Vraag

Zeurende moeder

  • 1 December 2021
  • 7 reacties
  • 175 Bekeken

Badge

Hallo,

 

Ik ben een jongen van 13 en ik heb problemen met mijn moeder.

Sinds dat ik 10 ben gaat dit een beetje rond en krijg ik soms het idee dat ik mijn moeder gewoon haat tewijl ik zielsveel van haar hou maar soms is het een beetje te veel, ze zeurt dan dat ik huiswerk heb terwijl ik het meeste gedeelte aal af heb, ik heb daar natuurlijk geen problemen mee want huiswerk is een prioriteit toch? Nou guess what wanneer ik dat af heb bijvoorbeeld Engels of Wiskunde gaat ze zeuren dat ik meer huiswerk heb omdat ze weet dat ik Vwo doe en  ja ik krijg 8/10 veel huiswerk maar als die 20% vrijkomt en er geen huiswerk is, gaat ze claimen dat ik lieg en wordt ze boos, gaat ze met deuren rammen en haar ogen worden rood alsof ze stoned is. Mijn ouders en ik hebben een afspraak dat ik mijn huiswerk doe en dat ik 2 dagen 2 uur in de week mag gamen, ik doe mijn huiswerk, ik verneuk het niet en dan als ze een keertje boos is op mij door bijvoorbeeld een lego blokje op de grond op een plek waar bijna niemand komt, en ik word boos, gaat ze mij af lopen snauwen en zeggen dat het allemaal door het gamen komt, ze werkt in Bunschoten Spakenburg, dus ze moet al een uur rijden, om 17:00 vertrekt ze al en rond 1:00 komt ze terug, gaat ze douchen, op haar telefoon pingelen en candy crush spelen of wat dan ook, en om 6:30 wordt ik wakker om mijzelf klaar te maken voor school, dit doe ik binnen 15 minuten, eten, drinken, tanden poetsen en haren doen. En dan zegt ze dat ze haast heeft en als ik op een normale toon tegen haar zeg, Ja dat weet ik ik ben bijna klaar en ik heb weinig haast Ja hoor daar gaat Space Shuttle mama weer hoor Uit haar dak vliegt ze dan en maar snauwen en maar klagen en maar zeggen dat ze vroeger 30 kilometer moest fietsen heen en terug en maar klagen en klagen en klagen tot ze weer ligt te pitten en als ik als argrument "waarom ben je altijd zo schurftchagarijnig?" dan zegt ze dat ze maar 3 uur heeft geslapen en nog maar klagen terwijl ze tegen een muur praat en ik al onderweg ben. Als ik terug kom van huis, ga ik mijn tas uit pakken, tas voor morgen in pakken en ik ga op bed liggen dan is het weer feest en gaat ze leuk lopen doen en schreeuwen. Ik heb hier echt een hekel aan en ik heb het haar al een aantal keren uitgelegd maar ze wil het gewoon niet begrijpen en zegt ze dat ik lui ben. Ik moet 22 kilometer heen en terug fietsen en ik heb geen e bike want dat is te veel, maar wel klagen dat ik lui ben en denkt ze niet eens over de oorzaak, 22 km fietsen nee ze gaat boos doen en dit en dat zus en zo ik word er zo moe van. Als ik een keertje mag gamen en ze is chagarijnig en ik probeer haar zen te maken gaat ze boos doen en zegt ze dat het allemaal door het gamen komt, haar gas en stroom rekeningen die mijn vader allemaal betaalt terwijl zij fucking 30 minuten doucht als ze van werk komt of er naar toe gaat. Ik word hier zo moe van.

 

Help mij met mijn moeder ze zou toch al uitgepubert zijn?


7 reacties

Ik wil je in ieder geval de tip meegeven om de topics die je plaats klein te houden.

Niet iedereen wilt zo'n groot boek lezen als jij op dit moment hebt geschreven.

Voor advies de belangrijkste dingen eruit halen en in het forum plaatsen.

Sterkte <3

Ik wil je in ieder geval de tip meegeven om de topics die je plaats klein te houden.

[…]

Voor advies de belangrijkste dingen eruit halen en in het forum plaatsen.

Deels een goed punt, maar anderzijds kan het ook helpen om wat meer context te geven (in dit geval had het misschien korter gekund). Daarnaast willen sommige mensen ook gewoon even dingen kwijt en van zich afschrijven, dan loopt dat soms al snel op en krijg je een wat langere topic. :)

Ik wil je in ieder geval de tip meegeven om de topics die je plaats klein te houden.

Niet iedereen wilt zo'n groot boek lezen als jij op dit moment hebt geschreven.

Voor advies de belangrijkste dingen eruit halen en in het forum plaatsen.

Sterkte <3

Als je het niet wil lezen, zou ik gewoon niet reageren. Dit forum is voor alle berichten, maakt niet uit wat voor formaat! xx

Hoi hoi!

Ik herken me in je situatie. Een relatie met je moeder hoort in beginsel gewoon normaal te gaan, maar niet iedereen heeft die ideale situatie, en dat is super vervelend! Ik weet niet hoe het zit met je moeder, maar misschien kan je er een keertje met haar er over hebben. Misschien zit haar iets dwars, wat ze op jou uit. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en al helemaal niet jouw verantwoordelijkheid, maar misschien helpt het als je aangeeft dat jij je hierdoor niet fijn thuis voelt. Jij doet ook maar je best, het is niet fijn om constant afgesnauwd te worden. 
Wel moet je rekening houden met het feit dat jij maar 13 bent, en je nu in je puberteit zit. Het is nu de prime tijd voor irritaties met je ouders, die nu beginnen op te borrelen. Je hormonen zijn van slag en ook jij raakt, net zoals je moeder, snel gefrustreerd. Vaak bedoelen ouders het niet verkeerd. Probeer dit in je achterhoofd te houden. Iedereen heeft wel eens ruzie met zijn ouder(s) en uiteindelijk is dit voor veel kinderen opgelost door een keer goed in gesprek met elkaar te gaan. Kan jij toevallig bij je vader terecht? Want misschien kan je in dat geval even met hem praten erover, misschien helpt het om te weten dat er iemand bij jou thuis is waar je op kan rekenen.

Heel veel succes bij jou thuis, hopelijk wordt 't binnenkort wat rustiger daar!! <3

Hey je mag plaatsen wat je wilt hoor je hartenkreet is heel duidelijk en ik hoop dat mensen je een goed advies kunnen geven. En weet je, je kunt ook een keer bellen met de kindertelefoon of chatten. Praat met hun ze zijn echt aardig en willen je helpen. Je zit er erg mee en verdient een steun in de rug ! 

Liefs Sanny xxxxxx

Je moeder heeft gewoon té weinig geslapen 3 uur ??? Daarom is zij heel erg chagrijnig.  Maar zij wilt ook dat je later een goede leven krijgt, daarom zeur ze altijd . Ik zou met haar goed bespreken . Ze wilt dat je goede cijfers haal.  Daarom doet zij zo moeilijk . Zij wilt ook dat je VWO blijft doen . Dat je later goede toekomst krijg . Zij bedoelt het wel goed , maar op een andere manier 

 

Emma

Reputatie 1
Badge

Heyy,

Je ouders zijn je ouders en in meeste gevallen willen ze het beste voor je. Probeer er bijvoorbeeld met je ouders erover te praten, en precies te vertellen wat je nu aan ons verteld hebt. Je moeder is ook maar een mens. Oké dat klinkt heel cheesy maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel. Misschien is ze zelfs overspannen.  En het beste wat je kan doen is er met haar over praten. Aangeven wat je merkt en misschien word ze wel weer boos. Maar ik weet bijna zeker dat ze erna  goed over na gaat denken. En gaat realiseren wat er misschien niet helemaal goed gaat tussen de band met jouw en je moeder. Succes!

Reageer