Vraag

zelfbeschadiging

  • 2 April 2021
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Badge

Ik was 2 jaar gestopt met mezelf te snijden, nu ben ik weer begonnen. Ik heb geen goede band met mijn stiefvader. Hij doet me al 7 jaar mentaal enorm pijn. Mijn moeder vindt het allemaal maar overdreven. Ik denk zo vaak of ik bij mijn vader zal wonen, daar is het zoveel leuker. Het was gisteren en eergisteren lekker warm, dus ik deed een korte mouwen shirt aan. Ik schaamde me, want ik had allemaal sneedjes in mijn arm. Zal ik bij mijn vader gaan wonen? En heeft iemand tips hoe ik kan stoppen met mezelf te snijden?


2 reacties

Reputatie 2
Badge +2

er zijn veel tips op internet te vinden, en wat vooral helpt is hulp zoeken

zoals bij een huisarts bijvoorbeeld, maar een mentor kan ook goed helpen. ik weet dan je het kan, en heb vertrouwen in je

Badge

Hoi, zoals @natuurvreugde al zei kan je bijvoorbeeld naar je huisarts of mentor/zorgcoördinator gaan die je kan helpen.

Ik heb misschien wel iets wat je kan helpen met stoppen in jezelf te snijden, het heeft mij ook geholpen dus je kan het proberen.

  1. Als je het gevoel hebt dat je in jezelf wilt snijden, pak je een stift/marker en teken je een vlinder op het lichaamsdeel waar je wilt snijden. (arm bijvoorbeeld)
  2. Als je in jezelf snijd voordat de vlinder weg is, dan gaat de vlinder dood.
  3. Je mag de vlinder er niet af schrubben met zeep ofzo
  4. Je kan ook de naam van iemand van wie je houd bij de vlinder zetten. (famlielid, vrienden, misschien zelfs een fictief karakter)
  5. Je kan altijd een 2e of 3e vlinder tekenen als je weer een neiging krijgt, of laat iemand anders een vlinder tekenen dat dan hun vlinder is.
  6. Als je in jezelf snijd en er zijn meerdere vlinders, gaan ze allemaal dood.

Misschien helpt dit, als het niet werkt is het geen probleem. Kan je misschien op het internet zoeken voor iets anders. Ik wil je in ieder geval veel succes wensen.

Reageer