Vraag

zus naakt

  • 22 April 2021
  • 5 reacties
  • 1751 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben jongen 16 en zie mij zus vaak naakt in de badkamer en zij mij ook. Ik krijg dan ook een stijve en neem soms foto’s van haar en stuur die door naar een vriend. Nu is mijn vraag of dit kwaad kan want ik vertrouw mijn vriend dat hij zal zwijgen en geen screenshots zal nemen.


5 reacties

Deze topic bevat als het ware 2 kanten:

  1. Ja, het kan kwaad om naaktfoto’s (van iemand) door te sturen naar een vriend. Vertrouwen is namelijk geen garantie. Naaktfoto’s leveren veel te vaak problemen op (uitlekken, chantage, etc.). Weet je zus naar wie deze foto’s gestuurd worden?
  2. Ik denk dat je het beste met deze activiteiten kan stoppen. Ik bedoel: het is je zus, daarmee moet je, wat mij betreft, geen (seksuele) relatie aangaan.

Ze weet natuurlijk wel niet dat ik zoon foto’s van haar heb ik doe dat stiekem en het is ook geen seksuele relatie dat ik met haar aanga en dat ben ik ook niet van plan. Het zijn gewoon foto’s die ik naar een vriend stuur maar zoals je zegt vertrouwen is geen garantie maar wat moet ik  dan doen als opeens blijkt dat hij toch screenshots staan geeft en ze wil doorsturen en hoe stop ik ermee want ik vind het gewoon leuk en spannend om te doen en kan er niet mee stoppen.

Dit lijkt mij niet zo erg verstandig. Als ik jou was, zou ik je telefoon gewoon niet meenemen naar de badkamer.

Nu is mijn vraag of dit kwaad

Ja?
Je moet even een paar stappen terug nemen.
Je neemt ongevraagd foto's van iemand die naakt is en deelt deze met iemand anders.
Hopelijk werd het tijdens het lezen van die zin al duidelijk dat dat niet alleen fout is, maar ook volstrekt illegaal.

Stel je dan ook eens voor dat je ouders er achter komen dat je foto's van je naakte zus hebt zitten te delen met die vriend en hij misschien met vele anderen.
Ik weet niet hoe ze jou thuis straffen, maar ik denk dat dat in ieder geval niet leuk gaat worden.
Stop hier dan ook direct mee, verwijder al die foto's en laat je vriend zelf ook alles verwijderen.
Ik hoop dan maar voor jou en zeker voor je zus dat hij die niet verder gestuurd heeft.

Dit soort foto's kunnen iemands leven kapot maken en in dit geval is het niet het jouwe. 

Ze weet natuurlijk wel niet dat ik zoon foto’s van haar heb ik doe dat stiekem [...]

Dit verandert de zaak totaal, ik dacht dat jij en je zus dit in overleg deden en dat ze alleen niet wist van het doorsturen. Dit maakt het, in mijn ogen, nog erger. Stiekem foto’s maken van iemand die naakt is, is not done. Al helemaal niet bij je zus.

Je geeft aan dat je niet kan stoppen. In dat geval raad ik je aan om met iemand (bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon of (kinder-)psycholoog te gaan praten want dit betekent min of meer dat je, no offense, jezelf niet onder controle heb. Oprecht heel veel succes met een oplossing vinden, dat doe je zowel voor jezelf, als je zus.

Reageer