Hoi allemaal,
Laten we er maar mee beginnen dat ik de bevestigings mail al heb moeten verwijderen omdat mn ouders anders zien dat ik hier op bezig ben. Ik vind dat mijn ouders echt veel te streng zijn, maar soms denk ik dat ik er te erg over denk dus ik zou jullie mening en advies graag willen hebben. Dit zijn een aantal dingen die ze bvb doen:
- Ze willen mijn telefoon controleren. Ze willen daarom persee mijn wachtwoord weten en als ik die niet geef dan halen ze mijn sim kaart eruit en krijg ik die pas als ze het wachtwoord weten. Ik ben 16 en wil een eigen prive leven hebben en opbouwen, maar op deze manier gaat dat echt niet. Ze hoeven niet alles meer van mij te weten. Is er iets wat ik hier tegen kan doen?
- Ik ben een paar dagen op zuipvakantie in Renesse geweest, daar heb ik gewoon echt gedaan wat ik zelf wilde. Ik ben toen ook 2x met dezelfde jongen naar bed geweest (veilig natuurlijk en ik was ook zijn eerste dus er is al niks om bang voor te zijn). Mijn ouders zijn hierachter gekomen omdat ze een appje naar een vriendin daarover gelezen hebben terwijl ik sliep. Ik heb nu een maand huisarrest en ze zeggen dat ik voorlopig niet met een jongen thuis hoef te komen. Ook ben ik uit gemaakt voor hoer en goedkoop (terwijl ik tot nu toe met maar 2 jongens naar bed ben geweest). Mijn ouders denken dus dat zij kunnen beslissen met wie en wanneer ik seks heb. Terwijl ik vind dat het mijn lichaam is en ik dat zelf mag bepalen. Iemand die hier een oplossing voor weet?
- In Renesse heb ik ook een paar hele leuke foto’s gemaakt bij het strand (in bikini). Mijn vriendinnen vonden een van die foto’s echt heel erg leuk en deze heb ik toen op insta gezet. Ik heb de foto sowieso al een stuk geknipt zodat je mn borsten minder zag en verder hing mijn haar er ook voor een groot gedeelte voor. Maar deze foto moest ik per direct offline halen, omdat het een ‘hoeren foto’ was. Ik mocht een van deze foto’s ook niet als profielfoto gebruiken (zelfs niet eentje waarop je alleen mijn rug en haar zag). Zelfs de moeder van een vriendin vond de foto echt heel mooi een spontaan. Iemand een oplossing?
Er zijn nog wel meer van zulk soort dingen, maar dit is wat er op dit moment heel erg speelt. Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen?