Vraag

zal ik uit huis gaan?

  • 9 June 2020
  • 1 reactie
  • 51 Bekeken

Badge

Hallo ik ben een meisje en ik ben 13 jaar. Thuis gaat het best slecht ik wil heel graag uit huis. De reden dat ik dat wil is omdat mijn moeder zegt van je hebt dit niet gedaan of dit en ik heb heel vaak ruzie met haar ik word daar een beetje moe van en vandaag zei ze door de ruzie ja ga maar een ander huis zoeken. Ik vind dit best moeilijk want ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb over bijna alles ruzie ik heb ook een heel erg verleden. Mijn moeder is volgensmij erg gestresd doordat ze veel moet weken maar heeft ze een keer tijd voor me om een spelletje of iets te doen want dan vraag ik wil je een spelletje doen maar dan zegt ze een andere keer en dan komt het er nooit van. De ruzies gaan over vanalles en nogwat ik vind het heel irritant want ook sinds we 3 jaar geleden zijn verhuist naar een huis met mijn stiefvader is ze heel anders geworden en ze zegt de hele tijd dat ik mijn gedrag moet veranderen maar zij is degene die altijd boos word ik vind het een beetje jammer want, aan de ene kant wil ik uit huis en weglopen maar aan de andere kant is het zo dat ik hier veel vrienden heb maar hiel wil ik gewoon echt niet meer wonen als je nogmeer vragen hebt stel ze gerust.

Groetjes van anoniem.


1 reactie

hoihoi.

Je wilt dus uit huis gaan/weglopen. Hoe denk je een huis te kunnen betalen? Hoe wil je aan eten komen? Wat doe je als je wordt lastig gevallen op straat? 

Als je je echt niet veilig voelt, thuis. Dan is dat verstandig omdat tegen iemand te zeggen (een vertrouwens persoon (wel volwassen)). 

En stel je bent echt van plan weg te lopen, zorg er dan voor dat je bij een vriendin of familie terecht kan, want het is niet veilig op straat voor meisjes (en dat kan ik je wel vertellen vanuit ervaring). 

Groetjes

Reageer