Hallo,
Ik ben een jongen van 13 en ik heb problemen met mijn moeder.
Sinds dat ik 10 ben gaat dit een beetje rond en krijg ik soms het idee dat ik mijn moeder gewoon haat tewijl ik zielsveel van haar hou maar soms is het een beetje te veel, ze zeurt dan dat ik huiswerk heb terwijl ik het meeste gedeelte aal af heb, ik heb daar natuurlijk geen problemen mee want huiswerk is een prioriteit toch? Nou guess what wanneer ik dat af heb bijvoorbeeld Engels of Wiskunde gaat ze zeuren dat ik meer huiswerk heb omdat ze weet dat ik Vwo doe en ja ik krijg 8/10 veel huiswerk maar als die 20% vrijkomt en er geen huiswerk is, gaat ze claimen dat ik lieg en wordt ze boos, gaat ze met deuren rammen en haar ogen worden rood alsof ze stoned is. Mijn ouders en ik hebben een afspraak dat ik mijn huiswerk doe en dat ik 2 dagen 2 uur in de week mag gamen, ik doe mijn huiswerk, ik verneuk het niet en dan als ze een keertje boos is op mij door bijvoorbeeld een lego blokje op de grond op een plek waar bijna niemand komt, en ik word boos, gaat ze mij af lopen snauwen en zeggen dat het allemaal door het gamen komt, ze werkt in Bunschoten Spakenburg, dus ze moet al een uur rijden, om 17:00 vertrekt ze al en rond 1:00 komt ze terug, gaat ze douchen, op haar telefoon pingelen en candy crush spelen of wat dan ook, en om 6:30 wordt ik wakker om mijzelf klaar te maken voor school, dit doe ik binnen 15 minuten, eten, drinken, tanden poetsen en haren doen. En dan zegt ze dat ze haast heeft en als ik op een normale toon tegen haar zeg, Ja dat weet ik ik ben bijna klaar en ik heb weinig haast Ja hoor daar gaat Space Shuttle mama weer hoor Uit haar dak vliegt ze dan en maar snauwen en maar klagen en maar zeggen dat ze vroeger 30 kilometer moest fietsen heen en terug en maar klagen en klagen en klagen tot ze weer ligt te pitten en als ik als argrument "waarom ben je altijd zo schurftchagarijnig?" dan zegt ze dat ze maar 3 uur heeft geslapen en nog maar klagen terwijl ze tegen een muur praat en ik al onderweg ben. Als ik terug kom van huis, ga ik mijn tas uit pakken, tas voor morgen in pakken en ik ga op bed liggen dan is het weer feest en gaat ze leuk lopen doen en schreeuwen. Ik heb hier echt een hekel aan en ik heb het haar al een aantal keren uitgelegd maar ze wil het gewoon niet begrijpen en zegt ze dat ik lui ben. Ik moet 22 kilometer heen en terug fietsen en ik heb geen e bike want dat is te veel, maar wel klagen dat ik lui ben en denkt ze niet eens over de oorzaak, 22 km fietsen nee ze gaat boos doen en dit en dat zus en zo ik word er zo moe van. Als ik een keertje mag gamen en ze is chagarijnig en ik probeer haar zen te maken gaat ze boos doen en zegt ze dat het allemaal door het gamen komt, haar gas en stroom rekeningen die mijn vader allemaal betaalt terwijl zij fucking 30 minuten doucht als ze van werk komt of er naar toe gaat. Ik word hier zo moe van.
Help mij met mijn moeder ze zou toch al uitgepubert zijn?