Vraag

Zieke mama

  • 15 October 2021
  • 32 reacties
  • 377 Bekeken

Reputatie 6
Badge +12

Hoi allemaal! 
Mijn moeder is al een jaar ziek. En het houd niet op, het is allemaal heel zeldzaam en de dokters hebben er blijkbaar ook geen echte behandeling tegen. Mijn moeder moet elke week naar het ziekenhuis, en het blijft maar doorgaan… ik vind dit heel erg jammer en ik hou van m’n moeder. Door die stomme corona kan ik niet op bezoek en daarom mis ik haar heel erg. 
 

(Ze heeft een of andere zeldzame kanker, en dan nog iets wat nog zeldzamer is, namelijk dat haar lichaam haar eigen cellen kapot maakt)

 

en dan heeft ze ook nog iets wat op haar hersenen groeit waardoor ze een hersenoperatie moet en dan moet ze enorm lang in het ziekenhuis blijven.

 

Het komt allemaal zo snel tegelijk en ik mis haar heel erg…

hebben jullie tips van iets wat ik kan doen?


32 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Yay ik ben nu heel erg blij want mijn moeder mag over een paar weken (wanneer het vakantie is) de hele tijd thuis zijn. We hebben al een vakantie geboekt naar Texel (als je dat zo schrijft). Ze voelt zich daar blijkbaar goed genoeg voor

Gelukkig gaat het (relatief) beter met haar

Reputatie 6
Badge +12

Yup

Heyy TheShadowOfMortis!

 

Ik vind het super fijn dat je moeder in de vakantie de hele tijd thuis mag zijn en ik vind het ook fijn dat jullie dan gezellig een weekje naar Texel gaan (dat schreef je goed😉).

Ik hoop dat het een leuke week wordt met zijn allen waarin jullie even geen zorgen aan jullie hoofd zullen hebben🙂

 

Verder wil je nog heel veel sterkte wensen voor de komende tijd! Ik hoop dat de dokters toch een goede behandeling voor je moeder gaan vinden en ik hoop dat alles goed gaat komen. Als je meer kwijt wilt ben je altijd welkom op het forum❤️
 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Reputatie 6
Badge +12

Heyy TheShadowOfMortis!

 

Ik vind het super fijn dat je moeder in de vakantie de hele tijd thuis mag zijn en ik vind het ook fijn dat jullie dan gezellig een weekje naar Texel gaan (dat schreef je goed😉).

Ik hoop dat het een leuke week wordt met zijn allen waarin jullie even geen zorgen aan jullie hoofd zullen hebben🙂

 

Verder wil je nog heel veel sterkte wensen voor de komende tijd! Ik hoop dat de dokters toch een goede behandeling voor je moeder gaan vinden en ik hoop dat alles goed gaat komen. Als je meer kwijt wilt ben je altijd welkom op het forum❤️
 

Groetjes,

NaamNietBekend 

Dankjewel voor je lieve woorden!! 
Inderdaad hopelijk een weekje zonder zorgen. We zijn allemaal gevaccineerd dus dat komt wel goed! 

Reputatie 6
Badge +12

Hey! Ook al is NaamNietBekend er niet meer, ik wou het gwn even zeggen: MIJN MOEDER IS DEZE WEEK ECHT GENEZEN DUS ER ZAT GEEN KNKR MEER IN HAAR LICHAAM!

Reputatie 6
Badge +12

Nog een iets over nu: de hersenoperatie!

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @TheShadowOfMortis

Ik ben zo blij voor je dat je moeder genezen is! :) 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 6
Badge +12

Heyy @TheShadowOfMortis

Ik ben zo blij voor je dat je moeder genezen is! :) 

xx Eenmeisje004 

Dankjewel!! 😀😃😄

Reputatie 6
Badge +12

Goede avond. Vanavond eindelijk het lang verwachtte nieuws gekregen!
De hersenoperatie is geslaagd! Nu een mooi vooruitzicht zonder gezondheidsproblemen! Ik heb ook iets besloten; ik ga namelijk bloed doneren wanneer ik 18 ben. Zonder bloeddonoren zou mijn moeder het waarschijnlijk niet overleefd hebben. Een mooie dag voor mij en mijn familie! 
 

Groet xShqdow (TheShadowOfMortis)

Reputatie 7
Badge +17

Wat fijn voor je moeder (en voor jou en je familie natuurlijk) dat het goed met haar gaat. Er is een tekort aan bloeddonoren dus mooi dat jij dat wilt gaan doen.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @xShqdow ,

dat is mooi nieuws voor jou en je moeder. Ik ben blij voor je en voor jouw hele familie….

Gelukkig is die hersenoperatie ook gelukt.

Cool, dat je bloed wilt gaan doneren. Daarmee kun je vast een heleboel mensen helpen.

 

Van de week hadden wij het thuis over stamcel doneren en ik wil dat eigenlijk wel gaan doen als ik 18 ben en misschien ook bloed, want dat mag je vaker doen, volgens mij.

 

Geniet van het goede nieuws samen met jouw moeder en iedereen die je lief is 😀

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +15

Goede avond. Vanavond eindelijk het lang verwachtte nieuws gekregen!
De hersenoperatie is geslaagd! Nu een mooi vooruitzicht zonder gezondheidsproblemen! Ik heb ook iets besloten; ik ga namelijk bloed doneren wanneer ik 18 ben. Zonder bloeddonoren zou mijn moeder het waarschijnlijk niet overleefd hebben. Een mooie dag voor mij en mijn familie! 
 

Groet xShqdow (TheShadowOfMortis)


wat fijn! ik wens jou, je meder, & de rest van de famillie een fijne en gelukkige tijd toe! 

 

Dat je bloed gaat doneren vindt ik heel goed, want soms is er een tekort (zoals bij mij een aantal jaar geleden, ik heb een bijzondere bloedgroep ) 

ikzelf heb er ook overnagedacht om het later te gaan doen… maar ik mag het pas ergens na mijn 40e aangezien ik zelf ooit bloedtransfuzies heb gehad ;) 

nouja ik dwaal weer helemaal af ;) 

 

ik ben heel blij voor jullie! maak er mooie jaren van! 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 6
Badge +12

Wat fijn voor je moeder (en voor jou en je familie natuurlijk) dat het goed met haar gaat. Er is een tekort aan bloeddonoren dus mooi dat jij dat wilt gaan doen.

Heel erg bedankt voor je lieve comment! 

Reputatie 6
Badge +12

hoi @xShqdow ,

dat is mooi nieuws voor jou en je moeder. Ik ben blij voor je en voor jouw hele familie….

Gelukkig is die hersenoperatie ook gelukt.

Cool, dat je bloed wilt gaan doneren. Daarmee kun je vast een heleboel mensen helpen.

Klopt, heb laatst in mijn klas eens navraag gedaan, helft van de mensen bleek niet eens te weten dat het kon!!! Waar dat aan ligt zou ik ook niet weten… zie er hoe dan ook niet speciaal veel aandacht naar toe gaan (buiten de ziekenhuizen dan)

Van de week hadden wij het thuis over stamcel doneren en ik wil dat eigenlijk wel gaan doen als ik 18 ben en misschien ook bloed, want dat mag je vaker doen, volgens mij.

Ja, een stamceldonatie, daar heb ik ook van gehoord (heeft ze ook gehad!) ik vind het heel fijn om te horen dat mensen dat doen, want op die manier kan je levens redden!

Geniet van het goede nieuws samen met jouw moeder en iedereen die je lief is 😀

 

Gr. MickeyMouse

 

Heel erg bedankt voor je lieve comment! Volgens mij heb ik je nog niet echt eerder gezien, dus aangenaam!

Reputatie 6
Badge +12

Goede avond. Vanavond eindelijk het lang verwachtte nieuws gekregen!
De hersenoperatie is geslaagd! Nu een mooi vooruitzicht zonder gezondheidsproblemen! Ik heb ook iets besloten; ik ga namelijk bloed doneren wanneer ik 18 ben. Zonder bloeddonoren zou mijn moeder het waarschijnlijk niet overleefd hebben. Een mooie dag voor mij en mijn familie! 
 

Groet xShqdow (TheShadowOfMortis)


wat fijn! ik wens jou, je meder, & de rest van de famillie een fijne en gelukkige tijd toe! 

 

Dat je bloed gaat doneren vindt ik heel goed, want soms is er een tekort (zoals bij mij een aantal jaar geleden, ik heb een bijzondere bloedgroep ) 

ikzelf heb er ook overnagedacht om het later te gaan doen… maar ik mag het pas ergens na mijn 40e aangezien ik zelf ooit bloedtransfuzies heb gehad ;) 

nouja ik dwaal weer helemaal af ;) 

 

ik ben heel blij voor jullie! maak er mooie jaren van! 

 

Mij_Niet_Gezien 

Heel erg bedankt voor de lieve comment, en fijn dat je ook bloed wilt gaan doneren! Wel jammer dat jij het ook nodig had en dat er toen een tekort was… hopelijk gaat dat veranderen en gaan meer mensen bloed doneren! Goede avond!

Reputatie 6
Badge +12

Ik geloof dat ik jullie alle 3 nog niet heb gezien. Mij_niet_gezien weet ik niet helemaal zeker. Toch hebben jullie alle 3 een flink aantal replies! Fijn dat nieuwe leden al snel actief zijn!

Reputatie 7
Badge +15

kan best kloppen, Tim16 is al lid sinds afgelopen November uit mijn hoofd… klopt dat… ?

mickeymouse afgelopen februari (de 26e) en ik rond december vlgm, aangezien jij al lid bent sinds april '21 kan het best zijn dat wij nieuw zijn….. 

 

nouja, dit was wel heel erg off-topic, fijne avond allemaal! 

 

Mij_Niet_Gezien

Reputatie 7
Badge +17

Dat klopt. Ik ben hier sinds November. @MickeyMouse is hier al wat langer idd maar die heeft ook een paar maanden niet gepost dacht ik.

On-topic: door dit topic ben ik eens na gaan denken over bloeddonatie en wil dat ook gaan doen als ik 18 ben.

Reputatie 6
Badge +12

Hoi. 

Jullie zijn vast vergeten dat ik bestond, maar ik ben er nog.

ik ben boos, verdrietig en teleurgesteld.

Keer op keer zeggen de dokters ‘ja dit is echt het laatste..’ maar ook dit keer is het weer niet zo. Blijkbaar waren de scans die ze hadden gedaan fout, en is het gezwel dat is mijn moeders hoofd zat van een ‘type 2’ wat terug kan komen. Hierdoor moet mijn moeder bestraling.

Bij deze bestraling is het blijkbaar zo dat als je 1 millimeter mist, dat een vitaal deel van de hersenen raakt, wat heel erge gevolgen kan hebben. Ik ben moe, en helemaal klaar met al dit. Tips om wat ik kan doen om me wat beter te voelen? 

een verdrietige Shadow.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @xShqdow ,

 

Jullie zijn vast vergeten dat ik bestond, maar ik ben er nog.

 

ik was jou nog niet vergeten hoor. Ik kreeg alleen wel een beetje een 'vervelend’ voorgevoel toen ik zag dat je in dit topic iets had gepost….ik dacht ‘ik hoop niet dat dit slecht nieuws is'……

 

ik ben boos, verdrietig en teleurgesteld.

Keer op keer zeggen de dokters ‘ja dit is echt het laatste..’ maar ook dit keer is het weer niet zo. Blijkbaar waren de scans die ze hadden gedaan fout, en is het gezwel dat is mijn moeders hoofd zat van een ‘type 2’ wat terug kan komen. Hierdoor moet mijn moeder bestraling.

wat een tegenvaller

Gaan ze nu uit voorzorg bestralen?? Omdat dit type 2 is wat terug kan komen?

Ik weet niet of het echt een fout is die ze gemaakt hebben of dat ze voor de zekerheid extra onderzoek hebben gedaan om zeker te weten of het type 2 is of niet, want dat ze dat zeker proberen te weten is op zich toch wel goed?  Wel jammer natuurlijk als het het 'verkeerde’ type is, maar nu ze het weten kunnen ze er misschien alles aan doen om te voorkomen dat het weer terug komt….en dat is ondanks alle slecht nieuws ook wel een beetje goed nieuws, soort van, toch?

Ik heb er niet echt verstand van, maar dat denk ik dan.

 

Bij deze bestraling is het blijkbaar zo dat als je 1 millimeter mist, dat een vitaal deel van de hersenen raakt, wat heel erge gevolgen kan hebben.

 

je wilt natuurlijk geen gezond hersenweefsel beschadigen door de bestraling….ze hebben wel hele goede apparatuur in het ziekenhuis en hele knappe dokters, maar ja er is altijd een (klein)  risico, denk ik

 

Ik ben moe, en helemaal klaar met al dit.

 

dat kan ik me goed voorstellen. Weer die onzekerheid en al die vragen die je in je hoofd hebt.

 

Een vriend van mij zit ongeveer in hetzelfde schuitje. Zijn vader heeft afgelopen week te horen gekregen dat de waardes in zijn bloed, die ze elke paar maanden controleren, sinds hij 8 jaar geleden aan kanker is geopereerd en al die tijd waren die waardes goed….behalve de laatste 2 keer en nu moet ie iets van 40 x bestraald worden…..

 

Tips om wat ik kan doen om me wat beter te voelen? 

 

idk, lastig, ik kan wel zeggen ‘ga iets leuks doen’ om er niet aan te hoeven denken, maar zo simpel werkt het niet. Belangrijk is nu misschien om zo goed mogelijk uitleg te krijgen van de dokters wat er nu ‘aan de hand is en wat ze er aan kunnen doen’ en iets over hoe groot de kans is dat het echt terug komt, als ze dat kunnen weten dan.

 

een verdrietige Shadow.

ik zou je wel een knuffel willen geven, in de hoop dat dat iig iets helpt. Kun je er met iemand over praten? Met familie, vrienden of een mentor op school ofzo?

Niet dat dit alles oplost, maar je zorgen delen kan wel helpen, weet ik uit ervaring….

Probeer verder ook 'gwn het leven op te pakken', ja makkelijk gezegd, maar ik bedoel, probeer wel dingen te doen waar je vroeger ook plezier aan beleefde, zoals misschien, muziek luisteren, met vrienden afspreken, sporten en van die dingen…

Met de KT praten  kan ook helpen misschien.

 

Ik wens je iig het allerbeste en jouw moeder(en de rest van de familie) ook.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 6
Badge +12

Hoi Mickey!

Ze bestralen nu inderdaad uit voorzorg dat het niet terugkomt. Dat is natuurlijk positief want dan komt het niet meer terug (hoewel er nog steeds 5% kans is dat het terug komt). 

Het ding is, de dokters hebben, een paar maanden geleden, met zekerheid beweerd dat het type 1 was. (Het ongevaarlijke dus). Dus ik snap niet hoe het kan dat ze, terwijl ze het zo zeker wisten, het toch fout hadden.

Ik vind het ook vervelend, want hoewel er altijd wel gezegd werd, dit is het laatste, dat is het laatste.. , werd dit toch altijd wel gebruikt als de eindstreep, hierna zou het over zijn, en zoals jouw maker (Walt Disney 😅) zou zeggen, en ze leefden nog lang en gelukkig. 

Over de tips: bedankt, tijdens dat mijn moeder eerder ziek was, heb ik me volledig gericht op pianospelen en tennissen, maar (pech bij pech), is mijn vinger nu (zo dat ie achterover geslagen is, ben de naam vergeten) waardoor ik ze allebei niet meer kan.. school is ook niet de fijnste plek (deels: zie mijn andere topic, hoewel dat een beetje outdated is). Toch bedankt.

Shadow

Reputatie 7
Badge +14

 

Hoi @xShqdow,

 

Hoi Mickey!

Ze bestralen nu inderdaad uit voorzorg dat het niet terugkomt. Dat is natuurlijk positief want dan komt het niet meer terug (hoewel er nog steeds 5% kans is dat het terug komt). 

ja, het is eigenlijk nooit dat ze iets 100% zeker weten, maar 5%  kans is gelukkig niet heel erg veel, maar ook weer niet nul

 

Het ding is, de dokters hebben, een paar maanden geleden, met zekerheid beweerd dat het type 1 was. (Het ongevaarlijke dus). Dus ik snap niet hoe het kan dat ze, terwijl ze het zo zeker wisten, het toch fout hadden.

ik heb zoiets wel eens meer gehoord en toen hoorde ik ook dat dokters ook dingen van elkaar leren. Soms doen collega's/onderzoekers controles op onderzoek dat al gedaan is en soms zijn ze er door onderzoek achter gekomen dat ze nog op andere kleine dingetjes moeten letten of zijn er nieuwe testjes (ik noem het maar zo, omdat het anders niet weet hoe ik het uit moet leggen) en met die nieuwe testjes kun je dingen nog zekerder weten, maar het kan ook zijn dat dan duidelijk wordt dat het niet 100% zeker is dat het niet zo is zoals ze eerder wel dachten…. Het zou dus wel kunnen dat het bij jouw moeder ook zo is gegaan.

Dat er bijvoorbeeld een wetenschappelijk artikel is geweest in een tijdschrift voor dokters en dat ze daarom  ‘alle’ patiënten in hun ziekenhuis met die bepaalde aandoening opnieuw controleren voor de zekerheid en dat is natuurlijk wel goed. Wel jammer dat er dan misschien een andere uitkomst is en op zich is dat natuurlijk een tegenvaller, maar aan de andere kant is het ook wel goed dat ze nu weten dat ze het niet 100% zeker weten dat het allemaal 'goed’ is en dat extra bestralingen dan meer zekerheid geven op een goede afloop.

Pfoe, das best ingewikkeld om  uit te leggen en ik hoop dat je het snapt, zoals ik het heb uitgelegd…

 

Ik vind het ook vervelend, want hoewel er altijd wel gezegd werd, dit is het laatste, dat is het laatste.. , werd dit toch altijd wel gebruikt als de eindstreep, hierna zou het over zijn, en zoals jouw maker (Walt Disney 😅) zou zeggen, en ze leefden nog lang en gelukkig. 

ik snap het. Het is sws vervelend als je denkt dat alles goed en klaar is en er nu toch nog bestraald moet worden….Dokters doen altijd hun best, maar soms weten ze ook niet alles en ik hoop dat je moeder nu de maximale kans heeft om nog 'lang en gelukkig’ te leven…

 

Over de tips: bedankt, tijdens dat mijn moeder eerder ziek was, heb ik me volledig gericht op pianospelen en tennissen, maar (pech bij pech), is mijn vinger nu (zo dat ie achterover geslagen is, ben de naam vergeten) waardoor ik ze allebei niet meer kan.. school is ook niet de fijnste plek (deels: zie mijn andere topic, hoewel dat een beetje outdated is). Toch bedankt.

 

oei, je bent wel een pechvogel 🤔, maar kan het weer goed komen met jouw vinger? Ik bedoel na rust ofzo of spalken of ik weet niet wat ze dan doen? Is ie soort van verrekt dan? Plakken ze die zere vinger dan niet aan een goede vinger die ernaast zit, want dat heb ik ook wel al eens gehad en dat hielp wel….voor pianospelen is  vingers aan elkaar niet echt handig, maar als ie dan weer beter wordt overleef je die 4-6 weken ook wel weer. Ik ben soms een beetje een wildebras/brokkenpiloot/ ik ken mijn eigen beperkingen niet altijd haha en ik denk dat ik alle trucjes met skaten, stuntfietsen en dansen wel kan zonder geblesseerd te raken, maar dat valt vies tegen 😂

Bij tennis is een zere vinger ook niet handig om je racket goed vast te houden… heb je wel eens padel , badminton of tafeltennis geprobeerd? Misschien lukt dat wel omdat die rackets/batjes niet zo groot en zwaar zijn om beet te pakken...of  misschien voetballen tijdelijk, daar heb je je handen (tenzij je keeper bent)  niet echt bij nodig…

 

Ik had een tijdje terug 2 vingers gebroken en dat was reuze onhandig en pijnlijk en zo, maar het gaat nu weer steeds beter...hopelijk bij jou over een tijdje ook weer.

ow, piano spelen lijkt me zo cool als je dat kunt. Speel je klassiek of kun je ook gwn top40 nummers spelen, zeg maar

Misschien is dj-en een alternatief….plaatjes draaien maar dan als een pro met zo'n dj-set

Ok, dat was 'm voor nu. Keep us updated en het allerbeste voor jou, je moeder en je hele familie

 

 

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @xShqdow ,

 

ik heb net een reactie gepost, maar die moet eerst nog even gecontroleerd worden en na de check komt ie hierboven te staan, dus nog ff geduld….

Ik hoop dat die gif-jes werken…..
 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 6
Badge +12

Hoi @xShqdow ,

 

ik heb net een reactie gepost, maar die moet eerst nog even gecontroleerd worden en na de check komt ie hierboven te staan, dus nog ff geduld….

Ik hoop dat die gif-jes werken…..
 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

Hij is er nog steeds niet 😆, hopelijk wordt hij nog wel geplaatst, ik blijf kijken :) vandaag toch even afgeleid door met vrienden een lekker broodje te gaan eten, dus toch een fijne middag gehad zonder er steeds aan te hoeven denken.

Reageer