Vraag

Zal ik naar een pleeggezin?!

  • 3 February 2024
  • 9 reacties
  • 201 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi iedereen, daar ben ik weer.

Vandaag was echt een verschrikkelijke dag, ik ga jullie er meer over vertellen…

 

Het begon vanmiddag 3-2-2024.

Mijn ouders begonnen tegen me te schreeuwen, omdat ik me kamer niet had opgeruimd ofzo en toen zei ik zo van: ‘ja doe ik wel later’. Nou dat was weer niet goed en m’n moeder heeft letterlijk al m’n haar gepakt en er zo hard aan getrokken dat het er bijna allemaal af viel en daarna gaat ze me nog ff slaan ook… Nou ik sla der terug (maar ze was geopereerd aan der kaak) en toen had ze pijn (had ik ook, maar dat boeide niemand natuurlijk).  Toen werd ik op de grond door eerst m’n moeder en daarna m’n vader in elkaar geslagen (werd tegen de grond geduwt en viel bijna flauw, maar ze gingen lekker verder met m’n hoofd in elkaar slaan). Toen werd ik de trap op geduwt en werd ik (weer) aan m'n haar getrokken (naar boven) en toen gingen ze weer schreeuwen. Na 5 minuten kwamen ze weer naar boven en zeiden ze dingen zoals: ‘je woont onder ons dak dus je hebt niks te zeggen’, ‘ik ben je moeder, dus ik bepaal wat jij doet’, ‘je hebt niks te willen’. Uiteindelijk lieten ze me met rust en toen heb ik m’n koffer ingepakt en wilde ik weggaan, maar ik moest mee naar m’n oma en toen ben ik daar in tranen uitgebarst… M’n oma zag het niet echt, want ze lag in haar ziekenhuisbed (ze was ook geopereerd namelijk), maar later die middag zei ze wel: ‘was je nou aan het huilen?’. Ik zei dat het niet zo was en iets later gingen we terug naar huis. 

 

Nu (nog steeds 3-2-2024) 19:03.

Mijn moeder ligt nu te slapen en moet straks misschien naar het ziekenhuis en mijn vader gaat nu waarschijnlijk de deur uit. Ik heb nagedacht over een pleeggezin en het lijkt me heel erg fijn, beter dan hier tenminste… Maar ik twijfel ook om nu mijn (ingepakte) koffer te pakken en weg te gaan, zal ik het doen?! 

 

Help mij alsjeblieft: misschien weet je een plekje waar ik kan overnachten, blijven of zelfs wonen!! Alle hulp is welkom:(


9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @kindertopics ,

Wat heftig:(

Heb je veilig thuis al gebeld?

Ik hoop dat je naar een pleeggezin kan, wat je ouders doen gaat echt veel te ver:/

Veel sterkte!

 

Reputatie 2
Badge

hey @Jesse08 ,

Nee, ik durf niemand erover te bellen, want ik ben bang dat mensen naar m’n huis komen en dat mijn ouders dan weer boos worden… 

Heel erg bedankt Jesse<3

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @kindertopics ,

 

je kan Veilig Thuis ook anoniem bellen en eerst om advies vragen. Er komt dan niet iemand naar je huis, behalve wanneer je dat zelf wil en dat bespreekt. Zie deze link:  Veilig Thuis . Ze zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Natuurlijk ben je ook altijd welkom om met De Kindertelefoon te bellen of te chatten, gratis en anoniem. We zijn elke dag van 11 tot 21 uur te bereiken. Ook wanneer je met ons belt/chat, komt er niemand naar je huis.

 

groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

Als het allemaal zo erg is zou ik toch eens met Veilig Thuis bellen/chatten. Als je niks doet blijft het maar door gaan. Verder kunnen wij hier ook niet veel voor je doen helaas.

Reputatie 7
Badge +8

Ik kan je helaas niet verder help@Marieke , maar wat je ouders doen gaat echt te ver! Hou hoop!

 

Reputatie 2
Badge

@tim16  en @Anoniemxv heel erg bedankt voor jullie steun en lieve woorden<3

Reputatie 7
Badge +6

Houd ons op de hoogte btw @kindertopics !

Het zal vast vaker voorkomen dat ouders boos worden op hun kind als veilig thuis langskomt, dus ik zou je angst gewoon zeggen als je belt, dan kunnen ze je misschien uitleggen hoe ze daar mee omgaan.

Reputatie 2
Badge

dat zal ik doen @Jesse08 !! Bedankt voor de steun <3

Reputatie 6

Wat je ouders doen gaat echt veels te ver, je moet echt veilig thuis bellen! Sterkte!

Reageer