk iemand is die een beetje hetzelfde als mij heeft!
Ik begrijp je echt heel goed!! Mijn zus haat me, al zegt ze het niet tegen mij.Ze zorgt er altijd voor dat ik ruzie krijg met mijn ouders of andere zussen.
Ze is echt een kreng!! Altijd voel ik me door haar weer rot en krijg ik een schuldgevoel.Ik moet altijd weer huilen op mijn kamer als ze me weer eens keihard in mijn gezicht heeft uitgescholden.Ze heeft me gelukkig tot nu toe nog niet fysiek pijn gedaan, op 1 keer na dan. Toen gooide ze iets hard naar mij tijdens een ruzie en toen brak ik mijn linker-voortand. De tandarts heeft het opgevuld maar je ziet het nog steeds.Toen heb ik een keer een glas naar haar toe gegooid en die kwam op haar elleboog terecht, nu heeft ze een litteken daar aan overgehouden. Echt ik haat haar!!!! Mensen begrijpen me nooit maarja. Mijn andere zussen zijn ook allemaal krengen! Ik haat iedereen thuis - inclusief mijn ouders-! Want mijn ouders zeggen nooit iets tegen haar.Ze worden altijd boos op mij.Ik huil bijna iedere dag.
Allemaal door haar! Als ik op mezelf ga wonen wil ik ècht géén contact meer met haar.
Meid, het voelt alsof ik jou nu als een soort vriendin heb! Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Ik begrijp je echt heel goed hoor! 
Kus kus kus Kristalletje

oh my god. waarom heb ik het gevoel alsof je net gewoon precies mijn thuissituatie hebt beschreven…

jeetje, zal ik dan ook maar mijn verhaal doen? ik zit hier nu omdat een paar minuten geleden ikhet niet meer kon uitstaan hoe ze spullen van me pakte me manipuleerde, ik heb haar een paar dikke klappen gegeven in haar gezicht met mijn vuist. maar ohjee. was dat maar alles ik ben op het punt nu dat er een camera in mijn kamer staat en dat ik een kastje heb met een slot, mijn zus is 16  en ik ben 13 worden dit jaar beide nog een jaar ouder. en ik haat haar met heel mijn hart. laatst heb ik ook nog eens te horen gekregen dat mijn zus als ze van school is NOG een jaar bij ons blijft. kapot was ik ervan hoe ikdacht dat ik bijna van haar af zou zijn, blijkt het dat ik nog een jaar met  fysieke en mentale pijn moet dealen. ook ben ik bang om dit tegen iemand anders buiten mijn familie te vertellen. ze zullen me vast raar vidnen omdat zij allemaal een goede band hebben met hun zus. vrijwel zeker ben ik ervan dat ik ook nog eens aan depressie en angst lijd.

ik kan het niet meer.

net zoals jullie hoop ik dat we vaker contact kunnen hebben gewoon zodat we kunnen praten over onze situaties

heel veel sterkte en kusjes van curiousgurl

Reputatie 2
Badge +3

Hoi Curiousgirl,

 

Dit is een oud topic uit 2012, we hebben het daarom gesloten. De gebruiker is hier waarschijnlijk niet meer actief. We willen je graag uitnodigen zelf een topic te openen.

 

Groetjes,

 

Hester van De Kindertelefoon