Skip to main content

YUP ik ben dus ziek in mijn hoofd. Ik haal zeer lage cijfers op het vwo, mijn moeder is diiiiieeeeep teleurgesteld in mij en ik heb maar 1 vriendin puur omdat we elkaar al 10 jaar kennen. Jaja, het verbeterd wel maar ik verbeter niet lol. Ik ben volgens mij mentaal gebroken en ik voel me soms een beetje raar. En ja tuurlijk, iedereen is uniek maar ik ben gewoon heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders blijkbaar. Mijn interesses verschillen hevig en mijn gedrag ook. Ik kan me thuis nauwelijks uiten want mensen vinden me raar! Op school of ergens anders kan het ook niet en ik heb echt te veel persoonlijkheden waar ik niet van af kom dus er is niet eens een echte ik. Ik heb niet eens een eigen persoonlijkheid, elke persoonlijkheid is opgebouwd uit die van anderen. Ik kan zelf niks behalve muziek luisteren 24/7 en ik weet niet wat ik wil dus als het uit komt dan typ ik mijn vingers kapot want ik ben niet sociaal genoeg om het aan de jongens te vertellen. Zelf ben ik een meisje en dat ben ik altijd geweest, niks speciaals maar als de jeugd me nu zou omschrijven zouden jullie zeggen, pick me, one of the boys and emo. Dussssssssssss ja ik denk dat ik dr maar een van hun ben maar tja, kan mij t schelen? Ik ben gewoon raar en een beetje… psycho? Weet ik veel (doe ik niet maar hè). Ik voel me gewoon een beetje niks, ik voel niks. Heeft dit met mijn thuissituatie te maken? 

P.S. Sorry voor dit hele paragraaf dingetje, kon t niet korter maken denk ik

Hoi,

Ten eerste je bent niet ziek in je hoofd, omdat je weinig vrienden hebt.

ik ga me eerst ff voorstellen.

ik doe ook vwo (atheneum, dat is zonder Grieks, latijn en filosofie). Ik ben een jongen. En zit in klas 2 vwo.

Ik kan je natuurlijk niet helpen met je cijfers, maar pro tip geloof me, vraag om hulp of bijles. Het klinkt heel simpel maar dat is echt de eerste stap. Werkt dat niet ga in gesprek met je mentor. Nog een pro tip doe of wees super geïnteresseerd in de leerstof, dat vinden de docenten fijn en gunnen je daardoor meer.

over vrienden zijn met jongens. Doe het. Ik heb een vriendin (gewoon vrienden geen verkering hoor) en die is eigenlijk alleen maar vrienden met jongens en ze is echt een schat zo lief. Maar genoeg over mij. Jongens houden er echt van om met meiden om te gaan. Dus geef het een kans, maar pas op (moet je met elke vriendschap doen) laat je niet gebruiken.

Tot slot die persoonlijkheden. Als je een goede band met je ouders, mentor ( of een ander op school) of op je (sport)vereniging praat daar over. Lukt dat niet schrijf dan op in een boek je of briefje, welke persoonlijkheden heb ik? En welke zou ik willen hebben? En ga elke dat “welke zou ik willen hebben” lezen en je gedrag en dus je persoonlijkheid aanpassen. Doe dit niet te erg want dan maak je de situatie alleen maar erger. Doe wat goed voelt.

Succes je kan dit en bent niet alleen. En praat.😘

Reageer