Vraag

Zeurende ouders en gezeik

  • 5 June 2020
  • 2 reacties
  • 122 Bekeken

Badge +1

haii!

 

ik heb een vraagje aan iedereen die dit ziet..

hebben jullie ook dat je ouders alleen maar over je zeuren, en dat je je een slecht kind voelt oppeens? ik wel.. ik heb al een keer eerder een topic hierover gemaakt, maar jaa, wou ook graag willen weten wie dit nog meer heeft..bij mij word altijd mijn telefoon afgepakt nu ook… ik krijg hem pas volgende week maandag.. ik weet het ff niet meer, maar wie heeft dit nog meer en heeft advies?..

xx walvisjee


2 reacties

Hey @walvisjee .

Ik zelf heb hier niet echt last van , aangezien mijn ouders vaak niet thuis zijn. (Ik zie ze meer niet dan wel) 

Bij mij word eigenlijk niks afgepakt ofzoiets. Ze weten dat ik mijn telefoon en al mijn apperatuur nodig heb voor school en werk,  zelf hebben ze ook nergens problemen mee. De kans is ook moeilijk dat ze gaan zeuren ,als ze niet thuis zijn. 

 

Advies.  Ja moeilijk te geven maar ik kan eigenlijk alleen zeggen luisteren naar je ouders ofzo. En niet er tegen in gaan. Dan is de kans wat kleiner lijkt mij.

Groetjes gebruiker c 

Hallo,

Jazeker! Ik herken dit probleem. Het voelt niet fijn om bij elk klein foutje al meteen '’gezeik'’ van je ouders te horen. En als je het dan eindelijk goed doet, ze het niet eens merken. 

Zelf ben ik van mening, en daar kunnen anderen heel anders over denken (dat mag zekers), dat je als ouder beter je kind kan helpen om beter te worden dan meteen de gaan lopen zeuren/je onderdruk te zetten en ook nog eens zwaar te straffen. 

Je zou hierover met je ouders in gesprek kunnen gaan, maar dat hoeft natuurlijk niet (als je het wel doet zou ik eerst even tot maandag wachten). Want ik vind het persoonlijk geen goede straf om de telefoon van je kind af te pakken. Want wie heeft hen het recht, om JOUW telefoon af te pakken, hij is tenslotte (meestal) van jou, en jij mag zelf weten wat je er mee doet. 

Je zou bijvoorbeeld kunnen vragen of je iets anders zou kunnen doen (denk aan de was opvouwen, de ramen lappen ect. ) of je zou kunnen zeggen dat straffen (meestal) niet goed helpt, en dat ze beter met je mee kunnen denken over de oorzaak, waardoor je straf zou hebben gekregen en wat je er aan zou kunnen doen. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en nogmaals, alles hierboven is MIJN mening, dus het is niet een feit of een verplichting. 

Groetjes!

Reageer