Skip to main content

hey mensen,

ik struggle al een tijdje met self harm (zelfbeschadeging) en gaat het zo slecht op school ik weet gwn  niet meer wat ik moet doen. dat is mijn zorg cordinator van school dus opgevallen en ze wil met me praten maar is het wel zon goed idee om het haar te gaan praten want ik bang dat ze veilig thuis, jeugdzorg etc inschakeled mijn moeder weet het trouwens al dat ik mezelf snij, ze was teleurgesteld toen ze erachter kwam.                                                                                                                                                                                                                   iemand tips???

Hoi Annax0100.

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Heyy, ik wilde even zeggen dat veel zorg coördinatoren niks kunnen vertellen aan iemand zonder toestemming en dus ook niks mogen doen om legaal te blijven. Dit moet je even checken, maar zo werkt het op mijn school en op veel anderen. Ik hoop dat het beter wordt :)

zijn scholen het niet verplicht om het te melden bij veilig thuis als er sprake is van huiselijk geweld?

Bij ons is er een persoon waar je naar toe kan gaan die het wettelijk niet mag vertellen, het kan ook zijn dat dat alleen onze school is, maar ik dacht van niet.

Reageer