Hoi
Mijn zus is het afgelopen jaar heel erg veranderd, vroeger was ze een enthousiast nieuwschierig meisje.
Maar nu lijkt het net alsof ze gevormd is door de overheid. Alles waar ze aan denkt is ‘’de maatschappij” : geld, banen, vergrijzing, vluchtelingen, immigranten, economie. Het is bijna eng hoe ze praat over mensen als nummers, en geld.
Ze is racistisch, transfobisch en homofobisch. Ik ben er van overtuigd dat dit aangeleerd is, niemand wordt racistisch geboren. Maar hoezo ben ik niet zo en mijn zus wel?
Daarnaast behandelt ze mij alsof ik mislukt ben, ‘’Er is iets mis in jouw hoofd wat niet meer veranderd kan worden’’. En nare opmerkingen maakt zij elke dag.
Als ik haar vertel dat ze gemeeen is maakt ze misselijkmakende opmerkingen als ‘’Ik wil jou kapot maken’’ ‘’Daar kom je verder mee in de maatschappij’’ ‘’Dit is wat ik wil bereiken’’ '’Ik wil dat jij hier vannacht niet van kan slapen'’ '’deze opmerking blijft voor altijd bij je'’
Alsof ze de oorsprong van de mens vergeten is. Ik mis mijn zus, maar hoe kunnen twee mensen die zo verschillend denken vrienden zijn.
Groet